Wat vinden jullie van: Mira Ik ben ineens helemaal fan van deze naam. Klank vind ik leuk en betekenis is (afhankelijk van land): - verwonderlijk / wonder - vrede - zee, oceaan allemaal mooie betekenissen, toch?! Heeft er iemand nog nadelen bij deze meisjesnaam? Associaties met rare woorden/bedrijven? Rijm-gevaren? Heb het overigens nog niet eens met mijn man overlegd...
vind het een mooie naam, moet alleen een beetje aan een mier denken. Meestal is het zo als ze besluiten een kindje te pesten doen ze het toch wel ongeacht de naam :S Mira is hartstikkel leuk! nu nog overleggen
Het is in elk geval een naam die je niet zo vaak hoort, daar houd ik wel van. Zou mijn keus overigens niet zijn .
Leuk! Heb er geen associaties bij die spontaan in me opkomen, gewoon leuke krachtige naam! Nu nog je man overtuigen, succes!
Zie hier de verschillende betekenissen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mira Ik vind het een mooie naam en moet meteen denken aan Mira Sorvino
Vind de naam wel ok. Doet me wel denken aan dat meisje bij supermario (of waar anders, weet het even niet meer, die heette ook mira toch?) Maar dat is iets 'ouds'. Ga ervoor! Wel een originele naam..
Leuk! ... Ik heb de naam hier ook ff in de groep gegooit haha ... Ik vind Mayra of Maira ook geweldig maar die krijg ik er hier helaas niet door..
Ik vind het een beetje bits klinken.. Maar ik ben dan ook fan van "zachte"namen, voornamelijk met een e op het eind.
Bedankt voor al jullie (overwegend positieve) reacties! Ben nog steeds fan van de naam en mijn man reageerde ook wel positief. Ik zit nu alleen nog erg te twijfelen of de naam Tessa niet beter bij de naam van mijn 1e dochter past dan de naam Mira. Maar goed, daar heb ik nog zo'n 7 maanden de tijd voor om dat te bedenken... En het kan ook nog een jongen worden @vlinderbloem: snap wel een beetje wat je bedoelt met bits klinken; de naam van mijn 1e dochter is ook vrij 'zacht' en eindigt op een e. Toch blijf ik Mira erg bijzonder vinden. Vandaar mijn twijfel...
de dochter van vrienden heet zo het is een schat van een meid en tja ik vind hem zelf erg mooi vandaar dat dit de afkorting is van mijn naam hier lies Myra
Leuk! Alleen als hij afgekort wordt is het wel wat minder......... Tessa vind ik ook leuk. En als ze dat gaan afkorten, Tess, hou je nog een hele vlotte naam over.