Hi ladies, Wij hebben veel moeite met het vinden van een jongensnaam die we beiden leuk vinden en eindelijk hebben we dan toch een aantal namen die we beiden wel zien zitten. Vragen aan jullie: a) welke naam is het mooist b) welke karakter associatie maken jullie met de namen c) hebben je misschien nog een soortgelijke naam om toe te voegen aan dit rijtje? M.axime E.mile X.avier
1. Xavier 2. Maxim 3. Emile Zo is mijn voorkeursrijtje. Ik vind Xavier het mooiste, echt een jongensnaam en mooi en bijzonder. Ook internationaal doet die naam het goed. Maxime vind ik echt een meisjesnaam dus ik zou de e op het einde weglaten. Toch denk ik nog steeds aan Maxime uit gtst. Die naam zou dus even wennen zijn, of roepnaam Max ervan maken, vind ik ook mooi. De naam Emile vind ik niet mooi. Ik denk meteen aan Emile Ratelband en zie zo'n geniepig en gemeen jongetje voor me. Nee zou niet mijn keuze zijn.
Persoonlijk zou ik de namen alledrie niet kiezen, maar vooral omdat ik bij alledrie aan een specifiek persoon moet denken: bij Xavier aan Javier Guzman (al schrijf je het bij hem dus anders), bij Maxime aan Maxime Verhagen (niet echt een sexy man als je het mij vraagt...) en bij Emile denk ik aan SP-leider Emile Roemer...wel leuk overigens als je van Brabantse gezelligheid houdt! Wel heb ik een paar namen bedacht die mijns inziens een beetje in hetzelfde rijtje passen qua stijl: Camiel Xander Philip Maurice Stephan Hopelijk kun je hier iets mee! Maar bedenk vooral: niets is zo persoonlijk en smaakgevoelig als namen, dus trek je niet teveel van mijn mening aan! Als een naam voor jou en je man goed voelt, ga er dan gewoon voor!
Mooie namen alle 3. Ik zou ze zelf kunnen kiezen. Associaties zijn voor iedereen anders. Xavier en Emile komen in mijn familie voor. Ik associeer ze dus met mijn neven : stoere, sociale en sportieve jongens. mijn voorkeur : 1) Maxim 2) Xavier 3) Emile aanvullingen op het rijtje : Jules Louis Marcel Guillaume Pascal Matthieu Noé Yves Fabrice Etienne Luc Raoul Patrice Cédric : see-DRIEK Didier : mits goed uitgesproken, niet zoals de Frogers, zij zeggen DJ
Maxime! Maxim vind ik voor een jongen trouwens mooier geschreven. Ik zie een lief, intelligent jongetje voor me. Xavier vind ik ook wel leuk. Bij Emile zie ik een achterbaks ettertje voor me en daarom vind ik de naam niet leuk. Marnix Dominique Enrique
Dank jullie wel voor de antwoorden! Maxim zonder e is inderdaad voor een jongen mooier. Raoul is ook een leuke optie! Nog meer adviezen?
É. mile vind ik het mooist, schrijfwijze Emiel mooier. Associatie van de drie namen: Frans & bekakt. Vind E. dan de mooiste naam. Heeft nog iets vlots. En is wel vrolijk, klinkt mooi. M. zou ik zonder e schrijven, anders staat het zo vrouwelijk. X. vind ik niet mooi. Andere ideetjes: Aldéric, Aldric Amaury Arnaud Arthur Aubin Benjamin Bruno Casimir Christophe Dorian Eloi Émeric Éric Erwan Félix Ferdinand Fernand Firmin Florentin Florian Gaël Gilles Henri Joël Jonathan Josué Jules Justin Lazare Léandre Léo, Léon Loïc Louis Luc, Lucas Lucien Maël Marc Mathias / Matthias Mathieu / Matthieu Mathis Maurice Noé Noël Odilon Olivier Quentin Raphael Rémi / Rémy Romain Ruben Salomon Samuel Séverin Simon Sylvain Sylvestre Thibault Thomas Timothée Tristan Valérian Victor Yanick / Yannick Yves
Ik vind Maxim wel aardig, de andere 2 niet. De associatie die ik bij deze namen heb zijn: Het Gooi, hockey, kak,Frankrijk,mannen met rode broek en gele polo op een zeilboot..
Mooiste: Maxim of Emile/Emiel Associatie: M.axime - ik ken een meisje dat zo heet. E.mile - niets bijzonders X.avier - te apart voor mij Toevoeging: Oliver Menno Nils Raoul Daniël Lennon Silvijn Elias Philip Ezra Isaac William Yannick
Associaties: Maxime > Maxime Verhagen (blehhh!) Maxim > beter dan Maxime, de Verhagen-associatie valt wel! Emile/Emiel > Emiel Roemer, Emile Ratelband Xavier > geen associaties bij! Ik zou voor Maxim of Xavier gaan
Maxim - Frans en netjes, leuk Xavier - Frans , op z'n Amerikaans: stoer, bijzonder Ze staan bij ons ook op het lijstje evt voor tweede naam