Welke vinden jullie de leukste en waarom??

Discussion in 'Babynamen' started by Druif78, Oct 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke vinden jullie de leukste/ mooiste meisjesnaam?

1. Eva

2. Evi/ Evy

3. Isa

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zie de titel van het topic!
    Ik zou ook graag willen weten wat jullie associatie met die naam is (stoer, truttig, te populair etc)

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    ik vind Evy een beetje truttig overkomen. Isa vind ik wel leuk, maar Isabel vind ik nog leuker. Heb overigens op Eva gestemd, die is nu net iets orgineler :).

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik heb ook op Eva gestemd, vind de andere 2 namen veels te populair momenteel.

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi.

Evi en Isa zijn idd veel populairder dan Eva maar ik vind Evelyn een mooier variant van Eva. Eva vind ik een wat brave naam.

Ik heb ondanks de populariteit toch Isa gekozen.

5. Fayy

Fayy Niet meer actief

isa! omdat dat lekker kort en krachtig is en zelf vind ik het een super mooie naam :D

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben zelf weg van de naam Evy. Ik vind het een stoere maar toch vrouwelijke naam, stond hier ook heel hoog, maar is al vergeven in onze omgeving. Eva vind ik best een mooie naam, maar een beetje geweest. Isa vind ik als naam niet 'af'. Isabel vind ik leuker, Iza ook..

7. youngmom

youngmom Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Isa is ook in de running bij ons dus is mijn keuze wel voor de hand liggend.
    Eva vind ik persoonlijk niets
    Evy vind ik niets door de -y
    Evi vind ik dan nr 2 van jou namen

8. Superano

Superano Actief lid

Aug 26, 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eva vind ik de mooiste!
    Ik houd niet zo van namen met een harde 'i'.
    Evy en Isa vind ik ook te populair.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bedankt!
    Komt wel een beetje overeen met wat ik ook van de namen vind. Wel grappig om te lezen dat Eva een beetje "braaf" klinkt. Blijkbaar val ik daar toch op, aangezien onze zoon ook een "brave"nam heeft!! Nooit bij stil gestaan, maar het is dus wel zo.
    Eva is mn nr 1, maar vindt mn man niet echt geweldig. Die vindt Isa dus de mooiste, maar die vind ik leuk, maar iets te populair tegenwoordig. Isabel vind hij ook een optie, maar daar heb ik (nog) niet echt een klik mee.
    Evi vond ik een mogelijk alternatief voor Eva. Ik hou wel van vrouwelijke namen maar die wel een beetje stoer overkomen. Maar ik twifel of dat ook leuk is voor een oudere vrouw?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb uiteraard gestemd op Eva :).

Evi/Evy vind ik ook wel leuk, maar lijkt zo'n verbastering op Eva, dus doe dan maar gewoon Eva ;).

Isa vind ik ook erg leuk, maar de hond van m'n ouders heet ook Ysa (spreek je dus hetzelfde uit) en mijn vriend vindt Isa niet zo leuk. Daarbij vind ik Eva en Isa bij elkaar niet helemaal leuk staan. Lisa wel en dat is het dus geworden.

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vind alle 3 de namen wel leuk. Heb wel gestemd op Isa, maar veel verschil heb ik er niet in. :)

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik heb momenteel bij Evi erg de associatie met júíst ouder evi's... tenminste, volwassen evi's ;) Evi Hanssen met name, maar ook Evi Gruyaert -van het hardlopen :)

vandaar dat ik dat ook de leukste vind. Eva vind ik zelf ook wat 'geweest' en wat iemand zei, 'te braaf' , zo voelt het ook wel ja...

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Isa vind ik te populair, Eva vind ik 'wel aardig' maar niet helemaal mijn smaak en Evi/Evy vind ik niks...

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Isa vind ik het leukste. Lieve maar ook stoere naam.

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Eva vind ik het mooist, is tijdloos. Evi vind ik echt zo'n modenaam, ik heb er niks mee en vind het ook niks voor een volwassen vrouw, het klinkt kinderachtig en niet stoer. Isa vind ik ook mooi, maar weinig origineel.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vind isa het leukste

17. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    isa, leuke krachtige naam, de andere zijn niet mooi

18. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb gestemd op Isa.
    Vind dit vlot, maar ook weer lief klinken!

19. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Gekozen voor Isa!

Eva is voor mij al te bekend, en vind evi/evy te tuttig....

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat grappig. Ik vind Evy/Evi juist helemaal geen modenaam. Ik ken een aantal volwassen vrouwen die zo heten en de naam is nu ook weer hip. Van alle tijden dus..

Share This Page