Ik moet toch ook even kwijt dat ik het vrij schokkend vind om een baby van 10 maanden zo een tik te geven... Is dat omdat je dat echt bewust kiest als aanpak? Of omdat je het exht niet meer weet en gefrustreerd raakt? Ik vind het hoe dan ook niet kunnen, maar misschien ben ik daar nu te stellig in, maar als het komt doordat je je geduld verliest, zou ik zelf aan de bel trekken. Want ze gaat echt nog wel lastiger gedrag vertonen, hoe los je dat dan op? Sorry als dit onaardig overkomt, maar ik kan er zelf nu even met mijn hoofd niet bij, misschien ook doordat ik moe en hormonaal ben hoor...
Gewoon laten staan?? Waroom niet? Hier staat ze in bad vanaf 6mnd wil niets anders dan zitten-staan-zitten zo in loop Ik zou haar nooit zoiets verbieden laat staan tik geven. Ze mag staan als wil hier ze weet zelf wat gevaar is en erg bewust van en ik zit vlak naast liedjes zingen of boek lezen.
Wij hebben een antislip mat in bad gedaan en hem gewoon laten lopen. Nu is hij 2 en blijft hij zitten (of gaat op zijn buik liggen, vindt ie ook leuk) Nog ff geduld dus
Tik geven Hier ook periode gehad. Ik heb haar consequent steeds weer laten zitten en na de zoveelste keer haar uit bad gehaald. Dit allemaal verteld 'nog een keer en mama haalt je uit bad...' Nu staat ze nooit meer in bad dus hier heeft het geholpen. Vind in bad staan levensgevaarlijk dus ze mag het niet.
Tikje op de vingers hè maar voelt idd totaal niet goed! We gaan een slipmat halen en de herhalingstechniek toepassen. Bedankt voor de adviezen!
herhalen - herhalen - herhalen.. luistert ze na 5x niet? gaat ze eruit. Nu blijft ze zitten.. speelt ze lekker, en als ze gaat staan is t voor haar een teken dat ze eruit wil. Ook had ik toen een antislip matje erin. Want ze gleed steeds door t hele bad heen
Hier gaat een van ons vaak mee in bad, dat scheelt een hoop. (Om daarna, als de ander de kleine uit bad haalt, zelf te blijven liggen, heerlijk). Antislipmatjes zijn hier ook een uitkomst, scheelt toch een hoop. Leuk speelgoed in bad en een lege rand schelen ook.
Hou nou toch eens op over het TIKJE op de vingers. Wat gaat jou dat verder aan? Dat ze hier advies vraagt zegt al genoeg toch? Je gaat zelf ook nog wel een keer spijt krijgen van een actie hoor wat je doet uit frustratie/moeheid, wacht maar af niemand is perfect namelijk. En nee, ik gaf geen TIKJES maar voel me ook niet beter dan een ander en ga al helemaal niet uit 'interesse' doordrammen over opvoedtechnieken van een ander. @ TS; je zult merken dat consequent zijn loont! En anti slipmat ook