Kom op Muuske, je bent geen slachtoffer.Jij alleen bent verantwoordelijk voor jezelf en je dochter. Neem je verantwoordelijkheid. Je dochter zou je vriend niet de waarheid moeten zeggen. JIJ hebt voor hem gekozen. Doe wat je moet doen en verschuil je niet achter van alles en nog wat. Je krijgt hier van een heleboel forummers een goedbedoelde schop onder je kont. Daar moet je je door gesterkt voelen in plaats van 'doeidoei ik ga ervan tussen en heb hier geen zin in'.
Maar wat is het doel nu van dit topic. Je vraagt advies, maar geeft al bij voorbaat aan dat je er niets mee gaat doen... :
Beste Muuske, Ik zou niet graag in je schoenen staan en als ik je topics lees word ik er niet vrolijk van maar wij kunnen je niet verder helpen dat kun je alleen zelf! Ik zou als ik jou was ook eens goed naar mezelf kijken....alle topics draaien uiteindelijk op het zelfde uit....een slotje omdat de dicussies de pan uit rijzen! Je hebt een verantwoordelijkheid naar je dochter toe om een voorbeeld te zijn en ik denk dat je die op dit moment niet kunt zijn voor haar... laat staan voor een nieuw klein wezentje! Ze krijgt een heel verkeerd beeld van relaties en liefde en met name zelfrespect! Ik weet zeker dat je van haar houdt met heel je hart maar laat dit nu ook blijken door jezelf niet meer te laten behandelen als voetveeg van je man en ga hulp zoeken! Heel veel succes en hou je dochter voor ogen! Dit is niet wat je haar wilt meegeven! Nina
Dames het heeft geen zin. Hoe goed de bedoelingen ook zijn en hoe vaak we ook met goede adviezen komen ze kan en wil er niets mee alleen wat in haar straatje past . Het komt nu bij mij een beetje over als zieltjes winnen . Het spijt me als dit kwetst zo bedoel ik het niet maar word het niet eens tijd om de oogkleppen af te gaan doen en niet je hele hebben en houden zo bloot te geven op een forum waar iedereen vrij toegang tot heeft? Kom op Muuske je weet wel beter toch?
Muuske wat wil je nou bereiken met dit topic? Je hebt al meerdere topics geopend over hem en je vertelt nu niks nieuws hoor. Je vertelt steeds hetzelfde en krijgt steeds dezelfde antwoorden. Wat wil je nu precies horen? Als jij je leven wilt veranderen moet je echt bij jezelf beginnen, maar als je niet wilt luisteren naar goed bedoelde adviezen houdt t snel op. Al je topics lopen uit de hand, je vraagt een slotje en je opent gelijk weer een topic. Zegt dat gezegde van die ezel en die steen je nog iets Elke keer als ik een topic van je zie denk ik ja hoor daar beginnen we weer en kan me goed voorstellen dat ik niet de enige ben die zo denkt. Gedraag je als een volwassene en neem nu is verantwoordelijkheid over je eigen leven en hou is op met mensen advies te vragen als je t toch niet bereid bent te luisteren naar de mening van een ander.
Wie zegt dat ik "NIKS" doe met jullie welgemeende adviezen? Wil heus niet alleen adviezen die in mij straatje komen. Ik lees jullie adviezen en er blijft heus wel iets van hangen hoor! Het spijt me dat jullie zo slecht over me denken en je zo vaak aan me storen! Mijn excuses! En nee ik heb helaas geen echte vriendin in me omgeving. Komt ook door me gehoorprobleem. Voel me vaak erg eenzaam! Heb eigenlijk alleen contact met meiden op dit forum en via msn en mail. Er zitten ook hele lieve tussen hoor! Ga binnenkort met hulp van mijn mw een cursus bij het vrouwengezondheidscentrum doen. "Terug naar jezelf" Hopelijk heb ik er baat bij. Nou kom in elk geval in contact met andere meiden, dus.... Liefs en nogmaals bedankt! Marjo
Jeetje , gaat lekker hier ... hahahaha , ff een advies , ik ben van mening dat een relatie waarin je niet allebei gelijkwaardig bent nooit goed kan gaan ... ik heb zelf ook zo een relatie achter de rug en ik kan je eerlijk zeggen dat zo iemand toch niet veranderd ... dus je kan het accepteren en proberen er het beste van te maken of vertrekken zo simpel is het eigenlijk ... veel succes ermee ...
teveel jaloezie in een relatie is niet gezond. Een beetje hoort erbij. Ik praat ook niet graag over de exen van me man maar het is wel zijn verleden en is niet uit te gummen. Jaloezie onstaat door wantrouwen misschien is het gekomen uit een eerdere relatie of door zijn verleden (bij hem dus door zijn vader) Ik vindt het belachelijk dat je nooit eens alleen weg kan, sorry dat is ziekelijk zelfs. Ga anders samen in therapie lijkt me niet gezond om op deze manier door te gaan.
mijn ex was ook zo , daarom is het dus ook EX alleen heeft hij nooit gezegt dat ik lelijk was , hij zei ..als jij ooit bij me weggaat dan neem ik een dikke lelijke vrouw , want die loopt niet bij me weg
tis geven en nemen in een relatie, maar dit is enkel maar incasseren hoe dan ook, richt eerst je energie op je relatie ipv alles op alles zetten bij het krijgen van een baby. lijkt mij de meest logische volgorde Muus. succes
Muuske heel erg goed dat je die cursus gaat doen Maar door elke keer een topic te openen over jouw persoonlijke problemen, maar je jezelf natuurlijk niet erg populair, ik hoop dat je dat inziet. Iedereen heeft wel is wat en tuurlijk kan je dat op een forum kwijt, maar over dit zelfde probleem schreef je een half jaar geleden ook en blijkbaar is er nog niks veranderd. Als je er zo erg mee zit doe er dan wat aan, want met elke keer een topic over hetzelfde openen verander je de situatie niet mee. Als je je thuissituatie wil veranderen wil iedereen hier je advies geven, maar ik heb t idee dat je er niks mee doet en dat je over een paar maanden weer een topic opent over hetzelfde onderwerp. En ik denk eerlijk gezegd dat(dat haal ik uit al jouw topics) dat hij niet goed voor jou is en dat je relatie nooit beter kan worden. Want wees is eerlijk hoe lang heb je nu al deze problemen(en andere) met hem en is er al iets veranderd? Muuske soms is alleen zijn veel beter dan samen zijn en je hebt je dochter, laat haar zien dat een vrouw ook heel goed alleen kan zijn en dat je geen man nodig hebt. Daar wordt je dochter ook alleen maar sterker van.
Hier heb ik in zekere zin ervaring mee, Mijn vader is overleden toen ik 15 was mijn moeder heeft 2,5 jaar geleden een vriend gekregen die haar geestelijk mishandelde, op 1 of andere manier kikte ze erop want ze bleef altijd bij hem met tussen pozen was het "uit" Ben bijna 2 jaar geleden het huis uit gegaan en dat moest ook wel want mijn moeder had alleen maar oog voor hem en we hadden heel veel ruzie. Toen ik al op mezelf woonde en het zoveelste probleem was er weer geweest met hem was ik het zo zat dat ik heb gezegd dat zodra hij in mijn oude huis is dat ik er niet in kom. Met het gevolg dat ik nu al dik 1,5 jaar geen contact meer met haar heb... heeft nog steeds relatie met hem. Net alsof het verslavend is zo`n kerel. Succes ermee.. denk een beetje aan je dochter
Aan iedereen die hier reageert en,of meeleest..... Ik heb nog nooit gereageerd op een topic van Muuske (voor zover ik weet...)....ik ken haar topics wel...maar ik vind ze zo vreselijk vermoeiend. Ik denk wel is...is dit nou echt een volwassen vrouw van 40+....hoe bestaat het. Juist omdat het zo dom overkomt allemaal denk ik ook wel is....worden we nou in de maling genomen hier...maargoed daar gaan we voor het gemak maar even niet van uit. Ik denk dat ze deze eikel de deur nooit zal wijzen omdat ze dan haar laatste kans op een baby dan gedag kan zeggen....en dat is de enige reden dat ze zo met zich laat sollen en de belangen van haar dochter niet op 1 zet. Ik denk zelfs, als ik lees dat ze al 17 jaar lang nog een baby wil dat het gewoon een ziekelijke obsessie geworden is..... Hopelijk zal deze obsessie niet vervuld gaan worden, dan begint de ellende pas goed vrees ik.... Dit klinkt allemaal best cru.......ja dat klopt!
Celli: je haalt de woorden uit mijn mond. Muuske: wanneer leer je iets van de woorden van een ander? Doe er in godsnaam eens iets mee.
Na maanden alleen maar te heben meegelezen kan ik me nu toch echt niet meer inhouden!Ik vind het ONVOORSTELBAAR dat je ik weet niet hoeveel zielige topics opent, om vervolgens \'gekwetst\' te reageren als er commentaar op komt... Je kunt dan wel woorddoof zijn en geen zelfvertrouwen hebben, dat is absoluut geen reden om dan maar bij zo\'n eikel van een vent te blijven.. Maar als je het mij vraagt verdienen die 2 elkaar want ze maken allebei misbruik van elkaar! Hij vindt het wel best om een sloofje te hebben en zij is bij hem puur omdat ze een baby wil....Arm kind als dat geboren mocht worden... Sorry als ik hard overkom, maar ik heb hier geen goed woord voor over!