Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi mijn partner is erg jaloers en wantrouwend! (geheel zonder reden overigens) :oops:
    Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Liefs Marjo

2. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Dat ligt eraan of het extreem is. Gaan jullie al lang met elkaar?
    Mijn man was vooral in het begin ook heel erg jaloers, dat is gelukkig wat minder geworden. Maar hij blijft jaloers. wantrouwend vind ik weer een ander verhaal...
    Als mijn man niet jaloers zou zijn zou ik het ook niet leuk vinden. Een beetje gezonde jaloezie kan geen kwaad. Zelf ben ik ook nog steeds jaloers...
    Op wat voor manieren uit hij dat hij jaloers of wantrouwend is? Het is best een breed begrip...
    Maar vertrouwen moet er altijd zijn in een relatie, anders is de relatie in mijn ogen niet goed.

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    oeps, da's moeilijk. Ik zou denk ik de confrontatie aangaan en veel erover praten, vragen WAAROM hij zo jaloers en wantrouwend is. En als het moet maar ruzie erover maken.

Succes ermee!

4. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    mijn partner ook..al moet ik zeggen dat t nu ik zwanger ben wat minder word...(zie dr dus nu niet aantrekkelijk uit blijkbaar :) )
    wij zijn ervoor in therapie gegaan ,weet niet of t daardoor beter gaat maar door erover te praten en t te erkennen word t makkelijker denk ik.

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....we kennen mekaar al bijna 4 jaar.
    Nou hij is bv. woest als een ex ter sprake komt. Of we komen een bekende uit mijn verleden tegen. Agressief bijna.
    Het lijkt soms of me partner er niet tegen kan dat ik een verleden heb. :oops:
    Hij probeert me zo weinig mogelijk alleen weg te laten gaan.
    Hij wantrouwt alle vrouwen! :oops:
    Ik ben overigens zijn eerste relatie! Hij is nu bijne 35.
    Is verdomd moeilijk mee om te gaan hoor!
    Elk gesprek erover loopt op bonje uit!

Liefs Marjo

PS: Linny...hij zei laatst ook "ben ik ff blij dat ik geen mooie vrouw heb". Grrr....zal je maar ff onder de neus geduwd worden.

6. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    jeetje muuske, wat een $#$$$ dat hij dat durft te zeggen!

7. Niet meer actief

Oh Muuske die laatste opmerking was wel even slikken denk ik, oeps..
    Je bent toch mooi zoals je bent?

Maar goed, ja het is zijn eerstwe relatie, geen ervaringen dus opgedaan, en nu mischien toch wel heel erg bang om op deze leeftijd zijn eerste relatie gelijk kwijt te raken.
    Hoe ouder je word, hoe meer je het besef krijgt dat een goede relatie niet zomaar uit de lucht komt vallen.
    Wanneer je jong bent ga je toch wat makkelijker met de dingen om.
    Dus kan me ergens zijn angst wel voorstellen.

Toch zAl hij er wat mee moeten gaan doen, want jou vastbinden (wat hij dus het liefst zou wuillen denk ik), heeft totaal geen zin en verstikt jou alleen maar.
    Ook daar heb ik relaties aan kapot zien gaan.
    Maak hem duidelijk dat hij jouw ware en enige liefde is, probeer afspraken te maken over wat jullie samen en apart doen en dat hier geen wantrouwen voor nodig is.
    En hou je ex erbuiten, je hebt een relatie met hem, niet met je ex.

8. sim

sim Niet meer actief

he? zei hij dat? nah nogal een rare uitspraak hoor!

sorry, maar iedereen heeft toch een verleden?

ik heb ook een ex gehad die ziekelijk jaloers was, en ik kon er niet mee omgaan..

wij hebben nu wel eens dat we jaloers zijn, maar ik zie dat op een gezonde manier, en vind het ook wel fijn omdat dat toch een bepaald gevoel geeft dat hij bang is om me kwijt te raken.. en denk dat hij dat ook vind.

maar jaloers op het verleden, nee, allereerst is er niks wat ik wat ik graag zou willen wat zijn ex heeft, en ten tweede anders waren ze nog wel bij elkaar als dat meer was wat wij hebben..

ik zou hem gewoon duidelijk maken als hij zo jaloers blijft dat hij je wegdrijft op die manier..

9. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Lentefee....ik haal me ex er niet vaak bij. Maar soms ontkom ik er niet aan i.v.m. me dochter snappie!
    En gister kwamen we hem toevallig tegen op een braderie en hij zei "hoi".
    Het is niet altijd te voorkomen!
    Maar inderdaad hij verstikt me en maakt me bang met zijn gedrag.
    Op deze manier ga ik niet meer alles vertellen en dat is ook niet goed toch?
    Moeilijk hoor! :oops:

Liefs Marjo

PS: Wat die opmerking betreft. Mijn partner is erg postief over zichzelf, maar vaak negatief over anderen. Soms vervelend hoor!
    Het lijkt alsof hij steeds bevestiging wil.

10. Niet meer actief

ja Marjo ik zag later pas dat je al kids had dus toen bedacht ik me ook ineens, oh mischien is die ex wel de vader van..
    Dan word het moeilijk ja.

Hier ook een ex in het spel, de vader van...
    Maar ik erger me dood aan mn ex en maak dat tegeover mn huidige man ook altijd kenbaar, zo weer hij dat ik nooit en te nimmer nog iets met mn ex zou willen.

Verder ja, wat ik zei mischien afspraken maken, en maak hem duidelijk dat dit de relatie echt niet ten goede komt, want echt waar mijn vader wou zijn exvriendin ook het liefst vastbinden en nu zijn ze uit elkaar, het heeft alles kapot gemaakt.
    Dus probeer hier wat aan te doen, dring tot hem door, ik weet het is moeilijk vooral omdat het zijn eerste relatie is en hij toch al 35 is nu.

Sterkte meid

11. sim

sim Niet meer actief

je zou inderdaad kunnen zeggen dat je door je verleden juist geleerd heb en hem des te meer waardeert, je weet wat je heb en dat zou hem toch een bepaalde zekerheid moeten geven?

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Lentefee....inderdaad een hele moeilijke situatie vaak!
    Krijg al bonje als ik met me dochter ga stadten of naar een zwembad.
    Hoop dat hij het in gaat zien dat het zo niet kan! :oops:
    Maar zijn eigen pa behandelde zijn ma ook zo en dus vindt hij dat het zo hoort. Ze ma mocht ook niks alleen doen.
    Hij zegt dat apart dingen ondernemen vreemdgaan in de hand werkt.
    Zelfs ebzoek ontvangen ligt moeilijk!
    Hij kan zich ook niet voorstellen dat ik in het verleden vrienden had zonder dat er sex bij kwam kijken. Is in zijn denkwereld onmogelijk!
    Hij lijkt soms echt een klein kind; een puber!

Liefs Marjo

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Dit is precies wat mijn mw ook al tegen me partner heeft gezegd! ;)
    Me mw zei ook al tegen hem dat hij me door zijn gedrag ook kan verliezen.
    Maar hij ziet dit helaas heel anders.

Liefs Marjo

14. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    dat je het met hem uithoudt joh

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Tja, is niet altijd even makkelijk! Maar liefde is een raar iets he! ;)

Liefs Marjo

16. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Buitenschoppen, vooral met die uitspraken! Maar goed, dat is vast niet wat je wilt horen.... ;)

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Soms is liefde alleen niet genoeg Muus...

18. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven dat ik een kind met zo'n vader opzadel. Nu heb je de keus nog Muuske! Jij weet dondersgoed waar je aan begint. Het is geen liefde, het is afhankelijkheid.

19. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik wist het wel.
    Dumpen die handelen. Een kind maakt je relatie heus niet beter!

20. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :oops: klinkt zo makkelijk! Maar helaas....

Bedankt voor jullie adviezen! ;)

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina