Portemonnee gestolen en hoog bedrag gepind

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Afgelopen woensdag is mijn 69 jarige moeder gerold.
    Haar portemonnee is uit haar tas gestolen bij de C&A.
    Mijn moeder is altijd heel zorgvuldig met haar tas maar mogelijk met bij zichzelf een kledingstuk voorhouden waarbij de tas naar achter is gevallen over haar schouder, hebben ze de tas geopend en haar portemonnee en ook haar mobiel gestolen uit nota bene een ander vakje in de tas.
    Een medewerkster van de c&a heeft haar zsm geholpen en heeft de ING bank gebeld en kon mijn moeder haar pas blokkeren maar helaas was er al 1250 euro gepind.
    Ze wisten dus de pincode.
    Mijn moeder had even daarvoor bij de Hema gepind en daar zullen ze haar pincode hebben afgekeken en haar hebben gevolgd om later toe te slaan.
    Mijn moeder heeft er werkelijk helemaal niets van gemerkt.
    Natuurlijk was ze zeer overstuur ook omdat in haar portemonnee een reserve sleutel zat en haar ID pas, zorgpas , OV chip.
    Ze is direct naar het politie bureau gegaan en daar gaat ze maandag officeel proces verbaal laten opmaken omdat ze eerst gegevens van de ING nodig heeft waarop de tijdstippen staan waarop de dieven hebben gepind.
    Gisteren werd ik gebeld door de H&M dat ze daar de portemonnee van mijn moeder hadden gevonden. In haar portemonnee zit een briefje met ons tel nummer bij noodgevallen en later werd mijn moeder door de C&a gebeld dat ook haar telefoon was gevonden.
    Maar nu de vraag hoe het met het geld zit wat gestolen is?
    Krijgt ze dit nu terug of kan ze dit wel vergeten?
    Ik ben ooit in Turkije bestolen en heb alles teruggekregen maar dat is al zeker 15 jaar geleden.
    Ik kan er weinig over vinden op het internet.
    Mijn moeder had trouwens de sloten thuis laten vervangen maar zelfs de reserve sleutel zat nog in de portemonnee evenals haar ID kaart waarvoor ze al de volgende dag een nieuwe had aangevraagd.
    Het ging dus echt alleen om de pinpas en die telefoon om te voorkomen dat ze direct de ING zou bellen. Ze heeft een oude Samsung uit het jaar nul.
    Mijn moeder is erg geschrokken en in alles regelen gaat veel tijd zitten.
    Heb echt met haar te doen.
    Iemand een beetje verstand hiervan?

Alvast bedankt!

2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ach jeetje.. geen tips, maar sterkte voor je moeder!

3. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Ik kan je niet helpen met wat de mogelijkheden zijn maar moet gewoon even reageren om je moeder (en jullie) heel veel sterkte te wensen.
    Wordt onder het lezen van je verhaal gewoon boos. Wat een ontzettend laffe en gemene daad

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Oh wow. Dat is niet niets! Enigszins fijn dat de spullen weer gevonden zijn, maar er is wel een behoorlijk bedrag weg. En dan de nare nasmaak die het voor jullie houdt. Voelt je moeder zich nog wel gewoon veilig?

Hoe het met het geld zit weet ik niet, maar ben er beetje bang voor. Maar als het goed is kan de politie wel beelden opvragen van waar er gepint is. Misschien dat die beelden wel gebruikt worden bij opsporing verzocht? Doen ze wel vaker volgens mij.

Sterkte voor jullie en vooral je moeder.

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Je hebt kans dat de bank het geld vergoed. Wij waren een keer geskimd. Was gelukkig niks van afgehaald maar de bank stond garant voor het geld wat eraf gehaald zou kunnen zijn. Dit was de abn trouwens. Hopelijk kunnen zij je moeder nog helpen.
    Heel veel sterkte wat een trieste mensen lopen er rond zeg. Zo gemeen!!

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Jeetje wat erg. Ik weet niet hoe het gaat met het geld e.d maar wil jullie veel sterkte wensen!

