hoe zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door bumpie, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

We zijn woensdag naar het cb geweest en we mochten 1 fles gaan vervangen voor een warme maaltijd + yoghurt

we hadden dit schema.
    8.00 fles 210/7 + rijstebloem
    9.00-10.00 fruithapje (klein potje)
    12.00 fles 210/7
    16.00 fles 210/7
    18.30 groentehapj (klein potje
    20.00 fles 210/7

Nou moesten we het van cb zo doen:

8.00 fles 180/6 + fijne granen
    10.00 fruithap
    12.00 broodkorst + fles 180/6
    16.00 warme hap (groot potje) + yoghurt 75 cc
    +/- 20.00 fles 180/6 + fijne granen

Als ze dit zo zou drinken mag ze opvolgmelk. Met 4 flessen moet ze nog op de 1 blijven.

Maar nu zit ik met het volgende opzich gaat die warme hap op 16.00 goed. Ze eet 3/4 potje ongeveer op en yoghurt wil ze bijna niet. Maar nu komt ze dus nachts voor een voeding. Heb al geprobeerd met water maar ze wil echt melk eerder is ze niet stil.

Mag je met opvolgmelk geen 4 flessen van 180/6? op het pak staat bij 6-8 maanden 3 a 4 flessen.

Heb nu alle flessen naar 180/6 gedaan en dit gaat goed. Ze krijgt nu na het warme eten een klein flesje 150/5. Ze krijgt dan geen yoghurt.

Hoe doen jullie dit? iemand een tip?

2. adi

adi Niet meer actief

Sorry, maar wat een flut advies van je CB!

je mag zeker 800cc opvolgmelk geven, ik zou ook niet minder doen totdat jouw kind vindt dat ze voldoende bijvoeding eet om met minder ook te kunnen doen. (ik ben met bijna 8 maanden overgegaan naar 3 flessen).
    Dan zou ik geen yoghurt geven, 800cc zuivel in de vorm van opvolgmelk is gewoon genoeg.

CB wil vaak dat je baby liefst een uur nadat ie uit de buik is gekropen ophoudt met baby zijn,.,.

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik vond het ook een advies van niets. Ze krijgt nu gewoon 4 flessen. Ze krijgt nu omneo ga eerst terug naar standaard 1 als dat op is en dan naar standaard 2

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Rustig aan afbouwen....

Hier kreeg ons mannetje ook eerst nog wat melk na zijn groente!
    En je gaat vanzelf over op een toetje, en dan gaat flesje weg.

Je kindje geeft dit zelf wel aan hoor!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    24 schepjes per dag is het maximum aan opvolgmelk, en dat kan in 4 flessen natuurlijk.
    Enige nadeel van 4 flessen opvolgmelk kan zijn dat ze minder vast voedsel willen eten, omdat het nogal vult. Maar dat kun je net zo goed ondervangen door één of meer flessen gewoon wat kleiner te maken.

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik geef nu om half 7 's avonds paar lepeltjes yoghurt zouden jullie dit ook doen?

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

Ik geef om 16.00 eerst de groente en kijk hoeveel ze daarvan op eet. Dan maak ik een flesje 150/5 en meestal laat ze dan nog wel iets staan. Doe ik het zo dan goed?

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Persoonlijk zou ik ook stoppen met fijne granen in de laatste fles, bizar advies. Kun je een hele onrustige baby van krijgen want actieve darmpjes. En verder gewoon luisteren naar je kindje idd, maar dat is je al gezegd. Verder geen flessenkennis dus daar kun ik je niet mee helpen. Succes :)

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ben het eens met de andere reacties: wat een flutadvies!!
    Hier zijn we ook pas bij 7,5-8mnd overgegaan naar 3 flessen (180/6)... En die fijne granen, zou ik 's avonds echt niet geven. Gaan de darmpjes alleen maar meer van werken!
    Als je dan 's avonds pap wil geven kun je beter voor rijstebloem kiezen.

Je kunt het beste naar je kindje kijken wat werkt... Bij ons werd er toen gezegd dat ik een fles kon laten wegvallen als ze dus goed haar avondeten at (omgerekend hoeveelheid van groot potje).
    Lijkt mij prima dat je eerst kijkt hoeveel avondeten ze eet en daar de fles op aanpast...

10. bumpie

bumpie Niet meer actief

ze eet nog ongeveer een half groot potje.

Ja die fijne granen had ik me twijfels ook al over. Rijstebloem slaapt ze veel rustiger volgens mij. Morgenavond maar weer rijstebloem.

Ja dat cb geeft bij ons altijd flut adviezen. In het begin had ze heel erg honger en mocht van hun de flessen niet ophogen. Ze zeiden ze heeft reflux. ja ja zonder de symptomen. Dus uit mezelf flessen omhoog gedaan en Ze was weer tevreden.

ik dacht vanavond laat ik hier eens vragen wat iemand anders zou doen. Nou ga ik 1 opmaken en dan naar de opvolgmelk en dan gewoon 4 flessen van 180/6. :D

Cb kan iemand gewoon onzeker maken. Ik zei zo ineens 1 fles eraf ja zegt ze dat moet. Anders krijgt ze veel te veel. ik zei haar ja maar ze eet nog niet zoveel warme hap. Ja dat maakt niet uit. pfff raar cb.

