De bv loopt eigenlijk heel goed hier maar toch zijn er een paar dingetjes waar ik tegenaan loop. L poept énorm veel! Iedere voeding en ook vaker tussendoor moet ik hem verschonen. Blijft dat zo of wordt dat nog minder? Hij heeft sinds afgelopen week ook heel veel krampjes en zijn poep is ook vaker groenig. Op het CB adviseerde ze me om de eerste melk even te kolven omdat dat heel laxerend kan werken. Maar ja, hoeveel moet ik dan kolven? En waar zou ik nog meer op kunnen letten om die krampjes te verkomen? Ik eet en drink niks gek eigenlijk. Ook vraag ik me af hoe ik kan weten dat hij echt genoeg gedronken heeft. De kraam adviseerde me om 2 rondes te doen aan 1 borst en iemand anders weer om 2 borsten aan te bieden. Ik heb vind het zelf eigenlijk best moeilijk in te schatten. Na 2 borsten spuugt hij heel vaak dus laat ik het maar bij 1 borst. Hij lijkt na 1 borst ook wel tevreden. Verder boert hij heel lastig. Na de voeding moet hij echt heel veel moeite doen, ligt wat te kronkelen, loopt rood aan en soms duurt het echt heel lang voordat er eindelijk wat komt en soms komt er helemaal niks. Hoe kan ik hem hierin helpen? Pff nou heel verhaal en een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Hey sterre ik zal hier ook nog ff op je reageren ahha dat poepen dat kan volges mij, bij mij cb zeiden ze met bv kan alles, heel veel poepen of juist maar 1x in de zoveel dagen. Dat hij last kan hebben van te veel voormelk zou misschien wel kunnen, want daar kunnen ze krampen van krijgen maar ik zou niet kolven als ik jou was, je kan misschien het wel weg laten lopen, maar met kolven ga je toch je prodcutie denk ik ophogen terwijl dat dus niet nodig is. en met het voeden, ik zou eerst 1 borst geven, boertje doen luier verschonen, kijken of de borst echt goed leeg is, (ff voelen ofso) en dan daaruit dus beslissen geef je hem de 1e borst nog een x omdat die nog niet leeg is, en je wel wilt dat hij natuurlijk de achtermelk krijgt die extra vet is en goed vult, Of is de borst helemaal leeg en kan hij als toetje nog melk van uit de andere borst. Als je hem standaart 2 borsten zou geven ookal is je 1e borst nog niet leeg, dan krijgt hij denk ik teveel voormelk en niet genoeg achtermelk, waar je dan dus weer met die krampen zit en onverzadigd gevoel bij L. ik hoop dat je er nog wat van snapt, anders moet je me maar ff pb-en ow ik was het boeren nog ff vergeten, wat hier nog wel eens wil helpen is hem zegmaar op mijn buik zetten met zn beentjes naar voren en ruggetje gewoon omhoog, maar broertje boert ook best lastig hoor dus daar kan ik dnek ik niet echt mee helpen suc6!