Wat een spanning en hoe beschrijf je nu zelf een behoorlijke wee? Ik vond het echt voelen alsof je buik en rug helemaal verkrampen en je kunt niks anders dan zuchten en hopen dat het snel weer over is Maar het is allemaal goed te doen en het was het allemaal ook zooooo waard!
Zal even duren voor ze hier antwoord op geeft..wee activiteit is afgenomen ze gaat straks naar haar gyn om te kijken wat er allemaal veranderd is en wat ze eventueel gaan doen.
Hahaha, wil je dat echt wel weten? Ik kan alleen maar zeggen dat ik naar vóren uitgescheurd ben tot en mét waar het echt heeel gevoelig is (ja het kan kennelijk ook zo) en dat heb ik niet eens gevoeld boven de rest van de pijn uit.. Overigens is het allemaal ook weer heel netjes en snel genezen. Ik had voornamelijk beenweeen en dat voelde ik het ergst, echt zo'n enorm kramp-gevoel in m'n bovenbenen.
Voor mijn eerste bevalling kon ik zo gruwelen van het feit dat een wee pijnlijker scheen te zijn dan een knip met een schaar in je doos Dat leek me echt een nachtmerie om in je vel geknipt te worden,maar dan zei mijn VK, daar voel je niks van, dat gebeurd tijdens een wee, nou dat stelde me dus helemaal niet gerust! Toch had ik aan het eind van de zwangerschap ook echt 'zin' om te bevallen en stelde het me allemaal heel positief voor. Ik heb twee heel goede bevallingen gehad en zou een hele erge wee omschrijven als een hele heftige pijnkramp in je onderbuik/rug/bovenbenen, die door een soort ín trans puf ala auuauauauaaaaaauauaauw'wel op te vangen zijn Hopelijk kun je het binnenkort zelf neerzetten en heb je jullie prachtige meisje in de armen, dan ben je het allemaal weer vergeten (bijna dan he).
O my GOD! bij eerst volgende bevalling zal ik dit in mijn achterhoofd hebben.......... ik wist niet dat dat kon..
*maakt een heel hard huilend geluid* echt, deze angst hiervoor is nog groter dan de bevalling opzich. Hier hou je daarna nog een poosje last van en ik vind dat toch wel zo verschrikkelijk, gewoon alles, dat inknippen, hechten iiiiieeeeelllllkkkk, echt krijg er rillingen van...
ik kwam even kijken of klingel al in levende lijve heeft ondervonden hie je een wee in 1 regel omschrijft
@ Suenne, ik vond dat ook echt het allerengste voor de bevalling toen, maar je hebt het echt niet door hoor. No worries. Er gebeurt toch zo veel met je opdat moment! Zelfs het hechten was redelijk te doen, het scheelt ook wel als je dan een friemelend klein hummeltje op je buik hebt liggen.
Dat is nog eens goed! Ik hoop het ook dat jij en ik zo'n feestje als bevalling hebben. Helaas heb ik dinsdag m'n eerst weeen gehad (die weer zijn gestopt), maar ze deden wel pijhijn! Dus ik ben er nu niet bang meer voor. Leuk topic dit!
mijn weeen begonnen direct heel heftig na het breken van mn vliezen...had ook in 3,5 uur volledige ontsluiting ( eerste kindje)... maar op een gegeven moment riep ik telkens " EVEN SERIEUS JONGENS DIT IS NIET GRAPPIG MEER" ...en darana "fiijoeee...hij is ff weg......oooohh nee daar komt ie weer...even stil iedereen aub!!" Maar goed ik was er snel van af..ik vond het ook erg meevallen, direct na geboorte riep ik al ..."dit doe ik nog wel een paar x hoor"... oh en die persweeen HEEEEEEEEEEEEEERLIJK...die voelde echt niet als pijn!
Ik heb toen letterlijk tegen mijn man gezegd: "Het voelt net alsof er een olifant met zijn ene poot heel hard op mijn buik leunt en nog eens lekker met die poot in mijn buik draait". Zoiets dus
Klingel is inmiddels bevallen van een prachtige dochter. En ik ben bang dat ze de weeen niet in één zin kan omschrijven helaas.
Gefeliciteerd Klingeltje! Maar Nynke, ik heb vertrouwen in Klingels creativiteit en bovendien had ze al aangekondigd dat één zin een ruim begrip is voor d'r; een alinea was ook een zin....
Zoals mijn man het op dat moment omschreef... Een echte wee tut wee... En daar had hij gelijk in. (op z'n Duits uitgesproken maar hoe ik het op moet schrijven... sorry) Lang leve de pijnstilling zeg ik er graag ook bij.
Goh, da's ook een manier om het te omschrijven... (bij mij was de curettage van de placenta een tijger die zijn klauwen probeerde te scherpen aan de binnen kant...)
Ik vloekte er op los en dronk na iedere wee een glas water leeg van het gepuf haha dus veel tijd om te klagen had ik op een gegeven moment niet meer want toen kwam de volgende wee er alweer aan maar achteraf gezien vond ik het wel meevallen..