Enorme pijn in linker nek en schouder

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zit ondertussen bij iedere beweging tegen het plafond.
    Afgelopen woensdag dagje uit geweest en wschl iets teveel met de jongste moeten sjouwen en aldaar kreeg ik al zere spieren in schouder.Niets heftigs totdat ik donderdagnacht omhoog kwam en op mijn wekker wilde kijken en ik direct werd getroffen door helse steken.De tranen schoten in mijn ogen.'s morgens gaan douchen en toen leek het af te zakken en ben gewoon gaan werken.Gisteren leek het ook minder te worden maar ben sinds vanmorgen helemaal terug bij af.Het doet zo'n pijn.Ik kan mijn hoofd niet naar links draaien want dan direct pijn in mijn nekspieren.Ik heb continue brandende pijn in mijn gehele linkerkant.Ik word er misselijk van.Ben totaal niet kleinzerig maar wat doet het pijn en wat is het irritant.Ik kan de jongste niet tillen omdat ik geen kracht in de kant heb.
    Iemand tips om het een beetje draaglijk te maken?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ga naar de Fysio....

Afspraak maken

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

Heb je een slijmbeursontsteking?

Ibuprofen en naar de huisarts

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    fysiotherapie ;)
    of eerst ff naar de huisarts

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    pijn even goed onderdrukken met paracetamol of brufen enrustig blijven bewegen

Als het zo zeer doet raken je spieren nog meer verkrampt.

Als je een paar dagen verder bent en het is niet beter even langs de fysio

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb ookal maanden last
    Van nek en schouder links. Straalt zelfs uit
    Naar me arm op een slechte dag.
    Hier ligt het tog echt aan me houding en idd tillen..
    Als je al zwakke spieren heb dan schiet de pijn er zo in.
    Ik loop nu bij de fysio en krijg elke week een soorten band om wat erg helpt.
    Ook gaan ze bij mij kijken of het door wervels komt. Want soms heb ik dagen dat
    Het zn zeer doet. Precies wat jij schrijft.

Ik zou echter naar de fysio gaan. Dit verlicht enorm en ze geven je goeie en fijne tips.

7. vally

vally Niet meer actief

Klinkt heel bekend....ik ga eens per maand naar de osteopaat. Na enkele jaren fysio..wat niet hielp... Werkt dit voor mij super. Osteo kan ook de juiste oefeningen meegeven voor thuis. Hoop dat je snel verlichting krijgt...

Wat mij ooit heeft geholpen om van de ergste pijn af te komen: als je last hebt van de linkerkant ga recht zitten. Kijk recht voor uit. Hou je rechterhand vlak tegen je rechterwang aan en hou deze op de plek. Probeer nu je gezicht naar rechts te draaien. Je hand zorgt ervoor dat je ghoofd niet kan draaien.
    Ligt eraan welke spier dwarszit....dus kan niet garanderen dat t werkt. Proberen kan altijd.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik heb het OOK als ik kramp heb gehad in mijn monnikskap spier.
    Dat is die dikke spier tussen je nek en schouder... Doet onwijs pijn en kan dagen duren voor het helemaal weg is :(

Dus niet meteen paniek maar wel in de gaten houden dat het niks anders is :)
    Enneh.. Proberen niet te verkrampen... Lastig :)

En inderdaad... Zo'n pijn dat je er bijna van moet overgeven.. Was het niet dat die houding echt even geen optie is :)
    En tijdens de kramp zelf weleens het gevoel bijna flauw te vallen. Gevolgd door het idee dat wellicht ook wel prettig zou zijn :)

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Warmte, pijnstillers (diclofenac), wat ook wel eens wil helpen is een lage dosering diazepam (spierverslapper o.a.). En ik zou een fysiotherapeut adviseren die aan Dry Needling doet. Ik had veel nekklachten. Sinds Dry Needling behandeling nagenoeg klachtenvrij.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik ken het. Al krijg ik het van tocht/als ik alle ramen open heb staan.
    Ik neem dan paracetamol, probeer gewoon te bewegen en smeer vaak tijgerbalsem.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

huisarts,osteo in die volgorde. Eerst medisch uitsluiten dan osteo.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi meiden,
    Bedankt voor alle tips en adviezen.
    Gisteren ben ik eerst begonnen met 2 Brufen in te nemen en gelukkig werd de pijn toen iets minder.
    Het is inderdaad de monnikkapsspier die pijn doet.
    De pijn tov gisteren is nu wel iets minder.
    Als er maandag weinig tot geen verdere verbetering is dan bel ik de fysio of die er iets aan kan doen.
    Ben sowieso iemand die altijd al gevoelig is voor pijn in nek/schouders.
    Ik wacht het heel even af.

Bedankt allemaal.

Deel Deze Pagina