De naam: Pelle Een Fries/Scandinavische naam (lijkt wel wat op Jelle of Melle) Als jullie de naam zien ( of horen) wat vinden jullie er zo van?
het doet me erg denken aan de film 'Lepel' -over een jongetje, die dus uiteindelijk Pelle blijkt te eten (alleen de kraaltjes op z'n armband zitten verkeerd gedraaid, waardoor de laatste 2 letters vooraan zitten). Het is verder niet mijn smaak, beetje ouderwets, fries? Maar het went snel. Ik ken vaag 2 jongetjes: Mels en Pelle -dus dat scheelt.
Mijn eerste reactie - vraag me niet waarom - maar, bij Pelle moet ik aan bonen denken en uiteraard aan het pellen van een schil..... en aan de weerman Jan Pelleboer! Melle vind ik persoonlijk leuker, vriendelijker.
Ik vind Pelle niet zo. Melle of Jelle dan weer wel. Vraag me niet waarom. Pelle klinkt iets minder vriendelijk?
Bedankt tot nu toe dames, Kovu, ik vind Jens en Jonne niet helemaal leuk. Niet raar maar niet maak smaak. Jurre wel aardig.
Bij Pelle denk ik eigenlijk meteen aan "een mandarijntje pellen" sorry! Ik persoonlijk zou hem niet gebruiken met oog op het pestgehalte later!
Ik vind Pelle niet zo. Ik denk dat het een beetje afhangt van de streek waar je vandaan komt, in Friesland zal deze naam meer 'toegankelijk' zijn dan in Limburg waar ik woon. Over Friese namen gesproken: Jitse, Hidde, Nanne?
Ik vind het best wel jammer dat er geen positieve reacties nog zijn. Dat kan natuurlijk, Op Hyves heb ik al best veel Pelle's gevonden. Het lijkt ook best wel een voorkomende naam te zijn. Niet geheel onbekend dus. Wij zijn trouwens niet opzoek naar een Friese naam. We zijn opzoek naar de naam die we leuk vinden. Ik heb ook iets met de naam Marcus. Ook erg mooi. Nog positieve reacties?
Ik vind het een leuke en originele naam. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Friesland en ken de naam wel. Ken ook een jongen die Polle heet. Marcus vind ik ook mooi. Nog wat tips: Mats, Fedde, Hidde, Kalle.
Ik vind Pelle wel leuk hoor! 't Is scandinavisch voor Paul. Marcus vind ik nog leuker, is bij ons op de tweede plek geeindigd als het een jongetje wordt.
Leuk, een paar positief, Mijn man vond het juist erg grappig dat er weinig positieve reacties zijn. Zo rebels als hij is zou hij dan juist voor die naam willen gaan. Bedankt ook voor de tips.
Marcus vind ik vreselijk ... Pelle vind ik erg leuk ... zou zelf twijfelen over het 'pellen', maar ik vind het zelf een hele leuke naam (mijn persoonlijke favoriet is Melle )
Pelle vind ik leuk! Ik denk daarbij aan een ondeugend jongetje. Gek genoeg helemaal niet aan iets 'pellen'.