Hey meiden, Even kort hoe het ervoor staat, op dit moment zit ik al 5 weken thuis met rust heb al in het ziekenhuis gelegen voor een hoge bloeddruk en hij blijft eigenlijk rond de 90 (onderdruk) hangen. Ook heb ik hierbij erge astma en neem ik op dit moment 2 pufjes meer dan voorgeschreven van de Brycanyl (zelfde als Ventolin). Nu ben ik gisteren in het ziekenhuis bij de verloskundige geweest en ze hoorde dat ik het benauwd had. Nu begon ze gelijk met horror verhalen over bevallen dat ik er rekening mee moet houden dat een bevalling zeker 19 uur duurt waarvan het laatste stuk het belangrijkste is ik vond het een beetje overdreven om me zo 'bang' te maken maar jah. Ze begon dus uiteindelijk over pijnbestrijding tijdens de bevalling ze had het over een infuus met een knopje maar dat zal alleen de gemene randjes ervanaf halen...en kon ook weer op me luchtwegen slaan. Dus een ruggenprik is voor mij de enige optie om het vol te houden....zegt ze. Ik ben altijs stellig tegen geweest omdat je het naar mijn gevoel dan niet 'zelf' gedaan heb....maar jah als ik het dan zo benauwd krijg dat ik het niet eens aan kan........pfff moeilijk Iemand hier ervaring met astma (best hefig) en bevallen met een ruggenprik of zonder???? (toch wel een heel verhaal geworden )
Hier is niet zo lang geleden ook een topic over geopend, die overigens nog actief is. Dit is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/244037-geen-ruggenprik.html kan je vast wat reacties lezen.
Hey Cynnie, Hier ook iemand met astma en bevallen met behulp van een ruggeprik. Ik was van te voren ook bang dat ik erg last zou krijgen van een astma aanval (tijdens het puffen hahaha). Het idee dat ik een ruggeprik nam (had het van te voren aangegeven) vond ik erg prettig. Voor mij was het dus een goede ervaring! ik hoop dat je er iets aan hebt.
Hey Mira bedankt voor je antwoord. Ik vind het erg moeilijk een besluit te nemen maar graag meer reacties van meiden met astma en bevallen . Ik weet dat er ook een ander topic over is maar ik vind dat dit een andere kwestie is/..