hoe zou je een behoorlijke WEE omschrijven? in EEN regel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door klingel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan, het is echt zo'n pijn die opbouwt en dan weer wegzakt (na een eeuwigheid ;) ).

En dan maar denken "deze wee komt nooit meer terug", maar ik kon alleen maar denken "na deze wee komt zometeen wéér een wee en die gaat nog meer pijn doen" :)

2. Trees

Trees Niet meer actief

De omschrijving van een behoorlijke perswee.

Het gevoel van een watermeloen door je neusgat proberen te proppen.

Dat past dus niet... krrraggg (ik probeer scheurgeluiden te produceren).

Volgens velen zijn persweeen niet pijnlijk, maar mijn doos is niet gemaakt voor fruit a la formaat meloenen. Overigens ook niet voor kleiner stuks fruit.

Nu dwaal ik af ;).

Tijdens de hele ontsluitingsfase heb ik alleen rond de 8 cm geroepen dat ik NU per direct een ruggenprik wilde. Had ik 3 cm eerder moeten bedenken. Verder was ik heel lief, bedankte iedereen uitvoerig en sprak met twee woorden.

De inhoud van deze twee woorden wisselde wel wat ;).

Alleen Treesman heeft een pets gekregen toen hij voor de 100ste keer aangaf dat ik verkeerd pufte. Het leek hem een goed idee om met vreselijke irritante puflippen het kunstje van het puffen voor te doen boven mijn bezwete en kermende hoofd.

Achteraf ook nog beweren dat het komedie van me was :$. Ja hoor ik bedacht me met 9 cm ontsluiting dat ik de act van de boze en schoppende bevallende vrouw nog niet had opgevoerd ;).

Toch viel de bevalling me 1000% mee. Ik had het allemaal nog veel dramatischer en pijnlijker verwacht. Het was mooi en ontroerend. Ik voelde me sterk en krachtig. De hele wereld kon ik aan en voelde me een uberoermens. En na al dat werk dat kleine, glibberige wondermensje op je buik. Dat klein meisje dat je met grote ogen aankijkt doet je brandende en uitgescheurde onderkantje snel vergeten.

Bevallen is zo mooi en gaaf en pijnlijk!!!

smok op jouw prachtige buikje :D

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    thanks for reminding, babe! :$

@nyn: geen perswee? hoest ze dan gekomen? *kijkt heul dom*

@trees: PROEST!
    met 2 woorden van wisselende aard :D

enne, treesman gepetst hihihihhi! :)
    jij ook ' samen bevallen gedaan ' he? ;)

toch dank voor je mooie woorden- ik heb er nog steeds zin an!
    *knuf*

@weetnietmeerwie: HOPEN DAT DOODGAAN MINDER PIJN DOET???
    :$

*plof*

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ja en daar kunnen mannen heel irritant van worden. Ik kreeg ook nog commentaar van Treesman dat ik teveel met mijn hoofd perste. Ga het even lekker zelf doen :x!

*en dan met zijn grote mond vijf minuten later wel flauwvallen toen hij perongeluk een blik tussen mijn benen wierp :D*

Jij ook samen bevallen gedaan?

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Klingel: ik heb bij de bevalling van zoonlief totaal geen echte wee gevoeld. Het is dat de vk in het zh aan mijn buik zag dat ik persweeen had. Op haar aanwijzingen heb ik geperst en was Marijn daar met drie persweeen.

Ja, pijnloos bevallen bestaan echt!!

Maar jij doet het lekker op je eigen WEEEEE.;)

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @nyn: w.o.w jij bent buitenaards! :$

@WEE: wel degelijk doe ik het my WEE!

@trees: ja ook SB gedaan, maar wel stoomcursus (= 2 enorme sessies hier thuis)

welja, werd je gecorrigeerd door puftreesman?
    die na tussendebenenblik flauwviel?

:D

hiha!

ik denk dat klingman ook wat wit om neus zal zijn. arme schat.
    vraag me serieus af wie wie gaat troosten/kalmeren ;)

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow dat is echt wel heul irritant! Ik denk dat hij dit nog wel even heeft moeten horen of niet :D

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    In 1 zin omschrijven hoe een behoorlijke wee voelt? Na de bevalling van mijn dochtertje zou ik pijnlijk en vermoeiend zeggen. Tijdens de bevalling van mijn zoontje heb ik geroepen 'dit is onmenselijk', heb nog nooit zo'n verschrikkelijke pijn gehad. Met die uitspraak kan ik het beste de weeënstorm die ik had omschrijven.

9. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    alsof er een trainingsapparaat (zo een electrische waarmee je spieren kan spannen. zo'n telsell ding van vroeger) te hoog is afgesteld op je baarmoeder en dan telkens sneller gaat.

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hey Klingel! :D

Ik heb geen 'normale' weeën (tja en wat zijn dat eigenlijk?) gehad, alleen 1 grote weeënstorm zonder pauzes en dat deed errug zeer. (joh!)
    Ik dacht echt serieus dat ik dood ging... Het was alsof ik uit elkaar getrokken werd en tegelijkertijd met messen werd gestoken.

