Bijna niets willen eten (warm eten)

Discussie in 'Voeding' gestart door Smeetje, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Kyra is nu 1 jaar en 4 mnd en wil bijna niets hebben met het warme eten.
    Dit is eigenlijk al zo vanaf dat we begonnen zijn met groentehapje.
    Het enige potje wat ze luste was bloemkool/broccolli met kaas (blegh!), daarna zijn we maar met stukjes aardappel/groente/vlees begonnen. Alles wat geprakt was of potjes wilde ze echt niet hebben! Het vlees eet ze altijd wel op, met een beetje geluk een aantal stukjes aardappel en heeeel misschien een boontje of worteltje. Macaroni lust ze weer wel en bami-sliertjes ook wel. Maar kan haar moeilijk elke dag dat geven...

Het duurt nu eigenlijk al bijna een jaar... Zijn er meerderen met dit probleem en wat kan ik er het beste aan doen? Ze groeit gelukkig wel goed en eet goed haar broodjes op.

2. Smeetje, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wow herkenbaar! hier precies hetzelfde , al vanaf het begin. Het enige wat ze lekker vind zijn potjes bloemkool en broccoli , en sinds kort gaat er ook wel wat spaghetti in.

vandaag wat geknoeid met worteltjes, dat kan ze zelf doen en dat gaat er dan wel in, maar echt veel krijgt ze op deze manier niet binnen helaas.

ik zat heel hard te hopen dat het een fase/sprongetje is, en dat ze vanzelf gaat eten maar bij jou duurt het dus al een jaar!

heb dus helaas geen tips...maar weet wel hoe frustrerend het kan zijn!

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    En ineens eet ze bami en macaroni en gisteren zowaar wat aardappeltjes. Hopen dat het nu zo doorzet! :D

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    en als ze het zelf mag opeten.
    onze boef eet eigenlijk altijd erg goed maar nu heeft hij ineens de tik dat hij geen hap neemt als wij het hapje opscheppenn. nee meneer wil zelf zijn eten opscheppen.
    prima, het gaat wel met geknoei maar hij eet wel.
    misschien dat je dat kan proberen, desnoods graait ze er met haar handen in, schijnt alleen maar goed te zijn voor de ontwikkeling dus het proberen waard.

heel veel succes , lijkt me idd frustrerend!

joyce

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    die van mij vond de potjes niks...
    Ik ben overgegaan op gewoon eten wat wij ook aten (wel opgelet wat natuurlijk) en meneer vond het heerlijk!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb geloof ik tot m'n tweede enkel pap, brood en bruine bonen gegeten... LOL. M'n moeder werd er horendol van, maar had zoiets van: Ik ga het er niet in duwen! Ik groeide goed en het CB had geen commentaar.
    Mijn broertje at alles en groeide slecht... kreeg ze dus wel commentaar, LOL.
    Maar goed, ik ben gezond groot geworden en eet nu bijna alles, kwam vanzelf dat ik dingen bij ging eten. OP een gegeven moment komt de fase dat ze juist willen wat niet mag, dus dan zou je het zo kunnen spelen dat je je kleintje alleen geeft wat het lust en op jullie bord veel meer. Kijken of ze dan toch iets krijgt van: He, dat wil ik ook!

Deel Deze Pagina