na veel topics over jou en je situatie te hebben gelezen ( je kinderwens en hoe hij met jou omgaat) kan ik niet anders dan zeggen (maar ja wat doe je er mee?) sta eens een keer op... laat eens zien dat hij niet de broek aan heeft, maar dat jullie beide gelijkwaardig zijn, want daar ontbreekt het aan bij jullie, jullie hebben simpelweg geen gelijkwaardige relatie, en alleen jij kan daar wat aan veranderen.... je hebt wel eens geschreven dat je in het weekend niet achter de pc mag van hem, wie is hij om jou dat te verbieden? je hebt wel eens verteld dat hij geen vader is voor jouw dochter, nu hoeft hij geen vader te zijn voor jouw dochter maar een beetje verantwoording naar jouw dochter toe zou je op zijn minst van je partner verwachten waar je zelfs samen nog een kind mee wilt. Hij wil niets voor haar doen, niets betalen niks, hoe zie je dat straks als het onverhoopt wel mag lukken nog zwanger te geraken? zorg eerst eens dat hij respect krijgt voor de vrouwen in zijn leven, want dat heb ik nog nooit ergens gelezen van je dat hij respect heeft voor jou en je dochter. Je hoeft HEM niet te veranderen, maar je kan zelf ook veranderen, je kan zelf ook eens een keer aangeven en nu is het genoeg. Laat je er niet onder krijgen maar laat zien waar je voor staat en dat jullie gelijk zijn. Als hij zo'n opmerking plaatst als"ben ik blij dat ik geen mooie vrouw heb" pff had em allang de deur uitgetrapt (misschien niet voor altijd) maar wel om hem erachter te laten komen wat hij thuis mist.... gewoon simpelweg iets meer voor jezelf opkomen Muus...zoals hij met jou omgaat is gewoon niet normaal, zet ook eerlijk gezegd mijn vraagtekens altijd als ik hoor dat iemand van 35 zo bij moeders papot vandaan met iemand gaat samenwonen wat voor leven hij daarvoor heeft gehad, je schrijft dat hij nog nooit eerder een relatie met iemand heeft gehad...dus tja hij weet waarschijnlijk niet eens hoe je een relatie onderhoud met iemand (jou) wat hij thuis heeft gezien of meegemaakt mag nooit een reden zijn omdat dat zelf over te nemen, daar ben jij voor om hem dat duidelijk te maken dat je zo niet met vrouwen omgaat... laat je het toe tja dan kan ik simpelweg niet anders zeggen dan dat je er in moet berusten dat hij zo is.... maar ik vindt wel als je zo'n relatie met iemand hebt (geen gelijkwaardige waar veel liefde uit spreekt) dat dat zeer zeker geen basis is om een kind te willen, hoe groot jouw wens daarnaar ook is... vindt het eerlijk gezegd ergens nog egoïstisch ook om een kind te willen zonder dat de vader ook maar enig verantwoordlijkheidsbesef heeft.... dus kortom sta voor jezelf en laat je de wet niet voorschrijven door die "kleuter" je bent oud en wijs genoeg om je eigen plan te trekken, en is hij het daar niet mee eens jammer dan. Jij bent je eigen baas Muus. gr.smoekie
Muuske, weet je zeker dat je hier weer over wilt hebben? Je eerdere topics zijn ook allemaal gesloten weet je nog....... Je begint er nu zelf weer over...
uh ja dames ik wist niet dat er hier al meerdere topics van waren sorry! En daarbij KLOPT een man kan veranderen als hij ook zn fouten erkent, en dat deed mn vriend toen ook, dat heeft hem geholpen. Maar goed wil er wel mee zeggen, een mens KAN wel veranderen, alleen moeten ze de juiste persoon tegen komen die hun ogen opent Maar ja uh Muuske, ik wist dus niet dat je hier al heel lang mee rond loopt dus dan weet ik het ook even niet meer.
Dat is bij mijn vriendin net zo Ze is nog steeds bij die man en is er echt niet beter op geworden en haar kinderen ook niet.De oudste heeft gedrags en leerproblemen. ik neem aan dat jij niet wil dat jouw kind(eren) ook zo worden?? want hoe je het ook wend of keert : jou kinderen worden er hoe dan ook de dupe van!