Heb je dr nog zin in?? :D (ikke wel hoor, ga het gewoon nog een keer doen...:$ :D)

11. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik was eigenlijk de hele bevalling in mezelf gekeerd en rustig (voor mij doen), tot op 1 moment. Mijn vriend omschreef mij als dat meisje uit de film the exorcist. Ik ging rechtop zitten en zei heel kwaad dat ik er echt helemaal klaar mee was!!!

Uiteindelijk is het me allemaal meegevallen, die gemene natuur ook!!! Ik moet toch echt weer.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, en dan in 1 zin vertellen/uitbeelden/punniken hoe een heuse WEE voelt!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Sterker hij gaat dit nog heel lang horen!

gnagna gerechtigheid :D

14. Trees

Trees Niet meer actief

Samen bevallen was wel een erg fijne voorbereiding op de bevalling. Was daardoor erg ontspannen en heb er heel veel van gebruikt.

Alleen de tips tegen uitscheuren werkten dan weer niet ;).

Treesman had hier een tussendebenenkijkverbod gekregen, maar was eigenwijs. Stond de kamer plotseling vol verpleegkundigen, omdat hij niet goed werd! Denk dat de cursus wel heeft bijgedragen dat dit een eenmalige actie was. Zag het vantevoren echt niet goed komen met zijn ziekenhuis- en bloedfobie.

En hoe staat het er momenteel voor? Heb je er nog zin in :D.

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

:D

Hier was het juist andersom - deze man met bloedenzo fobie heeft ook gekeken maar vond het juist heel mooi. Vantevoren had hij gezegd dat hij het noooooooooooit zo doen en dat vond ik op zich wel een prima idee, maar op dat moment maakte het mij echt niets meer uit en hij heeft haar dus eerder gezien dan ik ;) Hij wilde ook eerst de navelstreng niet doorknippen, maar op het moment supreme stond ie daar ineens glunderend een dikke telefoonkabel door te knippen :D

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook geen tussendebenenkijkacties toegestaan! :D
    Daar werd dan ook gehoor aan gegeven, manlief wilde zijn beeld en sexleven graag zoveel mogelijk intact houden (en vrouwlief ook).

Flauw van Treesman dattie (flauw) viel zeg, tsss.....

17. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    IK ben in een half uur geheel ontsloten en bevallen...
    Hoe dat voelde? Alsof ze er met messen van onder in gingen. Wat ik geroepen heb? "spuit me plat en snij hem eruit".
    Ik ben onverdoofd geknipt terwijl het hoofdje niet stond (mijn kindje moest toen snel komen om een hersenbloeding te voorkomen, was 8 weken te vroeg). Dat is het enige moment dat ik een vloek gegeven heb. Normaal voel je een knip niet.
    Wat ik diezelfde dag een paar uur later zei?
    Dit doe ik zo nog een keer :D

Nu worries, ontsluiten van 0 naar 10 in een half uur doet zeer. Een weeenstorm waarbij je kindje bijna een hersenbloeding krijgt is killng en onverdoofd knippn barbaars, maar als ik het kan kan jij het ook!! En anders hebben ze prima pijnstilling ;)

18. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Het voelde heerlijk :D Maar wel met een ruggeprik!

Daarvoor: *zucht* auw auw auw auw auw *zucht* auw auw auw auw auw auw *zucht* auw auw auw IK MOET WEER PLASSEN auw auw auw *zucht* auw auw auw BLIJF VAN ME AF auw auw auw auw auw auw *zucht* auw auw auw auw auw auw HOEVEEL CM? 5? IK HAD AL 3 CM VOORDAT WE BEGONNEN! auw auw auw auw auw auw *zucht* auw auw auw auw DOE ME NU MAAR DIE RUGGEPRIK! *zucht* *zucht* *zucht*

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier degene van de heftige menstuatie krampen..
    ik vond het een fluitje van een cent.. mijn rug wat minder overigens hoor.. die wou niet bol worden, dat was het grootste punt.. tril, tril, tril en maar hol blijven.. ik heb tot zo'n 8 cm onsluiting zitten praten en tv gekeken. ik had wel al 8 weken premature weeen en voorweeen dus dat zal vast we mee geholpen heben, want ik voelde echt geen verschil.. bij 8 cm begon mijn rug moeilijk te doen, maar verder prima te doen. persen.. heerlijk.. o ja als het brand/pijnlijk is dan nog meer kracht zetten en WEG is het branden en dan gaat het te wereld komen ook veel sneller...

dus meiden het kan je ook alles meevallen..

20. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    *deze wee valt reuze mee*

Ik had het geluk dat mijn beide bevalling heul goed te doen waren.
    Ik had me bij mijn eerste bevalling op 20 uur pure marteling ingesteld, maar ze was er al binnen 3.5 uur. En ik vond de weeën helemaal niet zo pijnlijk. Eerder oncomfortabel.
    Het eerste dat ik zei na de bevalling:
    Ben ik al klaar? Serieus? Was dit het? :D

De tweede bijna hetzelfde verhaaltje, maar dan in 1.5 uur.
    En nu wist ik wel zeker dat ik al klaar was :p

Het viel dus echt reuze mee! Ik gun iedereen zulke bevallingen, ze waren namelijk ook nog eens reuze gezellig, een echt feestje!
    (en nu hopen dat de trend zich bij de derde voortzet....)

*edit: gekke zin verbeterd*

Deel Deze Pagina