Via PostNL kost het ruim 20. Dit is in verhouding met de inhoud van het pakket (te) duur.. Dus mijn vraag: Wat is de goedkoopste manier om een pakket te verzenden naar België te verzenden vanuit Nederland?
Ik denk via Kiala. Bovendien is het in mijn ervaring (ben van BE) ook de enige werkbare verzendmethode, de andere NL aanbieders komen in BE ook tot aan de deur maar enkel MA-VR (niet op ZA dus) en gezien wij fulltime werken (zoals de meeste Belgen) kunnen we de eerste werkdag nadat we de kaart "aanbieding gemist" vinden dus halsoverkop naar het depot rijden of pakket wordt teruggestuurd naar afzender. Kiala kun je gedurende een hele week ophalen en er zijn veel meer kialapunten, dus zeker ééntje in de buurt van de ontvanger.
Ik verstuurd altijd via Kiala naar Nederland. Kost 7,50 tot 15 kg. Je kan het ook volgen via internet heel handig.
Ik denk niet dat Kiala of DHL een optie is.. Qua gewicht is het prima, maar het pakket is groter dan de maximale afmetingen.. Doen ze hier heel erg moeilijk over of kijken ze daar niet echt naar?
Controle op grootte hangt af van het versturende kialapunt neem ik aan. Bij ons zijn ze daar heel schappelijk in. De mevrouw zei tegen mij: "Ze hebben mij van Kiala geen meetlint of zo gegeven, dus ik kijk het niet na". Geen idee of de andere punten ook zo flexibel zijn, maar ik vermoed dat het dus echt van de uitbaters afhangt. (En uiteraard moet je ook geen pakket van 4 of 5 meter komen aanbieden, dat gaan ze ook bij ons weigeren denk ik, het gaat dan eerder om een cm te groot of te breed).
Het pakket mag volgens Kiala max. 70 cm zijn en ons pakket is 90 cm.. We kunnen het altijd proberen, nee hebben we, ja kunnen we krijgen Scheelt toch weer dik 10 als het via Kiala kan.. Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!
Wij hebben al een levering op zaterdag gehad vanuit Nederland... En de laatste keer dat we niet thuis waren heeft de bezorger zijn nummer achtergelaten in de brievenbus en zijn we het 's avonds kunnen gaan ophalen (woont vlakbij blijkbaar). Bij Kiala moet je de afmetingen invullen. Ze controleren het bij ons in het Kialapunt ook niet maar weet niet of ik het zou riskeren met 20cm extra...
Ik heb alle tarieven op een rijtje gezet en wij gaan toch Kiala proberen. Mocht dit niet lukken qua afmetingen dan wordt DPD de keuze Dank jullie wel voor de reacties.. Mag wel een slotje op