Super mooie naam, maar bijbelse betekenis. Wat nu?

Discussie in 'Babynamen' gestart door dolfijn, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

Klein probleempje in huize Dolfijn....
    We zijn inmiddels uit de namen voor onze toekomstige tweeling. Helemaal geweldig. Alleen nu ben ik sinds een paar dagen achter de betekenis van één van de namen en daar hebben we niks mee. Het heeft iets te maken met geloof en kerk.
    Ik hoop dat ik niemand hiermee beledig, maar persoonlijk hechten we daar geen waarde aan. We zijn ook niet in de kerk getrouwd destijds.
    Maar nu de vraag hoe belangrijk is een betekenis van een naam? Zouden jullie je kindje gewoon de naam geven die je mooi vindt ookal vind je de betekenis minder? En zou het niet raar zijn als je je kindje toch die naam geeft terwijl ik zelf al zeg dat ik niks met geloof en kerk heb?

Ben er benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt.

Gr. Dofijn

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Als jullie de naam mooi vinden zou ik het gewoon doen.
    Tenzij het een echte bijbelse naam is zoals jozef ofzo.
    Maar als je er niet echt een bijbelse gedachte bij hebt zou ik het gewoon doen

3. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Als je geen waarde hecht aan kerk en geloof, waarom dan wel aan de betekenis van de naam? Gewoon doen joh! Er zijn zoveel namen met betekenis waar je niet eens bij stil staat, zou me er niet druk om maken!

Succes,
    agnes

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd, lekker doen als je het mooi vind.
    Ik vind zelf de betekenis maa bijzaak ;)

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Gewoon doen! De betekenis is wat mij betreft echt bijzaak. Bij je eigen naam sta je daar toch ook niet bij stil? Het is al heel wat dat jullie er samen nu al helemaal uit zijn, dus niet meer twijfelen en er gewoon voor gaan! :)

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wij zijn wel gelovig en mijn kinderen hebben niet allemaal een bijbelse naam, lekker boeiend, doen wat jij mooi vind. ;)

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wij hebben de naam Melrose, op 1 website betekent dat zwarte roos zeggen ze.
    Gelukkig zeiden de andere websites allemaal wat anders, want wij hadden dan wel wat anders gekozen aangezien een zwarte roos te maken heeft met 'de dood'.

Je moet het echt zelf weten.. Zou jij je storen aan de naam nu je weet wat de betekenis is?

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben zelf helemaal niet gelovig, maar ik vind heel veel bijbelse namen echt prachtig. Toch ook wel juist omdat het bijbelse namen zijn, raar is dat he? Er zit in ieder geval altijd een verhaal aan vast, of je er nou in gelooft of niet en dat vind ik juist wel iets toevoegen.

Maarreh... zolang het niet Kaïn en Abel wordt... ;)

9. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    of Judas ;)
    de vraag is denk ik of je liever voor de allermooiste naam (voor jullie) gaan met een bijbelse betekenis of voor de naam die je minder mooi vindt zonder een bijbelse betekenis. ik zou het wel weten :D

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik zou gewoon de namen nemen die jullie mooi vinden hoor. Mijn naam betekent God zij met ons en ik ben helemaal niet gelovig ;). Ik heb er geen enkel probleem mee want ik vind Manuela een hele mooie naam ;)

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Onze zoon heet Seth, gewoon omdat wij het een hele mooie naam vinden, kort en stoer en toch hoor je 'm niet zoveel.
    Grappig was dat heel veel mensen zeiden: o, dat is een bijbelse naam toch? Mijn nieuwe leidinggevende had aan n collegaatje gevraagd of wij dan zoveel naar de kerk gingen..Zo geinig dat mensen dan zovaak een etiketje plakken gelijk!
    Wij zijn ook niet kerkelijk, hebben de naam gekozen omdat we m mooi vinden.
    Dus mijn advies: gewoon lekker doen!
    (tijdje terug jehova;s aan de deur, toen stond het geboortebord nog buiten, die dachten geljik een ingang te hebben ;))

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Er zijn zo gruwelijk veel namen bijbels, daar valt toch geen rekening mee te houden?
    Jan, John (Johannes), alle Maria versies (Marian enz), Josef, Joshua, Jos, Peter (Petrus), Jaap, Jack (Jacobus), enz enz enz., je kunt het zo gek niet bedenken.

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Sara(h) is één van de meest populaire namen in NL, niemand die erbij stilstaat dat dit een bijbelse vrouw was....

Net als Thomas voor jongens...

Dus nee, ik zou me er echt helemaaal niet druk om maken, zeker niet als het echt DE naam is die jullie mooi vinden! (ik ben wel nieuwsgierig nu ;))

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou gewoon voor de namen gaan. wat maakt het uit of ze wel of niet iets betekenen als dat voor jullie toch van geen belang is. niks van aan trekken dus en gewoon bij jullie keuze blijven.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier kan ik me alleen maar bij aansluiten! Bijna alle namen zijn wel ergens terug te voeren op de bijbel...

16. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Nou dames, het is wel duidelijk. Ik heb niet één reactie gekregen dat we het NIET zouden moeten doen.
    Dus WE DOEN HET ! Hele opluchting dat we er nu echt uit zijn. Jullie hebben ook allemaal gelijk ook. Er zijn inderdaad heel veel namen die of dichtbij of via een verbastering iets met de bijbel te maken hebben.

Helaas kan ik de naam nog niet vermelden. Er zitten meiden op dit forum die mij kennen. Het zou jammer zijn als het uitlekt nietwaar.

Maar zodra de tweeling er is, kom ik er zeker nog even op terug.

Bedankt zover voor jullie reacties! Zijn toch wel doorslaggevend geweest.

Gr. Dolfijn

17. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Ik zou ook gewoon voor de naam gaan. De betekenis is leuk, maar bijzaak.

Ik heb ook wel eens een naam gezien waar ik de betekenis heel mooi van vond, maar de naam niet! Nou die werd het dus niet.

xxx

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Als je een naam mooi vind moet je dat doen, bij ons .. wij letten wel op de betekenis want wij geloven wel en wil niet dat ons kind dan Damien gaat heten ofzo, verder vind ik alles wel goed..

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Gewoon die naam doen als jullie die mooi vinden!
    Onze dochter heet Eva, hoe bijbels wil je t hebben;)
    We zijn absoluut niet gelovig, maar we zitten absoluut niet met het feit dat het bijbels is.
    Vind Sara(h) ook een supermooie naam en zo zijn er wel meer die ''bijbels'' zijn.

He zelf heet ik Wendy, leuk als je peter pan of bob de bouwer zit te kijken:))

20. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Wij willen ons kindje mocht het een meisje woren Noëlle noemen.

Ik ben uitgerekend in Juni en voor zover ik om me heen heb gehoord is het een naam die met de kerst word gegeven vanuit de bijbel ofzo maar wij vinden de naam mooi en gaan hem dan wel geven, betekenis doet ons niets.

Deel Deze Pagina