Hoe zorgen dat kat in tuin blijft

Discussie in 'De lounge' gestart door Young Flower, 13 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij gaan onze tuin verbouwen waardoor eindelijk het gat onder de deur zo wordt gemaakt dat onze kat er niet meer onder door kan. Waardoor wij verder kunnen met het katproof maken van de tuin. Wij willen niet dat die van ons er nog uit gaat. Maar ook dat die van anderen er niet meer in komen. Onder het hek door kan straks niet meer, maar wat is het beste op het hek.

Schrikdraad (lage voltage), of Katrols? Ik weet dat je ook pinnenmatten hebt, maar het schijnt dat veel katten daar toch overheen lopen en aangezien die van ons heel erg drang heeft de wereld te verkennen denk ik dat dit geen optie is. Net als heel de tuin overnetten omdat we dan geen parasol meer kunnen gebruiken tenzij wij eerst de hoogte in gaan met het net en dat vinden wij geen gezicht.

Dus ik hoor graag bij wie wat wel werkte, maar ook wat niet werkte. Ik wil het wel zelf gaan doen niet door een bedrijf omdat de tuin op zich al een aardig duitje kost dus het budget is niet honderden euro's.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben stroomdraden langs de schutting.

3. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hebben jullie ze zelf geplaatst of laten plaatsen? Er zit zoveel verschil in prijs en uitvoeringen in schrikdraad.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb ze zelf geïnstalleerd. Zelf een stroomapparaatje gekocht met alle losse onderdelen. Weet even niet meer waar. Site/webshop over schrikdraad....
    Ze gaven in ieder geval goede adviezen. Bij een beetje rechte tuin kan je dit makkelijk zelf. Kwestie van de isolatoren in schuttingen enz draaien of boren en de draden er goed doorheen trekken.

Young Flower vindt dit leuk.
  5. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Wij hebben ook schrikdraad. Buren hebben duivenpinnen gehad, dit zag er echt niet uit, net een gevangenis.

6. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Dat ook en vaak helpt het niet omdat ze er alsnog overheen of doorheen lopen. (ligt aan de hoogte van de pinnen.)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even gecheckt, ik heb het spul bij deze site besteld:
    Http://www.agrishop.nl

Hier had ik trouwens lange isolatoren met meerdere draden achter elkaar. Een soort "rastertje" aan draden wat naar binnen viel. Zo konden ze er niet tussendoor en grotere kans dat ze bij een uitbraak contact zouden maken met de draden.

Ik zeg dat ik ze had want ik heb ze ondertussen weer verwijderd. Mijn katten durven en willen niet naar buiten:roflmao:

8. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    top dank je wel! ik ga eens kijken daar.

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
  10. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    voor nu oriënteer ik mij eerst even op de schrikdraad. Ik vind dit een wat minder mooie oplossing. Maar zal een goede 2e zijn.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zwarte pvc buisjes, lijn erdoor en bovenop je schutting zetten. Gaat draaien als ze erop willen klimmen.

12. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ligt denk ik ook aan je tuin. Wat @Shay25 heeft zou hier vreselijk zijn. Wij hebben een smalle kleine tuin en mijn man is heel lang.

Vroeger hadden mijn ouders schrikdraad. Dat deed niks, hij schrok en sprong juist omhoog. :rolleyes:

Daarna pin in de grond met een touwtje en halsbandje. Dat kon wel voor 1 van de 2. De andere knoopte zich ongeveer op aan een boom of struik. De ander was houdini en lag er weer een touwtje met halsband maar geen kat.

Combi touwtje en stroom was nog slechter. De kater kon net tegen de schutting klimmen en gleed naar beneden over het draadje heen en had zich bijna opgehangen.
    Niet de slimste van het stel:roflmao:

Overigens met een draad en halsband en pin altijd in de buurt blijven

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een paar maanden geleden schrikdraad geplaatst.
    Alleen 1 van onze katten trekt zich er niks van aan...klimt gewoon de schuttkng over :rolleyes:

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Wij moeten denken hier ook naar toe. Waar heb je de benodigdheden gekocht. Want sets kopen is achterlijk duur en los kan je dat volgens mij ook prima in een bouwmarkt kopen lijkt mij?
    Het lijkt er hier wel op dat nu het zwembad weg is bij ons het opstapje weg is om over de schutting te gaan. Maar ja volgende jaar wil ik dat toch weer opzetten…

16. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Oh zou kunnen, deze waren best hoog en hielpen opzich wel

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Wij hebben een staalkabel net boven de grond gespannen van deachtergevel tot aan bijna het einde van de tuin.
    Hieraan klikken we de lijnen van 2 van onze katten vast met hun tuigje.
    Werkt prima....wel moeten wij erbij blijven om de lijnen te ontwarren of om de katten los te maken....de lijnen komen vast te zitten om takken en obstakels.
    Onze tuin is namelijk niet geheel afgesloten. Loslopen in de tuin is geen optie.

18. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Wij hebben dit rond heel de tuin. Valt niet zo op

Bijgevoegde bestanden:

19. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Onze schutting is 2 mtr en schuin omhoog 70 cm, zit je tegen de 230 aan ;)
    Onze tuin is 6 mtr breed (helaas kan ik geen foto toevoegen) Het valt echt heel erg mee.
    Onze bengalen kunnen echt hoor springen en springen gewoon over het schrikdraad heen (ze zetten zich nog een keer af tegen de schutting)

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Dat is ook behoorlijk maar mijn man is al 2.03 die zou zich wel al opgesloten voelen. Ik ben een stuk kleiner dus heb er minder last van:roflmao:

Shay25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina