Snik :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Omelet, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vanochtend wilde ik even snel gekolfde melk overgieten. Doe het flesje open (gisteren gekolft) en houd hem schuin boven de andere fles. Er komt maar niets uit, dus ik de fles ongeduldig schuiner houden.. dom dom! Duimdikke laag vet zat er op, dat 'knapte' dus en mijn hele aanrecht onder de melk (in plaats van in het beoogde flesje, snik, zo zonde).
    Verder geen reden voor dit topic maar wilde toch even snikken (ik haat kolven haha)
     
  2. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Is toch ook zonde :x BV is zooooo kostbaar!
     
  3. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Neeee ellende zeg!!
     
  4. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Dat is flink balen ja!:(
     
  5. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank jullie voor het medeleven, schiet er niets mee op maar mijn vriend ziet niet in hoe kostbaar dit witte goedje is ('kolf je toch vanavond nog een keer') dus moest het even delen met vrouwen die wél weten hoe het voelt (of zich in kunnen leven) :)
     
  6. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hehe ja mannen denken er volgens mij soms iets te makkelijk over. Ik baal soms ook dat ik alweer moet kolven en ik heb niet altijd het idee dat manlief beseft dat het al 8 maanden lang best veel werk is.

    Zonde zeg van je witte goud :(
     
  7. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ooooh al dat werk voor niets! :(
     
  8. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    :( ik zou ook snikken tjeeeeee wat balen zeg
     
  9. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Oh, balen zeg! het witte goud... (of nou ja... wit... ;))

    Ik heb zelfs mijn eerste 10 cc kolfopbrengst ooit, op de foto gezet destijds :D. Was er zo trots op, dat moment moest even vastgelegd worden, hahaha
     
  10. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha MamaMarije dat is ook een moment om trots op te zijn! Blijft toch bijzonder dat je lichaam zoiets kan maken he :) Bedacht me dat zoonlief nu al een jaar eet wat ik eet (eerst in de buik, nu via mijn melk). Bijzonder idee :)
     
  11. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh dat is zooo balen. Ik heb een keer gehad dat ik gekolfde BV in een flesje over wilde gieten, maar mijn man had de onderkant vd fles (difrax) niet goed dicht gedraait en die viel er dus uit. Zo alle melk door de gootsteen. Wat was ik kwaaad. :p
     
  12. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oei ik zou ook bóós zijn! Dit keer was het echter te wijten aan mijn eigen stupiditeit :(
     
  13. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh oh wat sneu, even balen maarja
    Heb vorige week bijna een soort gelijk ongelukje gehad. Wilde een voeding kolven en dan in de fles geven. Was bijna klaar met kolven toen het bekertje eraf viel. en ja hoor daar lag ruim 150 cc over de vloer.
     
  14. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Ik begrijp je heel goed!

    Het is al ruim een jaar geleden, maar dit incident staat me nog helder bij:
    Ik had 4 flesjes melk in de vriezer toen ik 's avonds per ongeluk de vriezerdeur op een kiertje had laten staan. Daar kwam ik pas de volgende ochtend achter en kon alle melk weggooien! Ongeveer 600ml... Nooit maar dan ook nooit laat ik de vriezerdeur meer open.
     
  15. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oeh gelukkig hebben wij een alarm op de vriezerdeur, na 2 minuten gaat ie piepen :) Ik heb 14 liter in de vriezer gehad, dat zou pas zonde zijn geweest.....

    Ik heb wel een kolfsetje nu waar de schroefdraad niet helemaal lekker is, dat is dus oppassen bij het afkoppelen elke keer, ik zie dat nog wel eens over mijn schoot gaan eigenlijk een dezer dagen.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ow daar zou ik ook echt wel van balen hoor!

    Ik heb een hele tijd elke dag 600 ml melk weg moeten gooien op 't kdv, omdat Isabelle de fles weigerde en ik wel melk mee moest geven, voor als ze 'm wel zou drinken (dat had ze toen al wel een paar keer gedaan). Wat baalde ik elke keer zeg, als ik m'n melk door de gootsteen kiepte. Mijn vriend snapte er ook niks van en vond 't maar onzin volgens mij. Gelukkig drinkt ze nu wel goed d'r flesje op!
     
  17. Linda1980

    Linda1980 Fanatiek lid

    30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ooohhhwww, ik snap dat je ervan baalt!
    Ik baal ook iedere avond voordat ik naar m'n bed toe ga, dan 'moet' ik nl. altijd mijn afgekolfde melk weggooien (ik kolf rond 22.00u voordat ik naar bed ga) omdat m'n vriezer al nokkievol staat met melk en in de koelkast ook altijd 2 flesjes klaar staan. Daarbij komt dat al m'n voorraadpotjes al bezet zijn, dus ik kán het gewoon niet meer bewaren:(. Iedere avond doet het weer zeer om het weg te moeten spoelen:(.
     
  18. Reintje85

    Reintje85 Bekend lid

    28 jun 2009
    981
    0
    16
    NULL
    NULL
    snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb altijd fulltime gekolft (nu nog) omdat het helaas niet gelukt is mijn dochter aan te leggen. En man wat een moeite heb ik gehad om mijn productie op peil te houden. Letterlijk de hele nacht wakker gebleven om elke druppel op te sparen voor de ochtendvoeding. Mijn meisje dronk altijd precies haar flesje leeg, dan zat ze vol. En toen deed mijn man een keer 30 cc extra in haar flesje... want dat was zo weinig... ik kon het dus weggooien.. Nou echt, het huis was te klein. Mijn zuurverdiende melk, waar ik uren over gedaan had... pff...

    Nu gaat de productie gelukkig goed en heb ik ondertussen zo'n 12 liter in de vriezer.

    @ Linda 1980. Waar vries jij je melk in in? Je hebt het namelijk over flesjes maar als je zakjes gebruikt (ik gebruik ze van Medela) kun je 3 keer zoveel kwijt in je vriezer. Klinkt inderdaad heel zonde om het elke avond weg te moeten gooien! Of anders bij iemand anders in de vriezer? Ik had ook geen plek meer en mijn vader heeft een diepvriezer die toch leeg staat dus heb ik daar nu zo'n 8 liter heengebracht.
     
  19. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Grappig dat dit zo heftig voelt voor jullie. Ik herken het niet omdat ik geen bv heb gegeven dus ik vind dit een bijzonder topic.

    Eigenlijk zouden we dat gevoel wat meer moeten hebben, ook m.b.t. al het kostbare eten wat we in de prullenbank gooien omdat het over datum is etc.

    Hoop niet dat jullie mijn reactie verkeerd opvatten want ik wil bv niet vergelijken met hetgeen je in de supermarkt in overvloed kan kopen, maar heb het nooit zo bekeken, dat dit voor jullie zo kostbaar is :)

    Nog een vraagje, wat doen jullie met al die liters bv in de vriezer? Is dat een buffer voor als de bv terug loopt?
     
  20. fafa

    fafa Niet meer actief

    14 liter?!? holy moley, da's anderhalve emmer. :$ Da's heel wat kolfwerk geweest. Wat doe je daar mee, als ik vragen mag?
     

Deel Deze Pagina