Ben normaal totaal geen fan van fonetisch geschreven namen maar ik zou het toch gewoon Veerie/Veeri schrijven. Het is geen bekende naam dus niemand zal zeggen dat het zo verkeerd geschreven is en het is duidelijk hoe het uitgesproken moet worden. Bij Veri en Verie spreek ik het uit als Vehrie
Oeh lastig. Bij Veerie ben ik geneigd Vee-rie te zeggen in eerste instantie, bij Veri(e) eigenlijk Verrie en met de F vind ik persoonlijk niets. Als ik moet kiezen zou ik denk ik voor Veeri of Veerie gaan omdat ik het er mooier uit vind zien.
Eigenlijk staat het er taaltechnisch gewoon goed als je Veri of Verie schrijft volgens mij. Voor de uitspraak veh-rie die veel mensen aangeven aan de naam te koppelen, zouden er toch echt 2 r'en moeten staan (Verri / Verrie). De uitspraak vé-rie met een 'ee' als in 'thee', is dan logischer, maar het meest logisch is de uitspraak met 'veer' met een ee als in 'peer'.
Wat een leuke naam! Ik zou Verie doen, ik vind het mooier staan en voor mijn gevoel klopt de schrijfwijze bij de uitspraak, toch ook prettig als ze niet altijd je naam verkeerd schrijven haha!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er nog eens goed over nadenken. We hebben nog genoeg tijd om een naam te kiezen. Voor zowel een jongen als meisje zijn we er echt nog niet uit.