Hoe zouden jullie dit doen? Oppas in avond

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Elines, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik ben eens benieuwd naar jullie mening, want zelf ben ik er niet helemaal over uit:
    Schoonouders wonen zo'n 2km bij ons vandaan en schoonmoeder past elke donderdag op (overdag). Mn man en ik zijn al eens een nachtje weggeweest en toen is de kleine een nachtje bij mn schoonmoeder blijven slapen, ging prima! Over een aantal weken doen we dat nog een keer. Maar als we een keer een verjaardag hebben 's avonds, wil ik haar niet meenemen. Ook vind ik het leuk om samen te gaan, ipv dat 1 iemand thuis blijft (meestal ik..) Hoe zouden jullie dat doen met de oppas: naar oma brengen en dan uit bed halen na de verjaardag en thuis in bed leggen, daar laten slapen ondanks dat je bv om half 11 alweer thuis bent, of een oppas vragen om bij je thuis op te passen (die we nu nog niet hebben)? Ik heb nog niet aan oma gevraagd of ze hier bij ons op zou willen passen maar ik heb zo'n idee dat ze dat niet zo ziet zitten.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij halen onze zoon 's nachts niet meer uit bed. Dus hij blijft slapen of er komt iemand bij ons thuis oppassen. Ik kan me voorstellen dat het voor de grootoudes niet ideaal is om in een 'vreemd' huis te zitten, terwijl het kleinkind al op bed ligt. Maar onze ouders vinden het niet zo erg. Wij wisselen het dus een beetje af.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik zou voor dat soort uitstapjes niet iedere keer mijn zoontje 's avonds wakker maken. Maar dat komt vooral omdat hij dan eenmaal thuis niet zo makkelijk meer in slaap valt.

Onze buurvrouw past wel eens op als wij een avondje weg gaan. We leggen hem dan meestal wel zelf in bed en vanaf ongeveer 19.30 past de buurvrouw dan op. Zou dat bij jullie kunnen? Is lekker makkelijk hoor. Moet je uiteraard wel een buurvrouw hebben die je dat toevertrouwt.

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben niet het voordeel van een oma in de buurt, dus een oppas. Maar mijn zus woont ook dicht bij mijn moeder in de buurt. Voor kinderen naar school gingen haalde ze ze 's avonds altijd gewoon weer op. Kids sliepen vaak met uit bed halen, autoritje en in bed gewoon door. Nu gaat ons mam meestal daar oppassen omdat dat tweetal loeichagerijnig wordt als ze gewekt worden (en te groot zijn om te dragen :D), of ze kwamen tot voor kort een nachtje logeren.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij nemen hem in zo'n geval mee en leggen hem daar in een campingbedje. 's Avonds halen we hem eruit en hij zwaait dan vrolijk naar alle visite en tukt in de auto weer verder.
    Thuis snel in zijn bed en tot morgen maar weer :).
    Ondanks dat het zo makkelijk gaat proberen we het zo weinig mogelijk te doen en komt het dus ook bijna nooit voor.
    En in huizen waar gerookt wordt doen we het niet.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier komt of mijn broertje (17 jaar) oppassen of ze gaan naar opa en oma toe en dan daar in bed en halen we ze eruit. ligt een beetje aan of vooral shannon slapen wil, colin slaapt wel.

als colin volgend jaar naar school gaat , laten we hem gewoon sowieso thuis (en broer oppassen, wij hebben een xbox haha dus hij wil altijd wel oppassen) en shannon dan afhankelijk van of ze een beetje wil meewerken . Die kan nl echt een draak zijn s aavonds en dat wil ik broerlief nog niet aan doen.

7. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    als het kan dan vraag ik mijn schoonouders of ze bij ons thuis kunnen oppassen (ook 2 km van ons vandaan). dit gaat dan idd om de avonden.

Overdag breng ik haar naar mijn schoonmoeder toe.

maar we nemen haar ook wel eens mee en dan daar in het campingbedje. dan proberen we 'vroeg' te gaan, zodat ze daar in bed wordt gelegd (dus niet thuis eerst in bed). dan hoef ik haar 'maar' 1x wakker te maken en dat is als we daar weer weg gaan.

maar ze is ook makkelijk. ze zwaait dan ook vrolijk naar de visite en thuis lekker weer in bedje en dan gaat ze weer slapen zonder verdriet.

als je toch weer bv geeft voor de nacht , kan je je kindje dus ook mee nemen en daar te slapen leggen en als je thuis komt, bv geven en weer lekker in eigen bedje.

8. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    o, ik lees net dat je haar juist niet mee wilt nemen.... dan oppas of schoonouders bij jullie thuis. (zou ik doen)

of babyfoon naar de buren (moet je wel een vertrouwde band hebben)

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij haalde ze eerst weer 's-avonds laat weer op maar dit ging niet meer werken op een gegeven moment. Toen kwam mijn moeder of tante bij ons thuis oppassen maar dit werd een beetje veel voor ze.
    Nu hebben wij sinds kort een betaalde oppas. Ze is 17 en een nichtje van een goeie collega van mij. Ze heeft nog meer oppasadressen.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wij halen de kinderen 's avonds laat (of 's nachts) nooit uit bed.
    Dus of ze gaan uit logeren (ook al zijn we 'al' om half elf weer thuis), of we laten een oppas komen in ons huis. Gewoon, wat handiger uitkomt, en wat mogelijk is.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Is het geen optie oma bij jullie op te laten passen en haar bij thuiskomst terug naar huis te brengen als "service"? Meestal is het vervoer een probleem.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als we een feestje hebben, dan gaat onze dochter meestal naar (schoon)ouders, en blijft daar dan slapen. Ze wonen allebei in de buurt. Onze dochter slaapt liever ergens de hele nacht door, dan dat we haar 's nachts wakker maken. Ook is het voor de oppas niet zo prettig om daar midden in de nacht aan de deur te staan..
    Soms nemen we haar mee, dan slaapt ze daar in een (camping)bedje, en moeten we haar dus ook wakker maken. Een enkele keer hebben we oppas aan huis gehad.

13. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hier worden de kids meestal naar (schoon)ouders gebracht en 9 van de 10 keer blijven ze dan ook de hele nacht logeren. Als we doordeweek iets hebben dan komt mijn moeder logeren of mijn schoonbroer komt een avondje langs en gaat dan weer naar huis als wij thuis komen.

Een oppas durven we nog niet zo goed aan. Dit omdat ik het voor een tiener een te grote verantwoordelijkheid vind om op 3 (en straks 4) kleine kids te letten. Als ze straks allemaal op school zitten dan gaan we zoeken naar een oppas in de buurt.

Als we trouwens een feestje hebben bij mijn (schoon)ouders dan gaan de kids gewoon mee en leggen we ze daar in bed. Meestal nemen we de kids dan 's avonds/'s nachts gewoon mee naar huis. Ze blijven gelukkig allemaal goed doorslapen als we ze in de auto zetten en daarna weer terug in bed leggen.

Deel Deze Pagina