Nou dames, ik denk dat ik eruit ben. Bedankt voor alle reacties! Het meest gebruikte argument om het zonder streepje te schrijven is dat het streepje geen functie heeft, maar dat vind ik persoonlijk een beetje een onzin-argument. (sorry, hihi) Ik bedoel, Jill schrijf je toch ook met dubbel L terwijl die laatste L geen nut heeft? En dan laat je 'm nog niet weg, omdat die naam nou eenmaal met dubbel L wordt geschreven. (net als Lynn, of Noah, of Renée, of...) Dus als het deze naam wordt, wordt t Esmée.
Super dat je denkt dat je eruit bent ! Fijn! En hoe je het ook schrijft, blijft een mooie naam ! Overigens vind ik dat er bij Noa of Noah duidelijk een verschil zit in uitspraak en die h er absoluut niet voor niks bij staat.
Haha, ja echt ! Net zoals wij dat dus bij onze jongste hebben, de H word hier echt uitgesproken en is dus een andere naam dan het zonder de H zou zijn. Maar Noa spreken wij uit als idd Noa dus zegmaar NowAAA (harde A aan het eind). En Noah spreken wij dus zegmaar uit als Nowahhh (en dan dus de ah klank van ahhhhh wat een schatje , zachte a en h klank dus aan het eind )! Snap je me ? Lekker makkerlijk uitspraak uitleggen zonder te praten...haha!
Zonder streepje! Ik heb zelf een naam met twee streepjes en 9/10 keer worden ze niet of verkeerd gezet. Terwijl ze hier wel belangrijk zijn voor de uitspraak (overigens spreek ik zelfs mijn eigen naam verkeerd uit ) Daarnaast vind ik mijn streepjes altijd irritant met typen en mijn medemens schijnbaar ook ... Verder heb ik er geen noemenswaardige trauma's aan overgehouden, dus als je met streepje gaat zal het ook niet voor zeer grote wereldproblemen zorgen . Wel een erg mooie naam trouwens!
Ja nouja als het streepje ergens niet wordt gezet is het ook niet zo erg toch. Althans ik zou mij daar niet aan storen. Hij gaat mij er eigenlijk puur om wat het mooiste is.
Maar de kleine later wel ... Van die lekkere peuters die dan zeggen met een streepje op de eerste E haha ..... Heeeerlijk als ze dat zeggen haha
Vind Esmée mooier, maar zou voor Esmee gaan, dat lijkt me duidelijker, hoeft ze straks ook niet 100x (of vaker) te zeggen, met streepje hoor
Esmée! Dat is de officiële (franse) spelling. En ik vind het ook mooier staan. Net als Aimée, Renée, Romée. Dat het geen functie heeft, vind ik ook een onzinreden. Dan zou je zooooveel namen anders kunnen spellen. Maar je bent er al uit lees ik