Een meisje uit een chic gezin met een of beide ouders frans. Ik ken hem met een andere schrijfwijze: yvaine
Ik weet niet zo goed hoe de uitspraak moet zijn.. Als ik het met een lange aa uitspreek, klinkt het nogal lomp.. Met een korte a klinkt het liever, maar dan zou ik Ivanne schrijven..
Ik had er nog nooit van gehoord dus heb er niet echt associaties bij. Maar ik vind het wel een hele mooie naam!
Eerste associaties zijn voornamelijk vragen... - Hoe spreek je dat uit? (Ivaan? Ivaanuh? Ivan?) - Is het voor een jongen? - Heeft hij Georgische roots? (- Waarom niet gewoon Ivan of Iwan?) Verdere associaties als ik ervan uitga dat het voor een jongen is en je het uitspreekt als 'Ivaan': - Serieuze jongen, beetje nerdy, nuchter, werkt hard, zachtaardig maar op zichzelf, goede vriend. - Ik vind het klinken al een beetje een gek langgerekt Ivan en het staat ook wat vrouwelijk.
Het is eigenlijk gewoon Ivana (voor een meisje), maar dan met een -e. Ik vind Ivana te hard en lichtelijk ordinair, dus ik vroeg me af welke indruk mijn variatie zou geven. Ik dacht dat misschien de link naar Imane gelegd zou worden, dus meer oosters dan oostblok
Oh maar dan is het goed om te weten dat Ivane een echte Georgische jongensnaam is..! De eerder genoemde optie Ivanne vind ik dan wél mooi. Ivane niet; te verwarrend. Iva vind ik trouwens ook prachtig voor een meisje.
Oh ik vind Ivane echt typisch een meisjesnaam hoor. Dat het in Georgië een jongensnaam is...tja, hoeveel mensen in Nederland weten dat? Bijna niemand denk ik. Dus daar zou ik me niet druk om maken.
Ik vind Ivane niet zo mooi geschreven. Dan vind ik Yvaine (IE-veen) het het boek / sprookje stardust mooier.
Ik had het uit willen spreken als ievaanuh Ons zoontje heet trouwens Olivier, dus misschien is een hockeynaam dan meer een match...
Ivanne: leuk! Ivane: nee, verwarrend met uitspreken vooral. Heb er verder geen associatie mee eigenlijk.
Die associatie heb ik ook met jouw versie helaas. Ik vind het erg slavisch en ook (sorrrrry) een tikje ordinair. Maar dat is puur mijn associatie ermee. edit: Maar dat kan ook onbekendheid zijn. Ik heb hem nu een paar keer uitgesproken en het klinkt inderdaad best oké. Maar het is niet bepaald een "hockeynaam".
Niet direct een associatie, maar ik vind Ivanne eigenlijk best heel erg leuk! Ivane dan weer niet.......