Ik ben pas 12 weken maar vanwege een lange wachttijd bij kinderopvang willen we dit zsm regelen. Situatie: mijn vriend en ik werken allebei onregelmatig. Hij werkt het weekend en ook feestdagen, doordeweeks kan hij 1 voorkeur aangeven waarop hij vrij zou willen. Deze moet hij dan krijgen. Zijn rooster is wel wekelijks verschillend. Ik werk ook "onregelmatig" maar ik hoef geen feestdagen, mijn rooster is wel wekelijks hetzelfde. Nu werk ik nog om het weekend maar ik wil probeer om dit ma de bevalling niet meer te doen. Als alles goed gaat dan zou ik rond november weer moeten werken. Ik weet nu nogniks over mijn rooster (werk in de zorg bij cliënten thuis en weet nog nier welke cliënten ik dan krijg, welke daten ik moet werken en wanneer ik vrij ben). 2 oma's willen super graag oppassen maar wel een vaste dag. Dan hebben we al twee dagen geregeld me we willen de kleine ook graag een dag naar de opvang doen. Maar goed, welke? Dit weten we nu nog niet. Ik heb geen flauw idee hoe ik hier mee om moet gaan? Opvang wel vast vastzetten? Maar voor welke dag dan? De weekenden komen we wel uit, als blijkt dat ik toch weekenden moet werken zorgen we wel dat we allebei in een ander weekend werken. Dit willen we wel even doen zodat we overal aan gewend zijn maar is geen blijvend iets omdat we elkaar dan bijna niet zien. Ook hebben we (zoals er dan nu ervoor staat) oppas voor 3 dagen in de week. Maar veel meer dagen in de week hoeven wij ook miet te werken. Volgens mij loopt mijn verhaal een beetje door elkaar. Hoop dat het duidelijk is? Ik heb echt tips nodig.
Als je voor 1 dag opvang nodig hebt, zou je bij de kdv's kunnen informeren naar flexibele opvang. Hier kun je 1 dag flexibele opvang krijgen bij het kdv. Je betaalt dan wel meer. Je zou ook voor een gastouder kunnen gaan. Ik zelf werk ook onregelmatig en hebben daarom voor een gastouder gekozen. Ik kan als mn rooster bekend is, haar de benodigde opvang uren mailen. Ideaal... en goedkoper. Wij laten haar alle opvangdagen doen. Persoonlijk vind ik het fijner als hij steeds naar dezelfde persoon gaat en niet maar 1 keer id week naar opvang/gastouder. Maar dat is maar net wat je fijn vindt.
Ik zou voor een gastouder gaan. Hier is de ervaring dat deze vele malen flexibeler zijn dan kinderdagverblijven. Ook al zeggen kinderdagverblijven dat ze "flexibel" zijn, in de praktijk zijn ze niet zo flexibel als ze tijdens de intake hebben aangegeven. Blij met de keuze voor een gastouder. Overigens, wij hebben een andere gastouder mocht de onze ziek zijn.
Goed Navragen over de flexibele opvang van een kdv. Toen wij verder door gingen vragen bij personeel bleek dat in de praktijk op neer kwam dat er met kindjes in groepen geschoven werd en dat flexibel kon maar vooral in hield vier dagen afnemen terwijl wij maar drie dagen hoefde.
Ik werk ook in de zorg en heb flexibele opvang bij een kdv. Heb ook een gastouder gehad, maar die was alles behalve flexibele. Vanaf januari kon ik mijn jongste 1x in de 2 weken niet op dinsdag brengen, want dan had ze al 2 baby's (mijn dochter was eerder opgegeven) en ik kon beide kinderen 1x in de 2 weken niet op maandag brengen. En ze was elke vrijdag vrij. Ja...dan blijft er weinig over. Zodra ik mijn rooster heb, mail ik de opvang de dagen door waarop mijn kinderen komen.
Ik werk als verpleegkundige, en mijn dochter gaat 2x/week naar de kinderopvang. We hebben voor een flexibel opvangplan gekozen. Als ik mijn rooster heb, mail dit ik dit door naar de opvang. Ze gaat dus nooit op vaste dagen. Hun enige voorwaarde is dat ze minimum 2x/week moét gaan, zodat ze graag blijft gaan, en dat snap ik ook wel. Er zijn soms weken dat ik nog 1 of 2 extra opvangdagen nodig heb maar dan laat ik de grootouders babysitten Er zijn ook (zelden) weken dat ik maar 1x moet werken, dan probeer ik te ruilen dat ik nog een 2de dag werk die week zodat ze toch aan haar opvangdagen komt.. Mijn man werkt gelukkig gewoon dagposten door de week. Als je man ook nog eens onregelmatig werkt, lijkt me idd niet leuk en een heel gepuzzel elke maand!
Wij hadden een kdv die ik sochtends kon bellen en dan uur later mijn kinderen kon brengen. Wel wat duurder natuurlijk, maar zeer zeer flexibel! En anders gastouder..