Sorry dames dat ik hier maar topics blijf openen maar ik ben nu ontzettend onzeker over de hoeveelheid die ons meisje nu drinkt en mag drinken... Ze woog 4700 gram bij de geboorte en dat weegt ze nu ook weer. Vandaag bij het CB geweest om tussendoor te wegen en ze was in 4 dagen 95 gram bijgekomen. Niet verkeerd toch denk ik? Moet er wel bijzeggen dat ze vrijwel meteen gewogen is nadat ze een flesje van 120cc opgedronken had dus mss was het eigenlijk ook wel minder? Maar............de afgelopen dagen hadden wij sterk de indruk dat ze niet veel meer dan 90 cc (elke 3 uur) kon drinken omdat het anders spugen was. Wij dus terug naar 7 voedingen van 100cc en die gingen gisteren allemaal leeg. Ook kwam ze nu ineens een dik uur eerder in de nacht voor een voeding en kreeg ik ook de indruk dat ze nog wel meer gelust had. Vandaar dat ik het tweede flesje vandaag maar 120 cc heb gemaakt. Deze ging idd leeg en 3,5 uur later meldde ze zich weer! Opnieuw een flesje van 120 cc gemaakt en deze ging weer leeg. En nu 3 uur later komt ze weer!!! Maar even gerekt met een speentje maar op dit moment krijgt ze dus weer een flesje van 120 cc. Kan dit ineens zo snel oplopen bij een baby? En mag ik dit wel gewoon geven? En wat als ze dan voor ene zevende voeding komt?? Op deze manier zit ze toch in no-time op 150cc ofzo?? Ze doet wel gewoon netjes 15-20 min over een flesje en meestal is het daarna weer tevreden slapen... Pffff..vind het zo moeilijk, wie weet raad??
Welkom in de regeldagen! Rond dag 10 gaan ze inderdaad ineens veel meer drinken. Ik heb geen ervaring met fv, maar met bv geef je hier gewoon aan toe en woon je samen een paar dagen in je favoriete hoekje van de bank tot je productie weer bij is een beetje meer geven kan dus vast, maar anderen kunnen je vast beter adviseren.
het is heel normaal voor een klein babytje om elke 3 uur voor een voeding te komen. Ik ben ook vrij snel naar 120 met 4 schepjes gegaan, niks mis mee. Tussen 120 en 150 heeft langer geduurd, dacht ik dat ze toe was aan 150, liet ze 30 staan. Heb dus best wat voeding weggegooid. Nu zit ik al op 4 keer 210 met 7 schepjes... Krijg er simpelweg geen 5 voedingen op een dag meer in. Het cb was wel verbaast, maar omdat hetuiteindelijk de bedoeling is dat ze op 4 voedingen zitten vond de kinderarts het ook zonde op mn dochter te dwingen om 5 keer te leren eten. ik zou zeggen volg je gevoel en niet de cijfertjes... en moet je voeding weggooien omdat ze wat laat staan? Get used to it! Volgende keer gewoon weer zelfde hoeveelheid aanbieden. Je zult ook zien dat ze steeds een bepaald tijdstip meer eet, als een ander tijdstip. Mijn meisje is niet zo'n ontbijter... ze krijgt om 9 uur savonds ongeveer de laatste fles, en moet haar soms om half 9 sochtend maar gewoon uit bed halen anders komt mijn hele dag in de knoop met die schone slaaptster van me... De 210 gaat er dan wel in, maar duurt veeeeel langer als met de voeding van 12 uur smiddags
als ze 4.7kg weegt mag ze per 24u 705ml drinken, er mag 150ml per kg gedronken worden dus 4.7 maal 150ml is 705ml beste ga je er niet over dus 6 flesjes van 120 is het maximum want dat is al 720ml je doet het al zie ik maar maak haar ook niet na 3u wakker voor de voeding,voed gewoon op verzoek, als ze snachts om 12u de laatste fles krijgtmak haar dan ook niet om 3 of 4 uur wakker, misschien slaapt ze al langer door en komt het zo vanzelf in orde? of overgaan op voeding voor hongerige baby's? hoewel hier kijk ik nooit naar die cijfertjes als je kleintje honger heeft heeft ze honger maar ga wel zeker niet over de 1 liter!
