Hoi dames, Ik heb als advies gekregen om met mijn dochter naar een kinderpsycholoog te gaan. Ik wil liever niet openbaar neerzetten over hoe en waarom, bij interesse mag je me PB'en. Mijn vraag is meer wie hier weleens met zijn kind bij een kinderpsycholoog is geweest en wat jouw ervaringen waren. Heeft het geholpen en ben je verder gekomen? Hebben jouw kind en jijzelf er iets aan gehad en hoeveel afspraken heb je gehad? Mocht je het ook liever niet openbaar willen schrijven, mag PB ook.
Wel ervaringen met kinderpsychologen en kinderpsychiaters, maar ik denk op een andere manier. Ik vermoed dat je bedoelt om gesprekken te gaan voeren met jou en je kind? Wij hebben vooral ervaring met specifieke behandelingen etc. Onze ervaringen zijn wel positief. We zijn wel bijvoorbeeld een aantal maanden lang wekelijks met onze zoon voor een specifieke behandeling geweest bij een van de psychologen en ja, daar hadden we veel aan. Ik vermoed dat het bij jullie om ander soort afspraken gaat (onze zoon heeft een heel zware vorm van autisme en praat niet), maar als je toch nog meer wilt weten, vraag maar raak (via forum of pb).
Ik zit nog midden in de onderzoeksfase met mijn dochter. Wel een psychiatrisch traject dus wellicht zwaarder dan jij voor ogen hebt. Je mag me pb-en als je er meer over wil weten.
Ik ben zowel voor mijn zoon als voor mijn dochter bij een kinderpsycholoog geweest. Voor allebei is dit heel goed geweest. Ze zijn een stuk sterker geworden. Allebei hadden ze een ander "probleem" waarvoor ik hulp heb gezocht. Nadere informatie wil ik best via PB met je delen.