Help! We hadden eindelijk min of meer een meisjesnaam in ons hoofd, maar we krijgen een tweede zoon. Helemaal geweldig, maar die náám... We zijn nogal moeilijk haha. Dus wie heeft nog ideeën? We vinden Thure heel mooi, maar die lijkt wel een beetje op de naam van onze eerste, dus grote twijfel. Maar we vinden de uu-klank heel mooi. Wie heeft alternatieven? - uu-klank erin (dus niet uitgesproken als oe) - geen top 20 naam qua populariteit op dit moment - liefst 2 lettergrepen, eventueel 3 - van Scandinavische oorsprong zou helemaal geweldig zijn, geen must Kom maar op!
Rune vinden we prachtig, maar manlief heeft een unisex naam en wil dat niet voor zijn kind... Dus we zoeken nog verder, bedankt tot nu toe dames!
Ohja ik was Runar wel eens tegengekomen maar weer vergeten!! Heel goede kanshebber, gaat zeker op het lijstje! Julius vind ik mooi, maar is mijn man minder gecharmeerd van.
Runar is leuk! Waarschijnlijk weinig voorkomend in Nederland, maar wel een naam waar ik meteen enthousiast van word. ( En meteen kan onthouden)
Ik vind 'm ook heel leuk! Google leert me dat de naam vooral in Noorwegen en IJsland voorkomt. Vanavond voorleggen aan manlief
Tuur/Thuur/Arthur/Arthure ipv. Thure? Julien op z'n nederlands uitgesproken ipv. Julius (Julian was reeds voorgesteld zag ik)? Verder: Huub Guus Duuk Luuk/ Lucas Luut Ruud Ruurd Juul (kun je zowel als juul of als zjuul uitspreken) Ludo Lucas/Lukas Gudo Duco/ Duko Zuco Juda/ Judah Judas Jule Manuel Jurriën Jurrian Jurriaan Emanuel/Emmanuel Mag de 'uh' (korte u) ipv. de 'uu' (lange u) ook? Jur Magnus Jurgen Jurjen Josephus Maar Runar: ♡♡♡ En voor als je nog een tweede naam zoekt: Runar Magnus ♡♡♡
Bruno, Duco, Duuk, Guus, Hugo, Juda, Julan, Julian, Julius, Joshua, Lutein, Manuel, Rube, Ruben, Rune, Samuel, Tuur
Tuur/Thuur maakt het helaas niet beter en Arthur zit al in de familie. Magnus vind ik ook mooi! Alleen kent mijn man iemand bij wie de naam heel anders wordt uitgesproken dan in Scandinavië en we zijn bang dat het dan continue onbekend is hoe het uitgesproken moet worden... máár wel een kanshebber voor de tweede naam, want dat maakt ons minder uit qua uitspraak enzo De anderen ook bedankt voor de ideeën! Dé naam zit daar helaas niet tussen, maar je weet nooit