Sydneys dit klopt volgens mij niet. 150ml per kg is het minimum, 180ml per kg het maximum. Ergens daartussen is dus prima, en als het tijdens de regeldagen een keer een flesje meer is is het ook geen drama.
Toevallig weer een reactie in een topic van jou Ons meisje was ook heel hongerig en wij zaten ook al vrij vlot op de 120cc en dan soms ook nog 7 voedingen op een dag. We moesten weer terug naar 90 van t cb maar dat was gewoon te weinig voor haar. Dus we zijn weer naar 120 gegaan en zitten daar nu nog steeds op. Wel dikken we het iets aan met Nutriton en geven we haar 10cc extra. Dit voor de ontlasting en dat t iets meer is. Ze is uiteindelijk zelf wat minder gaan vragen en zaten we op de 6 soms 5 voedingen op een dag. We hebben altijd op verzoek gevoed en doen dat nog steeds. Soms zitten we ook weer op 7 voedingen het verschilt echt per dag. Al moet ik zeggen dat ze nu wel steeds wat meer begint te vragen de laatste dagen, na een fles van 120cc niet genoeg. Ik zou zeggen volg je eigen gevoel als jij denkt dat ze honger heeft moet je haar dat gewoon geven. Die cijfers zijn gemiddeld en niet elke baby is t zelfde. Als je niet over de liter op een dag komt is t niet erg wat ik heb begrepen. Al blijkt die liter misschien ook al weer achterhaald te zijn.. Lastig he die voedingen
Heeeeel herkenbaar!!! Ik heb me innhet begin ookmdruk gemaakt omdatmons kleine hongerlapje maar honger bleef houden. Toen hij zo een 6 kilo was stabiliseerde de boel zich. Als je maar nietnstructureel over de liter voeding per dag gaat is er niks aan de hand. Dreigt dit wel te gebeuren is er nog forte voeding maar dat is voor later zorg. Achteraf denk ik: heb ik me daarmzo ee nzorgen om gemaakt? Ik heb inmiddels een gezonde knul van bijna 8 kilo en 73 cm en hij doet hetnsuper. Ook bij jou komt het goed. Gewoon het ritme van je kindje volgen tot een max van 1 liter per 24 uur....
Nee, want als dat zo zou zijn, zou mijn dochter structureel ondervoed zijn.... 150 ml/kg is het gemiddelde, daar wordt wel eens de uitzondering van 180 ml/kg op gemaakt, maar de standaard is echt de 150. @TS: in een groeispurt vragen ze soms even meer voeding dan ze mogen qua gewicht: is niet erg, mag je best even een dag of 2-3 in mee gaan, zolang het maar niet structureel wordt. Lekker voeden op verzoek als je daarmee maar niet structureel over de max aan voeding gaat Dus als zij 120/4 opkrijgt zonder te spugen: prima! Met haar huidige gewicht betekent dat wel max 6 flessen.
Bedankt voor de reacties dames! Ik was alweer helemaal vergeten dat er zgn. regeldagen bestaan...hoelang kan dat eigenlijk duren? Ik heb net toch maar wat eerder het flesje gegeven en hiermee lijkt ze weer tevreden. En vandaag op het CB lieten ze idd ook vallen dat de voeding ergens tussen de 150 en 180 ml per kilo lichaamsgewicht zou moeten zitten dus wat dat betreft ging ze er ook niet overheen. Ik volg haar dan maar gewoon en neem aan dat het dan vanzelf wel weer stabiliseert...
@Kiity wil nog even reageren over het wegen direct na het voeden. Het aantal ml dat je kind drinkt is gelijk aan het aantal gram dat het op dat momend extra zou wegen. Dus je hebt het over 95 gram aangekomen maar ze had net een fles op van 120cc dus in feite is je kindje dan 25 gram afgevallen. Mijn zoontje heeft de eerste 3 weken in het ziekenhuis gelegen en ze wilde precies weten wat ie binnen kreeg dus hij moest voor het voeden (borstvoeding) gewogen worden en direct daarna en het aantal gram wat ie dan meer woog stond gelijk aan het aantal ml. Is misschien handig om te weten, dat wilde ik je nog eff meegeven.