Heel erg bedankt voor de adviezen;)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zelf naar je kindje luisteren. Echt, dan komt het goed!

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier heb ik er eentje van 9,5 maand die nog op 4 flessen zit.
    3x 150ml en 1x 180ml
    vorige week bij het cb geweest en moest ook over op 3 flessen.
    euh maarja, ze eet de bijvoeding gewoon nog niet goed en iets anders qua drinken tuft ze uit. dus tjaaaa. zeg het maar.....
    ik volg gewoon mn dochter en als ze 16 zijn drinken ze echt geen flessen meer hoor denk ik dan maar, alhoewel,, alleen dan met alcohol erin haha.

ik zou me niet te druk maken over wat het cb zegt qua voeding..zolang je kindje goed groeit is er niks aan de hand.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#13 mimi83, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2012
    gauw vergeten dus wat jouw cb zegt. het is een adviesbureau, ze mogen alleen advies geven he! ze bepalen niet wat jij met je kind doet als doen ze vaak wel alsof dat wel zo is.

Volg je kleine en met 5 mnd naar 3 flessen, zijn ze wel lekker?? je kleine laat zelf de 4 de fles wel vallen. ze moegen 1 lieter kunstvoeding hebben per dag en dat mag net zolang alsdat het nodig is.

Shannon zit met haar jaar nog vaak op 3 flessen zelfs, ze heeft ze nodig naast dat ze volledig mee eet als een bootwerker. Dus tja wie ben ik om mijn dochter niet te geven wat ze wil eten..

Cb arts zegt niets hier , die luistert naar ouders.. heel fijn. verpleegkundige wil nog wel eens proberen.. de laatste keer was hilarisch.. eerst je ze is wel kleiner, ze groeit niet zo hard, eet ze wel genoeg?? . ja ze eet zat en ze is gaan lopen langs de tafel en kruipt snel, dus trekt vanzelf bij. 3 min. later wat eet ze? ik zeg 3 flessen en 3x per dag maaltijd + af en toe een tussendoortje.. Huh nee dat kan niet ze moet minder flessen. Heb er eerst eens aangekeken en toen gezegd.. ehh ik weet het niet maar blijkbaar heeft ze het nodig als en aangezien ze ook niet zo snel groeit.. of zal ik haar maar pokon gaan geven dan kunnen de flessen er wel helemaal af?

toen ze zei , ja maar met 11 maanden hoort dat niet. ik zeg O nee wie zegt dat ? je gemiddelde boekjes.. goh jammer joh.
    feit: ze is kleiner en lichter. feit: ze beweegt de hele dag, feit: ze mag best wat harder groeien dus feit: ze eet wat ze nodig heeft en niet wat er in een boekje staat over gemiddelde hoeveelheden.
    zo en zullen we nu maar gaan prikken.;)(tegensprekende muts, goed dit zei ik niet letterlijk haha maar dacht het wel):)

14. bumpie

bumpie Niet meer actief

Heel erg bedankt allemaal.

Ik ga nu eerst van omneo naar kruidvat standaard 1 en als ze alle flessen 180 drinkt dan ga ik over naar standaard 2. Ze drinkt nu de laatste fles nog 210. Laat haar gewoon rustig wennen.
    En ze krijgt gewoon 4 flessen van 180 straks met opvolgmelk. Ze is altijd al een grote eter geweest.

Twijfel alleen of ik naar standaard moet of forte. heb al wel standaard denk dat ik gewoon kijk hoe dat gaat gaat het niet dan forte proberen

15. adi

adi Niet meer actief

Opvolgmelk forte is echt commerciele onzin hoor.
    Je kunt gewoon 800cc opvolgmelk aan je kind geven. Als ze daarnaast honger heeft, daar is dus bijvoeding voor.

Vanaf 6 maanden kun je zoveel soorten eten geven, dan ben je niet meer afhankelijk van alleen melk, dus hoef je geen extra sterke melk te geven. maar je kunt je kindje andere dingen laten eten (en dat is ook de bedoeling want ze moet wel gewoon smaken leren kennen en andere voedingsstoffen binnen krijgen)

Dan krijg je dus:
    - granenpap;
    - brood;
    - groente/ aardappels/rijst;
    - fruit;
    - straks na 7 maanden vlees
    enz enz enz

Dus als ze na haar melk honger heeft geef je een broodkorst.

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

ok dank je voor de tip!

Nu heeft ze net een groot potje opgegeten ristto lentegroenten met tomaat. Heerlijk vond ze het. Ze wil dus absoluut geen yoghurt en geen diksap/water of wat dan ook. Dus een klein flesje na gegeven 90/3 en dat heeft ze heerlijk opgedronken.

Maar in die potjes voor 6 maanden zit ook soms vlees rundvlees. Dit eet ze heerlijk op.

17. adi

adi Niet meer actief

Oh en daarnaast raakt een kindje beter verzadigt van vers eten waar nog structuur inzit, dan van potjes. Die hoeveelheid van potjes is verwarrend, want daar zit een behoorlijke hoeveelheid water, zetmeel, rijstebloem en dat soort dingen in.
    Als je kijkt hoeveel groente er nou werkelijk in een potje zit, valt dat aardig tegen. (in veel potjes)

Deel Deze Pagina