Telkens verslikken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn dochter kan heel goed uit een beker drinken, maar verslikt zich bijna elke keer als ze gaat drinken nog. Is dit normaal?

Soms is het ook best heftig, gister kwam ze ook in paniek naar me toe gerend omdat ze zich weer zo heftig verslikte. Ik doe nooit veel in het bekertje.

Wat ze soms ook doet, is een slok nemen en dan in haar mond houden met haar mond een stukje open (hoe leg ik dit nu uit?), met als gevolg dat ze knoeit als een gek en de halve vloer en kleren onder zitten. Terwijl ze het wel goed kan.

Is het verslikken normaal? Of komt dat door het gekke drinken en is het ondeugd? Ze verslikt zich ook als ze normaal drinkt dus daarom twijfel ik.

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zie het bij mijn zoon van 3 ook dat hij zich soms verslikt maar drinkt echt te gulzig. misschien krijgt zo op een of andere manier toch een te grote slok drinken binnen, houd ze de beker te schuin ofzo...
    dat mond opendoen doet mijn jongste ook, das gewoon uitproberen. Voelt toch weer allemaal anders he...

zo zitten mijn jongens ook graag met hun vingers in hun bekers... leuk hoor....

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het uit de mond laten lopen van drinken doet onze dochter nu ook. Ze doet dan een baby na...........
    Het verslikken zou kunnen komen doordat ze toch te grote slokken neemt, gebeurt het ook als ze uit een tuitbeker drinkt of met een rietje?

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    uit haar mond laten lopen is spelen... doet ze hier zo af en toe ook, maar leuker is nog blazen in de beker. Ik sta beiden niet toe als ik ernaast zit. Soms is een opmerking voldoende en drinkt ze netjes verder.

Verslikken is hier aan de orde wanneer ze te gulzig drinkt btw.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hhm het knoeien en doen is herkenbaar dus. Af en toe krijg ik er een kunsthoofd van. Heb al geprobeerd haar het zelf op te laten ruimen maar dat vind ze juist leuk...

Bedankt voor jullie antwoorden.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Knoeien doet mijn dochter ook ja. Blazen in de beker of liefst met rietje, terug laten lopen etc ja leuk, haha. Ze vindt t ook leuk om boogjes te spuiten met water in t zwembad (dat had ik dr beter niet kunnen leren ;))

Verslikken doet ze niet met drinken, wel nog vaak met eten. Dan eet ze te gulzig, propt veel te veel in dr mond (bijv al dr opgespaarde korstjes). En dan is t echt een paar keer kokken en soms lijkt ze echt ff geen adem te krijgen. Ik vind t best eng af en toe. Maar over t algemeen is het ff een paar keer zuchten, slokje drinken en tis weer goed.

Deel Deze Pagina