Hoi allemaal, Ik heb even een vraag over de te werken dagen na mijn zwangerschapsverlof en de plichten van de werkgever in deze. Momenteel werk ik 40 uur, al bijna 11 jaar bij hetzelfde bedrijf. Ik heb vorige week na de echo (mijn baas wist al van de zwangerschap van dag 1 ivm meerdere miskramen) direct mijn baas gemaild over het feit dat ik na mijn verlof 3 dagen wil gaan werken en 2 dagen ouderschapsverlof wil opnemen. 3 Dagen is het minimum aantal werkdagen bij ons. In verband met het regelen van opvang, heb ik mijn baas verzocht uiterlijk deze week antwoord te geven op welke dagen ik dan moet gaan werken. Ik heb hem hiervoor ook een voorstel gedaan. Al enkele keren heb ik hem mondeling op mijn mail geattendeerd en hij heeft ook toegegeven hem gezien en gelezen te hebben. Vanuit het verleden weet ik dat ik waarschijnlijk deze week geen antwoord ga krijgen, maar ik moet gewoon opvang gaan regelen. Wat zijn mijn rechten en wat zijn zijn plichten hierin? Wat kan ik verder nog doen om hierop antwoord te krijgen? Wil hem sowieso donderdag er nog even op aanspreken, maar ja, uit ervaring weet ik ook weer dat ook dat helaas weinig zoden aan de dijk zet... Of hij moet me bijzonder verrassen...
kan je niet zo goed helpen, maar ik hoop dat je uberhaupt vaste dagen krijgt...tegenwoordig is dat zo lastig...krijg je gewoon als antwoord: jij wil werken dus regel het maar....wat ik hiermee zzeggen wil is zorg dat je het goed rond krijgt nder krijg je mot erover...
Dank je wel voor je reactie. Vaste dagen is bij ons geen probleem, want werk op kantoor. Bij noodgevallen is het wel prettig als je beschikbaar bent en dat zou dan eventueel ook wel kunnen. Maar kan toch moeilijk wachten totdat ik eindelijk wat van mijn baas hoor?? Wat doe ik dan met de kinderopvang regelen? Alle dagen opgeven en dan dagen terugtrekken?
Ja, je kindje voor 5 dagen inschrijven is het handigste om te doen! Je kunt dan daarna de dagen annuleren.
Ik heb onze baby ook voor alle 5 de dagen aangemeld en erbij aangegeven dat ik 2 dagen opvang nodig had maar nog niet de dagen wist. En dit was geen probleem.
Inderdaad hier ook meerdere dagen opgegeven terwijl we er straks maar 1 of 2 gaan gebruiken. Dit kan nog tot 2 maand van te voren veranderd worden
Kijk even na of er ook iets over staat in je cao. Soms staat er dat de werkgever verplicht is rekening te houden met de opvang dagen van de werknemer. Bij mij is dat iig wel zo.