word gek van het raden!

Discussion in 'Babynamen' started by zomermama, Jun 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zomermama

zomermama Lid

Jun 1, 2008
    5
    0
    0
    Elke keer als we bij mijn schoonfamilie komen gaan ze raden naar de naam van ons ongeboren dochtertje!
    Ik word er echt boos om... Vorige keer heb ik al gezgt dat ze op moeten houden met raden.
    Nu is mijn partner naar zijn familie geweest en gaan hun bij hem lopen raden wat het is... en wat schijnt ze hebben de naam een keer genoemd! :evil: Mijn partner heeft gelukkig de schijn op kunnen houden dat het niet de naam was!

Hebben meerdere last van mensen die gaan raden naar de naam?
    Ik wil de naam gewoon geheim houden want dat is het enige wat nog als verrassing kan blijven! Want het geslacht is al bekend...

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou er gewoon nog een keer duidelijk wat van zeggen, zeggen dat je dit niet leuk vindt, en uitleggen dat je dit als een verrassing wil houden. Wat kinderachtig dat ze dit niet aanvoelen!

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Als ze een rare naam zeggen, heel hard roepen: "Jij mag nooit meer raden". Of een stomme combinatie maken van de voornamen van familieleden en volhouden dat dat echt de naam gaat worden, dan ben je er zo vanaf.
    Het laatste wat ik doe in dat soort gevallen is er serieus op ingaan, of het nou serieus zeggen dat dat de naam niet is, of serieus boos worden, want in het eerste geval gaan ze door, en in het tweede geval is de sfeer verpest.

4. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ja, verzin een naam! En zeg gan maar dat die het word enne.. Dat ze het niet verder moeten vertellen.
    Praat er maar in mee........ Succes! Mij lijkt het irritant!

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Poeh, dat was hier ook zo.. Heel irritant idd! Gelukkig hebben ze de naam Lune nooit gezegd maar toch.
    Ik zei altijd 'ja dat is hem!' Als er weer een naam geroepen werd, dan serieus blijven zodat ze niet weten of ze nou in de maling worden genomen of niet. Tja, je moet wat.. :rolleyes:

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zitten ze wel het geslacht te raden telkens, maar dat vind ik wel grappig :) . Laat maar raden, we zeggen toch niets. Gewoon overal 'misschien' en 'dat zou kunnen' op zeggen en verder niet reageren.
    Toevallig heeft m'n moeder hier in het begin de naam ook al genoemd. Echt heel bizar was dat. Haar oog viel er op in het namenboek! Ik had echt zoiets van; shit dit kan niet?! Heb ik iets aangetekend ofzo? Maar dat had ik echt niet. Dus ik heb gewoon met haar meegekletst (ze had een meisje in de groep die zo heette en ze vond het een leuke naam) maar verder niet te veel op ingegaan.
    Dat was rond de 22 weken. Ik ben benieuwd of ze het straks nog herinnerd bij de geboorte.

Maar in jouw geval, gewoon negeren... saaie antwoorden geven en afleiden met wat anders.

succes er mee!

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Wat vervelend dat ze niet stoppen met raden, ondanks dat je al had aangegeven dat je dit niet leuk vind.
    Ik denk niet dat boos worden of er wéér iets van zeggen helpt. Probeer het te negeren of weg te wimpelen met een 'Ja, dat is het.' ofzo. Succes!

8. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

Jan 26, 2007
    3,504
    0
    0
    mama!!
    Das egt vervelend dat ze niet stoppen met raden
    zou er gek van worden!

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha dan zou ik met een stalen gezicht zeggen, ja we noemen haar oekerlientje of hem Urkel. Dan schrikken ze zich kapot! (kan goed liegen hahaha)

10. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn broertje wist zeker dat ze Noa ging heten. Nu heet ze Nora (roepraam Noortje). Die naam hadden we al eerder dan mijn broertje met Noa aan kwam zetten. En zo was mijn hele familie het er mee eens. Ze vroegen dan oo ksteeds hoe het met Noa ging.. Was nog niet eens geboren! Wel bijzonder dat ze er zo dicht bij zaten. Maar ze hebben nooit echt gevraagd naar de naam of verder geraden. Noa was het gewoon.. hihi

11. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hier hetzelfde :)
    Nu hebben we iets meer hints gegeven :)

Italiaanse naam, 6 letters, eindigt op een a...nou succes ermee :)

En ze komen nu steeds met dezelfde naam...Angela (nee dat is het echt niet)

Maar sinds ze weten hoeveel letters etc. zijn ze wel rustiger ;)

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Giulia?
    Chiara?
    Ilaria?
    Aurora? ;)

Haha, nee das flauw van mij.

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Precies, ik heb ook maar "eerlijk" gezegd dat ons zoon Roderik-Lodewijk gaat heten :)

Arme zoon, dat gaan we hem echt niet aandoen :)

Haha, wat ook nog kan, degene die het juist raad, mag de eerste inleg van haar spaarrekening doen. 1000 euro ofzo ;)

Groet van kiki

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Bij ons vroegen ze dat ook de hele tijd en wij zeiden altijd "een meisje noemen we miepje en een jongetje jan klaassen" dit was uiteraard niet waar natuurlijk maar op een gegeven moment houden mensen wel op met vragen ;)

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha, kijken of ze dan nog zo gretig zijn!

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    oh ja heel irri.
    Onze ouders wisten ook dat wij het geslacht wisten dus mijn schoonvader bleef maar raden en letten op wat we zeiden.
    Hij ging alle namen van het ajax team af want hij wist zeker dat het een naam van een (ex) ajaxspeler was.
    Zo was hij er van overtuigd dat het Yari werd. :rolleyes:

Ook bleef hij maar zeggen dat hij inspraak wilde hebben in de naam...ja dahaaag die bepalen we toch echt zelf.

Ik hoop dat het nu niet zo gaat..baalde er echt enorm van.

Share This Page