beetje raar advies of niet?

Discussion in 'Voeding' started by lennylenn, Jan 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben laatst met mijn dochter naar het cb geweest, ze zit iets onder het gemiddelde maar ze heeft altijd een stijgende lijn gehad. je zou kunnen zeggen, dat is gewoon haar bouw en ze zal nooit op de bovenste lijn zitten, ik ben zelf ook maar een kabouter en tenger gebouwd.

nu zei de arts van ja het is geen probleem hoor maar geef dr maar goe dveel calorieën:( pyamapapjes voor het slapen gaan want daar zitten veel calorieën in..nja sorry maar ik vind die dingen veels te zoet dus ze krijgt dat ook niet. en bij dr avondeten moest ik een schepje boter erdoor roeren. doe ik ook niet want als ik kook komt er al vet bijkijken dus dan ga ik niet nog eens extra boter door haar eten roeren.

ik vond dit een beetje raar allemaal of ligt het aan mij?

2. lennylenn

verder eet ze hartstike goed, ze krijgt 2 flesjes en die gaan helemaal op, brood, drinken crackers avondeten alles gaat er goed in dus ze eet of drinkt echt niet te weinig. ze eet bijna evenveel als haar broer van 2,5 (avondeten) dus nu schep ik wat minder op omdat ze maar blijft eten.

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! laat ze maar kletsen.
    er bestaan nu eenmaal tengere kindjes en iets voller kindjes!
    mijn dochter is ietsjes boven de lijn maar daarom hoeft ze niet op dieet hoor:D

dus als ze verder goed eet,gewoon zo laten!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze willen heel graag dat kindjes op de middenlijn zitten ook kwa ontwikkeling daar ben ik bij mijn eerste gelijk vanaf gestapt want die had ik vast moeten binden in de box haha.

hier lopen we bij de kinderarts en deze geeft ook aan dat ze het liefste ziet dat kindjes iniedergeval met het gewicht op de middenlijn zitten omdat kinsjes dat ook meer kunnen hebben.

ik bedoel een kindje wat al weinig "over"heeft als die een keer goed ziek word houd niets over en daar ga je het eerder aan merken dan een kindje dan gemiddeld of wat extra's heeft ;)

5. adi

adi Niet meer actief

Een scheut olijfolie door haar eten is alleen maar gezond. Daarnaast hoef je geen pyjamapapjes te geven, maar wat wel goed is voor kleine kinderen in de groei is volle zyivel, roomboter ed, die vetten hebben ze nodig.
    En ik zou haar net zoveel avondeten geven als ze wil.

Daarnnast volgt ieder kindje een eigen lijntje gelukkig.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mee eens.

7. lennylenn

ja maar als ik eten maak ( ze eet met de pot mee) zit daar al olie in..moet ik dan nog extra in haar bordje wat erbij doen? is dat dan niet teveel?
    en het avondeten..tsjah het leek mij zoveel voor zo een klein mensje, het is echt een behoorlijk bordje vol

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Boter kan geen kwaad voor een tenger kind. Voor een wat voller kindje trouwens ook niet. Meer dan de helft van het kinderrmenu behoort uit vetten te bestaan.

Ik zou haar zeker niet rantsoeneren, maar gewoon gezond eten laten eten zoveel als ze wil.

9. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou denken, zolang haar groeicurve niet afbuigt hoef je je niet zoveel zorgen te maken... Als je kindje zich goed ontwikkelt, vrolijk en blij is, dan ga je toch niets veranderen? Gewoon lekker gezond eten. Maar goed, ik ben geen cb-arts natuurlijk :)

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Je hoeft je eigen eten niet aan te passen, maar je kunt op haar brood wel roomboter doen, volle yoghurt en melk geven. Dat kan geen kwaad.

11. lennylenn

dit is wat mn dochter eet:
    ochtend flesje pap
    sneetje brood met boter en pindakaas/smeerkaas/jam enz
    daarna valt ze in slaap
    als ze wakker wordt
    fruit
    cracker wat te drinken
    rond 1200-1300
    boterham
    kwark met fruit
    soms eet ze soep met mij mee (ben een soep verslaafde)
    slapen
    rond 16.00 16.30 is ze wakker
    avondeten.
    rijst/aardappel/pasta
    groenten
    vlees of vis
    drinken
    toetje

20.00
    laatste fles
    slapen

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als je dochter gewoon voldoende heeft aan wat ze nu eet dan zou ik haar dat gewoon blijven geven hoor! En zoals je zelf zegt, jij bent ook tenger en niet groot dus waarom zou zij dat dan niet kunnen zijn?

En indd gewoon eens een keer volle yoghurt proberen of roomboter. Maar ik zou geen scheut olijfolie extra door haar eten doen. Misschien een klein beetje jus meer?

Geen zorgen maken als ze in die stijgende lijn blijft zitten! x

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geef je magere of volle kwark smiddags? Want daar zou je al wat kunnen toevoegen.

Een klontje boter bij het eten extra, kan in elk geval geen kwaad denk ik. En ik weet niet wat voor toetje ze eet, magere yoghurt of iets van vla of volle yoghurt/kwark etc?

En tja wat drinkt je kindje voor melk? bv, flesvoeding of al gewone melk? En als het gewone melk is, geef je dan volle melk?

Volgens mij eet ze wel goed, maar het is echt niet verkeerd om wat goede vetten toe te voegen.

Bij onze oudste doen we dat ook. Die hebben we trouwens tot haar 18 maanden ook nog peutermelk gegeven- ik had het idee dat dat ook wel scheelde.

Onze jongste is overigens heel gemiddeld, maar als we met koken weinig vetten hebben gebruikt, geef ik ook bij haar nog een blokje boter door haar eten heen.

14. lennylenn

Share This Page