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Zijn er geen camerabeelden van het pinnen en van C&A?
    Ik hoop dat ze het geld terugkrijgt.

8. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wilde ik ook al vragen. Dan zal ik die beelden nog op internet zetten als dat mogelijk is.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zijn er geen beelden van de C&A waarop te zien is wie het steelt?

Vreselijk zeg. Ik hoor het vaak genoeg bij ons in de winkel van klanten waarbij het is gebeurd.
    Sterkte voor je Moeder!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ik inderdaad ook aan mijn moeder gevraagd maar ik verwacht dat de politie dit wel zal uitzoeken. Van het pinnen bij de automaat moeten sowieso beelden zijn want volgens mij wordt dat allemaal vastgelegd.

Het is inderdaad zo ontzettend triest allemaal.
    Mijn moeder is 69 en dan moet dit je overkomen.
    Stelletje lafaards zijn het.
    Ik kan er ook heel boos over worden.

Bedankt voor alle lieve reacties!

11. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ik las laatst ergens dat dieven vaak in de c&a toeslaan omdat daar geen camera's hangen..

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen idee of ze haar geld terug kan krijgen (ik hoop het wel!) wel een tip; zorg ervoor dat er op je betaalrekening waar je het pasje van bij je hebt niet zoveel staat. Wij hebben 3 rekeningen bij de rabobank lopen en op de lopende rekening zeg maar staat in principe nooit meer dan 500 euro. Ter plekke (als je saldo bij de kassa ontoereikend blijkt ;)) kan je altijd weer geld terugboeken.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Aaaahhh wat sneu Anouk. Ontzettend vervelend. Geen tips, wel even sterkte!

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vind het een heel raar verhaal.. heel bizar in elk geval (overigens niet dat je moeder of iets liegt/ zelf iets verkeerds heeft gedaan hoor!!!)

Maar dit lijkt haast een doel bewuste actie. De portemonnee/telefoon wordt beide in een andere winkel(??) Terug gevonden.. ze heeft in weer een andere winkel voor het laatst gepind. Daardoor hoop ik alleen maar dat ze bij alle winkels camera beelden hebben van deze perso(Ne)n

Sterkte voor je moeder en ik hoop dat ze al haar geld terug krijgt!

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb wel een tip- sowieso voor alle oudere mensen, voor iedereen ;) je kunt via de banksite je daglimiet verlagen naar 500-, als je dan wordt bestolen kan er dus niet meer gepind worden dan 500.

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit is helemaal geen gek verhaal hoor.
    Even googlen op shouldering techniek, dat is een hele bekende. In principe krijg je ook geen geld terug van de bank is mijn ervaring.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Wat een goede tip.
    Ik zal het haar vertellen.

18. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Dit dus! Maar ja moet je ook maar aan denken...

Ik ben bang dat je moeder het geld niet terug krijgt. Volgens mij doen banken dat niet.:(

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Banken moeten wèl de schade vergoeden (ik meen dat er wel een eigen risico geldt van rond de Euro 200,-) TENZIJ de bank aannemelijk kan maken dat gedupeerde nalatig was. Zie hier een soortgelijke uitspraak:

https://www.plusonline.nl/geld-recht/bank-moet-schade-gestolen-pinpas-vergoeden

Kortom TO, je moeder moet zich NIET door de bank laten afschepen. Sterkte voor haar, verschrikkelijk dit soort uitschot. 😡

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #20 Devilschase, 5 feb 2017
    Laatst bewerkt: 5 feb 2017
    Ja. Je moeder kan het geld terugkrijgen van de bank met de aangifte. Banken zijn hiervoor verzekerd. Alleen als er een briefje met een pincode oid in de portemonnee zat krijg je het geld niet terug.

Er is trouwens wel bij twee banken gepind als ik het zo lees. De ing heeft een daglimiet van 1000 per dag bij hun eigen automaten en 250 per dag bij een automaat van een andere bank..

Deel Deze Pagina