Hoe zouden jullie het vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik praat absoluut niet goed wat zij met jouw gulle gift heeft gedaan, maar heb je de kinderwagen haar zo aangeboden of heb je haar vooraf gevraagd of ze interesse had in de spullen?

Als iemand, vriendin of niet, ineens met allerlei spullen komt die ik mag hebben zou ik me behoorlijk opgelaten voelen. (en waarschijnlijk niet weten wat ik ermee aanmoet) Dan moet het ook nog eens je smaak zijn, maar nogmaals, hoe ondankbaar het dan overkomt als je een gift weigert, zij had jou idd gewoon even moeten zeggen dat ze het liever niet wilde hebben

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    gaat erom dat ze het direct p mp heeft gezet!

als iemand je iets geeft kun je vrijwel direct zeggen f je het wat vind of niet...zeker bij je vrienden

tis niet dat de zus van de overbuurvrouw je iets heeft gegeven

Palmie, beter dat het besproken is! is ook fijn dat je weet in de toekomst gewon dingen gelijk tegen elkaar zeggen...

3. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    dit ben ik echt NIET met je eens!!!

ik bedoel ze zitten in geld problemen?? hoe komen ze ineens aan een andere maxi cosi en kinderwagen dan:(:(:$:$:$

ik zou ook echt pissig zijn en gewoon me spullen terug halen

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja, het gaat erom dat wij hun alles hebben gegeven omdat wij er niks meer mee deden en hun het nodig hadden en het heel goed konden gebruiken, naar mijn idee waren ze er ook heel blij mee;) Ze smste me net dT ze het echt heel rot vind hoe het is gegaan, nah ja zand erover nu.... Volgens haar hebben ze de andere maxi cosi en de wagen van haar schoonmoeder gekregen!

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja in dat geval vind ik het dus ook niet leuk..
    want dan hebben ze dubbel gekregen...
    ik ben dan zo dat ik mn vrienden opbel ( want ik weet dat zij het god bedoelden omdat wij dan bijv niks hadden of goed konden gebruiken en om DIE reden zmaar gegeven hebben)
    En had dan gezegd ..we hebben al gekrgeen vans choonmoeder...wil je het nog terug of wil je er iemand ander sblij mee maken? en dan hadden jullie nog kunnen zeggen. verkoop het maar lekker dan houden jullie er wat aan over

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Precies!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik wou het terug hebben! direct en anders houdt ze die zooi maar maar dan zet ik daar geen stap meer binnen. Ik vind het echt ondankbaar!
    Nah ik zit nu al met open mond te lezen :)

En dan kunnen ze wel geld probelemen hebben, ts geeft het haar als gift zodat ze het kan gebruiken, zodat ze geen setje hoeft te kopen en vind dit heel gul. maar om hem dan vervolgens op mp te zetten?? had ze toch ook kunnen vragen of zeggen.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    oooh dan zou ik haar zeker hier op aan spreken en de hele handel terug vragen en meteen einde vriendschap geloof ik... zo ben ik dan ;) je geeft wat weg omdat goed bent, en als je dit dan op marktplaats tegen komt dan zou ze aan mij een verkeerde hebben dus ;)

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn moeder had hetzelfde mee gemaakt, had mijn kamertje kinderwagen en alle kleertjes gegeven aan een vriendin die het niet zo breed had.. Even later zag mn moeder het in de ( toen nog ) snuffelkrant staan! Ik zou denk ik helemaal gek worden! Sta je dan met je goede bedoelingen

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben toen ik net zwanger was van Julia van bekenden ook een kinderwagen gekregen met maxicosi. Wijzelf hadden al 1gekocht, maar hij was heel welkom bij mijn ouders. Mijn moeder heeft m gebruikt voor onze meid.
    We hebben toen.gevraagd of ze er iets voor wouden hebben, maar mochten t zo hebben. Hartstikke lief natuurlijk.

Nu passen mijn ouders niet meer op omdat ik nu en de komende tijd niet weer ga werken. En na de bevalling, mocht ze weer op gaan passen onze kinderwagen thuis heeft omdat daar dan.een kidsit op zit.

