Hoi allemaal, In april ben ik uitgerekend van ons tweede kindje. Een jongensnaam hebben we al, alleen een meisjesnaam komen we niet uit. Mijn man is afrikaans (somalisch) en ik ben nederlandse. Onze eerste dochter heet Nadesh. We hebben wel een aantal namen die ons wel leuk lijkt, zoals: Esmee Mara Naomi Lunah Norah Nazila Amy We twijfelen echter heel erg. Welke naam past het beste of evt. nog andere suggesties die mooi passen? groetjes Mella
Jullie hebben een beetje dezelfde smaken voor een meisjes naam! Leuk! Maar ik vind Esmee en Naomi erg leuk!
Amy, tja die vind ik het leukste. Zo heet mijn dochter ook. Vind het trouwens niet zo leuk passen bij nadesh. Uhm nou dat kies ik toch voor esmee
Ik vind Nazila het best passen bij Nadesh, of anders Norah of Naomi. Amy en Esmee vind ik niet exotisch genoeg in combinatie met Nadesh.
Norah vind ik het mooiste Maar niet handig misschien met dezelfde voorletter. Tweede keus is Lunah. Ook erg mooi.
ik vind naomi erg leuk,maar je zou er ook noemi van kunnen maken. ( en dan een streepje op de E maar weet niet hoe dat moet ) of danisha?
Nadesh en Tasha of Tasia of Natasha of Dasha of Daria of Thirza of Hebe... Van jullie namen vind ik Esmee leuk bij Nadesh.
En als je nou eens een variant van Naomi gebruikt, zoals Naima? Dat heeft veel van elkaar weg maar klinkt iets meer 'oosters'... Persoonlijk vind ik Naima (met trema op de i, weet niet hoe dat moet met mijn toetsenbord) echt heel mooi!
Ik vind Nazila een prachtige naam maar twee Na- namen is misschien niet ideaal tenzij je dat juist leuk vindt. Verder vind ik Mara goed bij Nadesh passen. Ik vind ook Nuria heel mooi.
bedankt voor jullie tips. er zitten wel wat leuke namen tussen. Naima vind ik ook wel mooi. We gaan er nog eens goed voor zitten en dan een keuze maken. Uiteraard zijn jullie suggesties nog steeds welkom.