ik ken het heel erg goed.. mijn vriend was ook zo in het begin en af en toe nog.. heel jaloers en mocht nergens naartoe.. echt heel vervelend wat ik heb gedaan is hem alles voor de voeten gooien en zeggen dat het zo niet kan en weg wilde gaan.. daardoor is hij gaan denken van: maar ik wil der helemaal niet kwijt ik moet haar vrij laten.. bij mijn vriend heeft het echt geholpen kan gewoon lekker gaan winkelen als ik dat wil enz.. maar muus ik ken het gevoel volledig.. het enige wat mijn vriend dus nooit zou doen is die uitspraken die jou mannetje heeft gedaan .. en dat moet jou mannetje denk ik toch afleren want hier krijg je zelf geen goed gevoel van.. en daar ga je een keer aan onderdoor meis.. Maar ik weet alleen niet hoe je hem dat af moet leren maar laat in ieder geval zien dat je het er niet mee eens bent met wat ie zegt meis.. laat hem zien dat je ook wat te vertellen hebt! kom op meis je kan het! groetjes
@ Meiden....loop hier al heel lang mee inderdaad! @ Elmo....wil het hier niet steeds over hebben, maar het houdt me gewoon erg bezig! Verder krijg ik naast rotopmerkingen ook steeds lieve raad waar ik veel aan heb. (al snappen velen dat misschien niet) Heb me wel voorgenomen me niet meer op te laten fokken en die reacties waar ik niks mee kan naast me neer te leggen! Liefs Marjo
@ Meiden....Mijn partner is trouwens alleen agressief (beledigend) met woorden! Hij slaat niet of zo!
Ik mag toch hopen dat hij je niet "uitscheld " in het bijzijn van je dochter. Verder , ben ik het volledig met Smoekie eens! Meid, je verdient beter!
als het je zo erg bezig houd zou ik idd als ik jouw was zo snel mogelijk beginnen aan een cursus waarmee je iets meer zelfwaarde kweekt want hoe kun je verwachten van een partner dat hij van je houd als je dat zelf niet eens doet.... ga eens een assertieviteitscursus doen....daarmee leer je dus echt voor jezelf op te komen, en grenzen leren te stellen tot hier en niet verder... http://www.idee-pmc.nl/services/assertiviteitstraining.html jij vindt dat sommige rotopmerkingen plaatsen, maar ik denk dat je eens moet proberen in te zien dat iedereen het beste met je voor heeft en soms bij zichzelf zullen denken (na genoeg van je gelezen te hebben )meid kom eens voor jezelf op en trap em anders de deur uit, klinkt rot, maar als je er zelf niets aan kan veranderen of wil veranderen houd het op een gegeven moment op en zul je toch moeten kiezen voor jou en je dochter of doorgaan zoals het nu gaat.... en zoals het gaat zoals het gaat dat mag inmiddels na genoeg topics wel duidelijk zijn en dat is dat jullie geen "gezonde" relatie hebben.... liefde is idd een heel raar iets, en idd liefde maakt blind maar liefde hoort ook gelukkig te maken en dat doet het bij jou niet....maar zolang het jezelf aan de moed ontbreekt om dit te doorbreken mag je je er wel op instellen dat er niets zal veranderen, en ook niet als er straks een kleine onderweg mag zijn....waarvan ik persoonlijk vindt dat je ten eerste altijd moet zorgen dat je een goede stabiele liefdevolle relatie hebt wil je daaraan beginnen.... gr.smoekie
(beledigend) met woorden kan je ook raken muus.. Ze zeggen wel eens schelden doet geen pijn maar wel als je geliefde het doet.. teminste dat heb ik wel .. Je mag hem echt wel laten zien dat je dat niet leuk vind of hem vragen waarom die dit doet meis..? is echt heel belangrijk dat je hem dat duidelijk maakt muus want anders werkt het denk ik niet.. En blijft ie hiermee doorgaan en dat is denk ik echt niet wat je wilt meis kussiej
denk dat dat voor sommige niet eens zoveel uit maakt Muus... hij is net als je ex iemand die je geestelijk mishandeld, en dat is soms nog erger dan iemand die bij tijd en wijle een "klap uitdeelt" maar je verder altijd op handen draagt.... ik heb vroeger ook eens in een "ongelijkwaardige" relatie gezeten maar daartegen stond dat ik genoeg van "mezelf hield" om op een gegeven moment tegen mezelf te zeggen ben toch niet gek om hier bij hem te blijven... heeft me veel moeite gekost maar heb wel voor mezelf gekozen en dat zul jij ook moeten proberen Muus, en die dingen over jullie koophuis e.d. zul je naast je neer moeten leggen want dat zijn maar materiële dingen waarvoor je niets koopt... geluk is niet te koop maar je hebt het wel zelf in de hand... smoekie
Ik zie wel vaker deze reactie van jou...wat betekent het? Het is jouw topic, misschien moet je met woorden reageren?
Mijn god wat een verhaal. Ik snap nooit zo goed hoe iemand zich zo kan laten behandelen. Je bent een volwassen vrouw met een dochter. Wat vind je dochter ervan? Merkt zij iets? Hoe jaloers mijn mannetje ook was en nog steeds soms is, hij plaatst me nog steeds op een voetstuk. Hij laat me altijd weten dat hij me mooi vind en ontzettend veel van me houdt. Als je bij zoiemand blijft dan moet je wel een beetje massochistisch aangelegd zijn....Hoe kun je bij iemand blijven die je ongelukkig maakt en nog een kind willen ook... dat je bij hem wilt blijven en proberen om verder te komen snap ik, maar ik vind het heel erg egoistisch om dan een kind te willen! Je kind is straks de dupe...
't spijt me om te zeggen, maareh jij ook Ga nou es ff bij jezelf na hoe vaak/wanhopig en maf je gepost hebt....