Wij hebben nu zonder overleg de kinderwagen voor een heel zacht prijsje.op mp gezet om.iemand anders er blij mee te.maken. We hebben er eigenlijk ook niet bij stil gestaan om te vragen.of.we t mochten verkopen. We hebben t immers gekregen..
    Is dit dan zo.fout?

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    jij hebt het gebruikt, waar het voor bedoeld is maar ts haar vriendin zet het zo op mp zonder pardon, ja wees dan eerlijk denk ik zo..

13. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    Oorspronkelijk geplaatst door miis [​IMG]
    ja in dat geval vind ik het dus ook niet leuk..
    want dan hebben ze dubbel gekregen...
    ik ben dan zo dat ik mn vrienden opbel ( want ik weet dat zij het god bedoelden omdat wij dan bijv niks hadden of goed konden gebruiken en om DIE reden zmaar gegeven hebben)
    En had dan gezegd ..we hebben al gekrgeen vans choonmoeder...wil je het nog terug of wil je er iemand ander sblij mee maken? en dan hadden jullie nog kunnen zeggen. verkoop het maar lekker dan houden jullie er wat aan over

idd dat had ik dan ook gedaan

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Het ligt er een beetje aan....hoe lang geleden heb je 'm gegeven? En waarom heb je 'm gegeven? (omdat zij dat vroeg, omdat je haar wilde helpen ivm financiele situatie, omdat....?) Ook ligt het eraan met welke intentie zij 'm verkoopt....als ze van dat geld een nieuwe wagen koopt dan is het niet zo een gek idee toch, dan is het net of ze die nieuwe wagen van jou heeft gehad. Anyway....stel eerst vragen voordat je je conclusie trekt. Maar het is niet zo snugger van haar om niet tegen haar beste vriendin te zeggen dat ze de kinderwagen op marktplaats wilt zetten voor bijvoorbeeld een nieuwe....het is toch een kado wat je weg doet en je vriendin ziet je dan toch met een andere rijden, beter even melden om misverstanden te voorkomen. Maar ja...

15. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Oh ik lees dat ze al een andere wagen heeft en het financieel niet breed heeft. Fijn dat het uitgepraat is....ben benieuwd wanneer het topic uitgepraat is hahaha.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja, niet leuk!
    Ik persoonlijk zou de spullen gewoon teruggeven als ik het niet mooi, praktisch of wat dan ook vind.
    Het zou in ieder geval behoorlijk aan mijn geweten gaan knagen als ik het zelf zou verkopen.

17. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Jeetje, wat een kutstreek zeg! Ik zou het onmiddellijk terug eisen.
    Maar ik wil je wel zeggen:Wat lief van je dat je haar die dure spullen hebt gegeven, voor niks! Super zeg. Ik snap dat het je pijn doet en steekt dat ze er zo ondankbaar en egoistisch mee omgaat, jouw mooie spulletjes waar je hard voor gewert hebt en met liefde hebt uitgekozen! Ik zou het er niet bij laten zitten hoor meid, ronduit schandalige actie.
    Als ze het niet gebruikt en het niet goed genoeg is voor d'r, dan moet je het terug halen en die meid dus nooit meer iets zomaar geven om te helpen. Een les geleerd vandaag...

18. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Okay, wat ben jij lief zeg! Je hoeft het niet terug? Dan zou ik op z'n minst de opbrengst van mp verdelen. Op z'n minste he, want eigenlijk vind ik dat ze je zo een vuile streek heeft geleverd dat ze jou die ruim 200 euro zou moeten geven, om het weer goed te maken!

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    *laat maar je hebt al contact gehad*

(ik weet trouwens hoe het voelt hoor)... ook ooit zo vriendin gehad;)

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb eens een babydrager weggegeven, en die persoon gaf later aan hem niet te gebruiken.
    Ik heb toen zelf gezegd, verkoop maar, maar moest echt aandringen.

Vind het dus een beetje een fatsoensnorm dat je een gegeven object niet zomaar verkoopt.

Deel Deze Pagina