Ha allemaal, Vorig jaar hebben jullie ons fantastisch geholpen bij de naam van onze zoon. Nu ben ik weer zwanger, maar nog geen idee van een naam.. Onze dochter en zoon heten R.ivka en E.lias. Onze meisjesnaam was Sifra, maar zo heet inmiddels ons nichtje. Silas is heel lang de naam geweest voor E.lias, maar op het laatst toch nog geswitched. Nu vind ik Silas veel lijken op E.lias, al vindt man dat onzin... Hebben jullie leuke ideeën?
Mias Felan Julan Gabriël Mattheo Mika/Mikai Reza Ilay Yael Manu Jethro Xavi Ravi Raoul Dimas Ezra Zayne Demis Mathia Ilja Antoin Roman/Romano Delray Joaquin Velora Ziva Zora Zola Dalore Alessia Priya Dilara Milena Yelena Selena
Silas lijkt er wel op door de laatste twee letters, maar vind het niet heel storend. Thirza Seija Freya Tove Juta Nadia Sigrid Adva Bracha Tikva Simcha Silvijn Remy Luca Reza Joachim Matheo Thio
Dankjewel! Van de jongensnamen gaan Reza, Ezra en Ravi op mn lijstje! Mattheo vind ik ook mooi, maar lijkt teveel op de naam van mijn broertje. De meisjesnamen zijn minder mijn ding, al vind ik Ziva wel wat hebben. Misschien toch eens laten bezinken...
Wat ik dan 'storend' vind is dat alle letters van de naam hetzelfde zijn. Volgens man ben ik veel te kritisch, tja sorry Thirza is een grote favoriet van man, maar ik kan het niet lekker uitspreken. Reza gaat op de lijst, de rest spreekt me minder aan, dank voor het meedenken!
Van de jongensnamen vind ik Joshua wel mooi, maar past denk ik niet zo bij ons. Van de meisjesnamen gaan Thalia en Eleora op het lijstje om over na te denken, bedankt voor het meedenken!
Iselle en Maeve, leuk! Milas is misschien wel een mooie variant op Silas, gaan we ook bespreken, dankjewel iig!
Mika Yannick Sion Odin Siebe Casper Isaac Alec Denzel Owen Dante Idris Imre Yaël Kaja Nena Veda Carmen Celia Nadia Inez Iza
Je zit qua namen nu een beetje in de bijbelse hoek. Is voor een meisje Jedidja, Tabita of Naomi misschien wat? En voor een jongen denk nog aan Jefta.
Yaël vind ik wel mooi, vinden jullie dit een jongens- of meisjesnaam? Ik vind het voor een meisje, maar ik ken ook een jongetje die zo heet. De rest van je lijst is het allemaal niet, maar bedankt voor je lijstje!
Je denkt zeker in de goede hoek! Dit zijn allemaal namen die ik mooi vind. Tabitha en Jeftha zou ik dan wel met h schrijven. Maar leuk, die gaan op het lijstje! Naomi was een grote kanshebber bij R.ivka, maar dochter van mijn beste vriendin heet Noémi, vinden we te veel lijken. Bedankt!
Persoonlijk vind ik Yaël een meisjesnaam. Wat vind je van de naam Gaël (voor een jongen)? Ken toevallig iemand die zo heet.
Aaron, Asher, Caleb, David, Isaac, Jefta, Jonah, Jonas, Micha, Ruben, Simon, Timon Chloë, Hanna, Jiska, Julia, Junia, Lydia, Maria, Naomi, Sarai, Selah, Tamar, Tirza