Nog ver voor ik überhaupt zwanger was, wist ik dat ik (bij het krijgen van een jongen) hem graag de naam Max wilde geven. Uiteindelijk hebben we onze oudste dus Max Dean genoemd. Nu krijgen we nog een knulletje, maar het vinden (of eens worden) van een eerste of 2e naam is nu best lastig. Had altijd 1 jongens naam en 1 meisjes naam in mijn hoofd. Er zat nooit een 2e jongensnaam bij. De naam R.u.b.e.n. vinden we leuk als 2e naam, maar we willen er graag een korte (liefst 1 of hooguit 2 lettergrepen) naam voor hebben. En ja, omdat zijn grote broer 2 namen heeft, vinden we dat voor de tweede ook wel leuk. Probleem is alleen dat wat ik aanbreng vind mijn vriend niet mooi en visa versa... Namen als Sam, Tim en Tom vind ik niet leuk en David, Hans en Wouter vind hij niet leuk. De 'verlenging' van Sam, Samuel, vind mijn vriend weer niet leuk. De naam heeft wat eisen. - geen ei/ij erin (Gijs, Thijs, Stijn zijn uitgestoten, hij heet Klein van achteren, dan is de ij-klank nogal dubbel) - geen k op t eind (ook vanwege begin van achternaam) - niet beginnen met de R (2x een R als initiaal vind ik niet leuk) Bas en Nick zit al in de familie. Lex, Sander, Alex gaat ook niet omdat mijn vriend voluit Alexander heet. Heb Lucas (vind spelling met de K leuker, maar dat ter zijde) ook al eens voorbij zien komen, maar daarover heb ik mijn twijfel. We hebben nog 8 tot 10 weken, maar zou toch graag wel eens een beslissing willen maken... Dus... Wie geeft ons wat ideeën/inspiratie?
Om alvast een korte reactie op alle tips te geven. Lukas vond mijn vriend niet mooi. Jesse trouwens ook niet. Luca, zo heet ons neefje al. Daan en Bram zitten ook al in de familie. Dani, Boaz en Mees, Minck vind ik persoonlijk niet mooi. Dex doet mij iets teveel aan Max denken. Quin stelde mijn moeder ook al voor, maar heb ik afgewezen. Zal de andere tips 'in de groep' gooien.
Hidde Tijn Sem Milan Sebas Twan Axel Jorn Jurre Zeger Faber Flint Tygo Menno Wessel Björn Derk Viggo Thijs Wout Tom Lars Dion Morris Joren Floris Kick Joep Joas Chiel Sjoerd Silvijn Stan
M.ax D.ean en ... R.uben dus. Jullie verdere eisen probeer ik zoveel mogelijk op te volgen Dit is wat er in me opkomt: Kaj/Kai Dex Sep Wess Kjeld Kjell Boy Boyd Quinn Vince Boaz Jesse Mick Milo Mylo Tycho Tyler Thiago Thije Thijs Leon Jens Fedde Fender Floris Joris Mats / Mads Zion Odin Otis Paul Edit: heb er maar 6 weg hoeven halen Lucas vind ik los wel mooi, maar niet zo mooi icm. R.uben erachter. Bovendien heb je dan nóg geen korte, eerste naam zoals jullie graag willen
Waarom niet gewoon jullie 2e naam optie als eerste naam en geen 2e naam? Wij hebben er ook voor gekozen om allebei de jongens 2 namen te geven om de zelfde reden. Zo zonde merk ik nu achteraf. Als wij onze eerste geen 2e naam hadden gegeven was dat namelijk een hele goede kanshebber geweest voor onze jongste. Gaat trouwens om dezelfde naam Ik zie nu dat we ook bijna dezelfde achternaam hebben Ik zal mijn lijstje posten: Tibbe Owen Julian Floris Robin Lucas Viggo Melle
Ik vind ruben mooier als eerste naam. Maar in geval van ruben vind ik dit mooi: Thom(as) Joas/Joaz David Jasper Daniël Christian / Chris Pim Wess Ezra Niels/Nils Tobias
Bedankt voor alle "probeersels". Inmiddels hebben wij de namen gekozen. Zet ze hier alleen nog niet neer, zal ze uiteraard na de geboorte vermelden