Wij zijn ong een week geleden begonnen met het afbouwen van het inbakeren. We begonnen met 1 arm buiten de swaddle me te laten. Dit ging nog aardig goed. Maar nu sinds 2 dagen slaapt onze meid helemaal zonder inbakerzakje. We stoppen haar stevig toe onder een lakentje (ivm de warmte alleen een dun lakentje). Maar binnen no time heeft ze haar armen weer boven de lakens en wanneer ze in slaap valt maaien haar armen alle kanten op. Het zelf in slaap komen is dus nu een ramp. Ook als ze wakker wordt; ze ligt nog een tijdje te lachen en kletsen en dan als ze moe wordt komt ze niet meer zelf in slaap (met inbakerzakje was dit geen probleem). Dan moeten we haar weer strak toestoppen en dan lukt het wel. Ze heeft net haar inentingen gehad dus het mag nu zo ie zo niet, maar ik wil echt even doorzetten omdat ze ook al wil gaan draaien. (Het lukt nog niet, maar toch...) Dus met sommige slaapjes dan nog wel inbakeren wil ik liever niet aan. Herkent iemand dit en wat heb je eraan gedaan? Of heb je nog tips? Alvast heel erg bedankt! gr shampoo
Hallo, zelf gebruik ik de puckababy voor het inbakeren. De swaddle me heeft Thijs ook even gebruikt, maar kwam er gewoon uit. Bij de puckababy heb je 2 verschillende maten en daarna een slaapzakje waarbij je kunt "afbouwen". Er staat meer info op www.puckababy.nl . De puckababy is heel dun, dunner dan swaddle me. Ik denk zelfs nog dunner dan een rompertje. Met dit weer ligt Thijs alleen in zijn luier in de puckababy. Succes!
ik heb na de pacco de woombie gekocht ( bij ikbenmama). dit is een stretchbakerzak. daarna is ons zoontje in een slaapzak met lange mouwen gaan slapen. dat ging goed, maar niet in een keer, het was ook wennen voor hem.
Vervelend dat het nog niet goed gaat. Ons zoontje heeft ook lang ingebakerd geslapen (puckababy). We zagen er als een berg tegen op om hier mee te stoppen. Ik heb bij een babyzaak een slaapzak gehaald met lange mouwen en die mouwen heb ik vast genaaid aan de slaapzak zelf. Hij kon wel zijn armpjes bewegen maar zich zelf niet slaan. In het begin was dat natuurlijk wennen maar het ging vrij snel goed en nu ligt ons kereltje zonder iets te slapen. We hadden heel wat problemen verwacht maar het ging eigenlijk heel erg goed. Het kan natuurlijk ook zijn dat je kindje er nog niet aan toe is om zonder te slapen ( mits je kindje natuurlijk begint te rollen dan word het een ander verhaal) @ Machtelt: Wij hadden eerst ook de kleinste maat van de puckbaby en toen ons zoontje 6 kilo was de maat gekocht die erna komt. Maar ik vond deze veel te groot. Was heel bang dat hij er zeg maar in zou glijden met zijn koppie, omdat er heel veel ruimte zat bij zijn nekje. Wij hebben m daarom weer terug gebracht.
Wij hadden eerst ook de kleinste maat van de puckbaby en toen ons zoontje 6 kilo was de maat gekocht die erna komt. Maar ik vond deze veel te groot. Was heel bang dat hij er zeg maar in zou glijden met zijn koppie, omdat er heel veel ruimte zat bij zijn nekje. Wij hebben m daarom weer terug gebracht. Hoi Jada08 ik heb nu ook de maat groter gekocht maar hij is idd erg groot rond de nek. Ik heb contact opgenomen met puckababy en ben in onderhandeling met ze. Wat heb je toen gebruikt? Groetjes Machtelt
We hebben toen een slaapzak gekocht van combisleeper ( dat is een dunne met lange mouwen). En die mouwen hebben we aan de slaapzak zelf vast gemaakt. Durfde het niet aan om hem in die grotere puckababy te leggen. Ons mannetje heeft ook nog eens een vrij klein koppie dus vond het helemaal niks. Hij sliep bij ons erg goed in die combisleeper. Hij had iets meer bewegingsruimte met de armen maar omdat we de mouwen vast hadden genaaid kon hij zichzelf niet slaan. Groetjes Jada
Waarom zo snel afbouwen van strak inbakeren (=swaddle me) naar niks? Ik zou eerst de Puckababy nemen of de Puckabag en dat gedurende enkele weken!
