hoe zouden jullie dit oplossen (spullen geleend/gekocht)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh, dan vind ik het net iets anders, dan had ik gezegd: nou dat (verkopen) heb je al gedaan want ik heb je er zoveel voor betaald, en bedankt nog! Toedeloe!

2. tuc

tuc Niet meer actief

😂😂😂

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als het werkelijk zou zijn uitgeleend dan zou ik het helemaal niet raar vinden als ze het terug zou vragen, ook niet als dit pas na 3 jaar zou zijn. Of het nu om lakentjes gaat of om iets anders.
    Sterker nog, ik vind het fatsoenlijk om geleende spullen terug te geven, zonder dat iemand daarom moet vragen. Als iemand mij na 3 jaar om zijn eigen spullen moet vragen zou ik dus mijn excuses aanbieden.

Zou ik de spullen over hebben gekocht en dat 100% zeker weten, dan zou ik dit bespreken en aangegeven dat ik daar toendertijd een x bedrag voor had gegeven. Zou ze voet bij stuk houden dan mocht ze mijn kont kussen. Ik ga niet 2x voor dezelfde spullen betalen. Dan maar een vriendin minder en roddels.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Na ruim 3 jaar terugvragen? Dan klopt er iets niet hoor.
    Ik zou zeggen: ik vervang het beddengoed als ik het geld wat ik toen aan jou heb geleend (betaald dus) ook terugkrijg met de wettelijke rente. Zo niet, dan heb ik het beddengoed dus wel gekocht destijds.

Ik heb overigens ook laatst een wiegje en beddengoed aan een vriendin uitgeleend (om bij oma neer te zetten voor een paar maanden). Heb toen duidelijk gezegd: maak je niet druk over vlekken of als iets kapot gaat, maar als je het niet meer nodig hebt ontvang ik het graag weer terug (ik sluit een 3e kindje nog niet uit). Toevallig vorige week de spullen teruggekregen, maar geen haar op mn hoofd die gaat kijken of alles wel compleet is en schoon is. Spul is zo hup naar zolder gegaan. en mocht ik zien dat er toch iets mist, jammer dan, risico van het uitlenen.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik heb serieus het begin een paar keer gelezen of het echt om beddengoed ging. In hemelsnaam, was het een erfstuk van oma gemaakt van zijde ofzo. Hoezo zou je bijvoorbeeld Hema beddengoed wat dus inmiddels al een paar jaar oud is willen verkopen 🤔 Bijzonder type.....

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    nou precies. Vraag mij ook af wat die lappen nog waard zijn. Er hebben 2 kinderen ondergelegen is al jaren oud.

7. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Zoals al gezegd, wat een geneuzel.. Maar goed, ik ben opgegroeid in een dorp en weet dat de kleinste dingen daar enorm uit de hand kunnen lopen door dit soort geneuzel :D. Als je vriendin daar geen zin in heeft, zou ik lekker een tientje aan dat mens geven en laat haar er maar lekker blij mee zijn. Als ze er lak aan heeft wat iedereen denkt en zegt, dan zou ik die mevrouw niet eens meer aankijken, wat een gezeur. Hoe dan ook, in beide gevallen snel opgelost ;)

8. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou in ieder geval geen geld geven, hooguit een paar lakentjes van de kringloop of mp om van het gezeur af te zijn.

9. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Apart. Wat moet je met lakentjes van meer dan 3 jaar oud waar 2 kids onder hebben geslapen?! Als je dat nodig hebt kun je dat toch weer zo bij de Hema halen of op marktplaats, wat kost dat nou?

Nu zie ik ook nog dat ze ze wil verkopen , eh? Wat krijg je daar nog voor dan?

Ik vind na 3 jaar iets terug vragen al wat raar en helemaal om te verkopen. En nog gekker omdat je er al geld voor hebt betaald.

Maar goed ik ben zelf erg vrijgevig en geef kleding en spullen vaak aan goede vriendinnetjes en dan zeg ik erbij of ik het terug wil (soms wel) of niet (vaak)

Ik zou niet betalen hoor.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Daarvoor ben ik niet van uitlenen of verkopen aan bekenden. Geef het gewoon weg. Geen gedoe. Wat ze er mee doen is niet meer mijn zorg want het is dan van hun. Zou zelf gewoon voet bij stuk houden. Gekocht is gekocht en als er van te voren geen afspraken zijn gemaakt over terug geven etc dan is het jammer voor die kennis.

Deel Deze Pagina