Wij zijn nu al een beetje aan het rond kijken en luisteren naar namen ... Best vroeg maar we weten dat het bij ons lang kan duren eer we eruit zijn Was namelijk bij ons zoontje ook zo! Jongens naam hadden we vrijwel meteen maar meiden naam vonden we erg moeilijk! Meiden naam hebben we nooit 1 gehad want wisten namelijk het geslacht toen! 3 keer bevestigd gekregen en ook overduidelijke echo ervan Voor een jongen hebben we verschillende namen die we leuk vinden! Maar meiden naam zo moeilijk nu vinden we de naam didi wel mooi.... Gisteren kwamen we ook de naam didy tegen ..... Ook erg mooi maar zou je die hetzelfde uitspreken als didi ? Wij doen dat namelijk wel.... En vinden dan de schrijfwijze van didy wel aparter want die kom je niet vaak tegen! Ons zoontje heet joey! Jongens namen : kay jay wesley jordey meisjes naam : didi Delana
Ik zou het hetzelfde uitspreken als Didi, al vind ik Didi een mooiere schrijfwijze. Van de jongensnamen vind ik alleen Kay leuk, maar dan wel geschreven als Kai of Kaj.
Ik denk dat het Didi is, anders wordt het Didij/Didei? Lijkt me niet Maar jullie kunnen toch gewoon doen wat je t mooiste vindt! Kai staat ook in mijn top 5 lijstje
Ik denk dat we ook gewoon didi kiezen dan.... jongensnama zijn we nog niet uit maarja we hebben ook nog tijd genoeg
Ik zou het didi als diedie uitspreken en didy als didie. Weet niet of het zo duidelijk is wat ik bedoel.
:-k Ik snap deze opmerking niet helemaal....? :-s Ik vind didy ook wel kunnen hoor! Je zegt toch ook Indy? Komt op hetzelfde neer denk ik! En mensen wennen er echt wel aan hoor, als ze het tóch anders uitspreken!
uitspreken als "Diedie". Zo zou ik didy ook uitspreken, maar dat vind ik er niet mooi uitzien en eigenlijk ook te gezocht. Ik vind het geen lelijke naam, de klank is wel lief, maar ik zou wel de angst hebben dat het meisje later haar naam wil of zelfs gaat veranderen. Ik ken zowel een bibi die haar naam wil veranderen als een mimi die haar naam al veranderd heeft (in mieke). Klinkt voor een volwassen vrouw blijkbaar toch niet zo fijn. Misschien is Demi een optie?
Ik zou het gewoon uitspreken als Diedie idd... Wat je er verder van zou moeten maken wat ook nog klinkt... geen idee Van de jongensnamen vind ik Kay het mooist..
Ik vind Didi het leukst en vind het geen leeftijdsgebonden naam. Zoiets zou ik eerder hebben met Puck ofzo.
haha wat een reacties allemaal Aller eerst wil ik zeggen dat we natuurlijk er rekening mee houden dat een naam voor altijd is.... Denk dat iedereen dat doet want je kiest een naam niet voor maar even Wij vinden Didi een hele mooie naam maar er zullen er genoeg zijn die het helemaal geen mooie naam vinden ! Gelukkig maar ook want anders zou iedereen dezelfde nama hebben Ik spreek Didi,Diedie en Didy allemaal hetzelfde uit Vind Didy net iets aparter maar idd ben bang dat sommige toch een ij/ei ervan maken Zelfde als ons zoontje die Joey heet ... mij schoonvader kan dat niet zeggen en zegt altijd jowie Vind idd ook dat het geen naam is die leeftijdsgebonden is! Vind de eerder genoemde namen zoals Mimi en Bibi ook niet mooi ... Zou er zelf nooit voor kiezen maarja wie ben ik Bedankt voor alle reacties! Dat de naam het wordt als het een meisje is is zeker.... Alleen nog effe denken of het Didi of Didy wordt
Ik zou het misschien in eerste instantie (als enige blijkbaar ) uitspreken op z'n engels.. Daidie.. Maar kan inderdaad ook didi..
Een oud-collega van mij had een dochtertje genaamd Dide (uitspraak diede). Vond ik ook altijd wel heel lief, maar ook leuker blijven bij volwassen worden hoewel ik Didi ook stiekem een heel leuke naam vind.