Wij wilde beginnen met afbouwen ook rond de 3 maanden. Na een inenting, dus we dachten dan zal het wel makkelijk gaan. Maar het ging toen helemaal nog niet. We hebben toen weer een tijdje gewacht en toen zijn we rond 3 maanden en 3 weken van het ene op het andere slaapje gestopt met inbakeren en in slaapzakje, onder lakentje laten slapen. En toen ging het gelijk goed. Het was net of ze er met 3 maanden nog niet aan toe was en een paar weekjes later, was ze er ineens helemaal klaar voor. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu je al zover bent niet terug wil inbakeren. Waarschijnlijk is doorzetten en een weekje op je tanden bijten dan wat nodig is... Veel succes ermee!
Ik zou gewoon nog even wachten. Drie maanden is nog erg klein hoor. Waarschijnlijk lukt het over een of twee maanden moeiteloos.
Op het cb zeiden ze dat je maar 6 tot 8 weken mag inbakerne en dan moet overstappen op een losser systeem.
Hmm tegenstrijdige adviezen bij het cb. Ik weet niet beter dat je tot ongeveer 6 maanden mag inbakeren, heb ook boekje van Ria Blom erbij gelezen. Natuurlijk zijn het richtlijnen, draait de kindje eerder naar buik dan is inbakeren niet handig. Wij zijn ook eens met 4 maanden begonnen met afbouwen, maar Evelien was er toen heel niet aan toe. Met 6 maanden weer geprobeerd en toen met succes. Zowiezo moeten ze er weer aan wennen, trek daar minimaal een week voor uit. Succes
Bijons ging het eerst ook wat moeilijker, ik heb toen besloten om de armpjes los in de doek te doen...en toen dat goed ging per week 1 slaaptje in trappelzak, en t is nu helemaal gelukt hoor (bij 6 mnd al) su6
Onze dochter is nu vier maanden en wij zijn vorige maand overgestapt van een pacco inbakerdoek naar de puckababy. Ik ben niet echt te spreken over de puckababy. Ze kan alsnog met haar handjes de speen uit de mond halen en bij haar gezichtje komen. Omdat onze dochter 4 maanden is hebben we de midi maat van 4 tot 6 maanden. Deze slaapzak is te groot en dus moet je stof omklappen en vastzetten met een touwtje wat aan de slaapzak is bevestigd. Dit werkt ook niet. Onze dochter trappelt zo hard dat het touwtje los raakt. We zetten het nu vast met een haar elastiek. Als ik jou was zou ik nog even wachten met het afbouwen. Mijn fysiotherapeut gaf aan dat wat oudere kinderen meer controle over handjes en armpjes krijgen. Het kan heel goed zijn dat ze dan rustiger worden. Ik merk het in ieder geval wel. Het gaat steeds beter. Onze dochter maait niet meer zo met haar handjes.
Hallo, Onze zoon heeft ook ingebakerd geslapen in een pacco doek. Eerst de kleine versie later de grote versie. HIj heeft gewoon 6 maanden ingebakerd geslapen en daarna in 1x weg. In de tussentijd al eens met een armpje eruit geprobeerd maar eigenlijk werd dat steeds drama. Vervolgens dus gewoon gewacht tot hij er aan toe was. Gewoon even geduld hebben, het mag gewoon tot zo rond de 6 maanden hoor. Je moet alleen gaan oppassen op het moment dat ze kunnen draaien. De een kan tot 5 mnd de ander topt 7. Alles is gebaseerd op richtlijnen. succes..
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Nu na een week gaat het goed. Gisterennacht en vannacht heerlijk doorgeslapen en ze komt zelf in slaap. Dus volgens mij is het gelukt. Ze slaapt nu wel in een slaapzak met mouwen en dat geeft toch een beetje geborgenheid. Gr. shampoo
Wat fijn dat het nu goed gaat! Wij hebben cold turkey afgebouwd. Hij heeft van 4-12 wk in een paccodoek geslapen en na de 2e prikjes (12 wk) zijn we een gewone slaapzak (zonder mouwen) gaan gebruiken, dit was wel even wennen, maar het ging gelukkig goed. We bakerden hem sowieso alleen 's nachts in, nooit overdag, dus wellicht dat dat scheelde bij het stoppen. We hebben het met 8 weken overigens ook al geprobeerd, maar toen lukte het echt nog niet!