hoe zou je hierop reageren

Discussie in 'De lounge' gestart door cat2, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dat blijkt..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Dat vind ik niet. (Ik kan me nu ook 'afgefakkeld' voelen doordat jij mijn mening en gevoel afdoet als onzin. Maar dat doe ik niet, want het is mijn mening en mijn gevoel en daar sta ik achter.)

Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Probeer dan er gewoon een leuke dag van te maken, zoals ik je reacties nu lees lijk je te zwelgen in zelfmedelijden.
    Ja ik vond/vind het ook wel eens moeilijk dat onze families ons voor de feestdagen niet uitnodigen, maar goed soms moet jezelf het heft in handen nemen.
    Heb jij je schoonouders of andere mensen uit je schoonfamilie wel eens uitgenodigd voor de feestdagen? Kijk je kunt zelf ook de hand reiken, ik kan ook niet denderend met mijn schoonfamilie maar nodig ze gerust wel eens uit voor de feestdagen.
    Tegen mij is gezegd door een maatschappelijken dat je de mensen niet kunt veranderen maar dat je zelf moet leren accepteren dat ze anders zijn dan jij.

Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. cat2

cat2 Niet meer actief

De rest lees ik ook.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nee hoor. Dat is echt waar. Maar daar moet je wel meer zelfvertrouwen voor opbouwen. Dus als je daarmee begint. Zet je al een grote (belangrijke) stap!

6. cat2

cat2 Niet meer actief

Hier in huis kraken ze alles af hier in huis inclusief onszelf en praten niet tegen ons. Dus daar zijn we mee gestopt met uitnodigen.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nogmaals als je eerst kijkt hoe je zelf reageerde. Misschien dat je dan snapt wat iedereen hier bedoelt.

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Lieve Cat, ik denk dat het verstandig is dat je even afstand neemt van deze topic. Je voelt je op dit moment waarschijnlijk heel erg in een hoek gedrukt omdat de posts voor jouw gevoel heel aanvallend en negatief zijn.

Mijn advies: ga iets leuks doen voor je straks naar bed gaat, probeer er niet teveel over te piekeren, laat het topic dit weekend het topic en kijk er dan bijvoorbeeld maandag weer naar. Want echt de meeste mensen bedoel het echt goed met je.

En mocht je er echt niet meer uitkomen dan kun je het ook laten sluiten.

jessy77 vindt dit leuk.
  9. cat2

cat2 Niet meer actief

zeggen dat ik iets onzin vind ik lang niet zo erg als iemand persoonlijk affakkelen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Maar het kan dat iemand anders dat anders ervaart. Net als dat andere mensen hun posts misschien ook anders bedoelen dan dat jij ze ervaart.

11. cat2

cat2 Niet meer actief

op karakter dus

12. cat2

cat2 Niet meer actief

dat is lief van je

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Leer voor je zelf op te komen als ze zeggen wat een lelijke bank, dan zeg jij nee JIJ VIND hem lelijk IK VIND hem leuk!
    Het stopt vanzelf. Praat gewoon tegen hun, als ze je negeren en praat anders gewoon harder tegen ze. Als ze dan zeggen ik hoor je wel dan zeg jij gewoon o ja je antwoord niet dus ik praat maar wat harder.

DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niemand fakkelt je af op je karakter.
    Of bedoel je dat hoe je je nu voelt door je karakter komt? Dan geef je dus eigenlijk aan dat je er niets aan kan doen omdat je nu eenmaal zo bent. Dat kan, maar je kan ook buiten je comfort zone treden om iets voor elkaar te krijgen.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je wordt niet persoonlijk afgefakkeld! Ik lees alleen maar berichten die erop gericht zijn jou te helpen, die tips geven. Maar je ziet het niet en ziet alles als een aanval.

In echt, menselijk contact is het ook niet altijd positief en gezellig. Je kan ruzie met iemand krijgen, je moet je openstellen en kan dan gekwetst worden etc. Maar dat is menselijk contact.

Ik krijg de indruk dat je op zoek bent naar vluchtige, oppervlakkige contacten. Waar je je goed bij kan voelen omdat je dan ergens bij hoort. Daar is niets mis mee, natuurlijk. Maar jij verwacht dat die contacten al jouw persoonlijk leed zullen oplossen.

En dat is niet zo, dat gaat niet zo zijn. Daarom zit je vast.
    Zie dit eerst onder ogen.

Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. cat2

cat2 Niet meer actief

#416 cat2, 19 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2017
    Ik heb vaak tegengas gegeven en voor onszelf opgekomen maar dat helpt niet. Ze schreeuwen ook echt tegen ons enz. Zij mogen alles zeggen (beledigen) maar andersom worden ze extreem kwaad. Het is een gebed zonder eind. Prof bemiddeling heeft dit ook aangegeven.

17. cat2

cat2 Niet meer actief

dat is wel zo helaas dat ik word afgefakkelt op karakter. En dat is gewoon niet nodig

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sorry ik snap je niet, waarom denk je dat?

19. cat2

cat2 Niet meer actief

slachtofferrol, schop onder kont en andere opmerkingen die ik zo even niet uit mijn hoofd weet maar die gewoon kwetsend zijn. Mijn karakter is nu eenmaal zoo dat ik niet veel initiatief neem bv of afwachtend ben.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ok, maar als je contacten mist en je er iets van wil maken zal je iets moeten doen. Afwachten tot iemand spontaan je vriendin wil worden gaat niet werken.
    Iedereen probeert je alleen maar te helpen en iedereen doet dat weer anders. Lijkt soms niet aardig maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)

Chocolat, Nescio, Hopsatee en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina