Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jale, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Wij wonen in een hele kinderrijke buurt. Er is echter een buurtkindje wat voor problemen zorgt. Het kindje zal ook worden getest op ODD.
    Nu is het vakantie geweest en hebben mijn kinderen vaak buiten gespeeld. (ze zijn trouwens allemaal van de zelfde leeftijd, tussen de 5 en de 7) en merk ik dat vooral de jongste heel veel dingen die dat buurtkindje zegt over neemt.

Ik heb haar al een aantal keer uitgelegd dat ik het niet goed vind dat ze zulke dingen zegt. Maar bij een kind van 5 is dat er natuurlijk niet in 1x uit.

Ok op school zal m'n dochter ook het een en ander horen qua ongepaste taal, maar merk dat het nu na de vakantie veel erger is.

Ik kan het buurtkindje of mijn dochter niet verbieden om niet meer in de buurt te spelen.

Hoe zouden jullie omgaan met ongepaste taal en gedrag in de buurt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Consequent zijn naar je eigen kinderen toe, dat je bepaald gedrag en opmerkingen niet wil. Je kunt andere kinderen niet veranderen, dus de oplossing moet je bij je eigen kinderen zoeken.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Precies hoe jij het nu al doet, zo zou ik het ook doen. Dit krijg je nog veel vaker in de toekomst en zolang je zelf maar het goede voorbeeld geeft en de kinderen leert wat wel en niet gepast is, komt het wel goed.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik denk dat ik hier wat harder in ben.
    Kinderen die hier voor de deur spelen en het nodig vind om te schelden kunnen meteen vertrekken, ik zeg ook duidelijk dat ik het prima vind als ze dat thuis doen maar ik wil het niet op straat horen en al helemaal niet waar mijn kinderen bij zijn!

Als ik buiten ben zonder kinderen en ik hoor ze schelden zeg ik er ook wat van.

We hebben hier heel veel kinderen in de buurt zo'n 40a50, van koude kak tot aso maar alle ouders zijn het met mij eens en hebben totaal geen problemen dat ik hun kinderen ergens op aanspreek, mogen ze bij mijn kinderen ook gerust doen.

Het leuke is, de oude kinderen spreken de jongere kinderen ook aan 😀

Deel Deze Pagina