Wie kent Makelaarsland?

Discussie in 'De lounge' gestart door Huis van Puck, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Wij willen ons huis via Makelaarsland gaan verkopen, een internetmakelaar. Ze hebben ook een bestaand makelaarskantoor maar dus ook de mogelijkheid om je huis via internet te verkopen. Je betaald 1000€ all in, bezichtigingen doe je zelf en 'hoognodige' (notaris-zaken, onderhandelen en dergelijke) regelen hun. Het scheelt aanzienlijk in kosten.

Is iemand bekend met Makelaarskland en wat zijn jullie ervaringen? Tips?
    Foto's hebben we zelf gemaakt.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij hebben dat gedaan... Huis heeft heel lang te koop gestaan
    En als er iemand belde voor een belichting kwamen ze vaak niet opdagen zonder de moeite te nemen om even af te bellen.
    Blijkbaar voelt het erg vrijblijvend?

Uiteindelijk te koop gezet bij een andere "echte" makelaar omdat ik geen behoefte had de bezichtigen te doen met een baby op m'n arm en toen was het 3 maanden later verkocht.
    Niet tegen het bedrag dat ik graag had gewild Maarja.. Woningmarkt stortte in 2 weken nadat ik m'n huis te koop zette :(

Een volgende keer doen wij het denk ik weer via een lokale makelaar.
    Zeker niet omdat makelaarsland slecht werk heeft geleverd dus.
    Maar het werkte ook niet echt.
    Althans.. Bij ons in ieder geval niet.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij ons werkte het helaas ook niet. Het was meer omdat de kijkers het niet prettig vonden dat de eigenaar de bezichtigingen doet. Nu via een 'gewone' makelaar hebben we het binnen 7 weken verkocht.

4. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er wel hele goede ervaringen mee. Ons huis (wel nog net in de goede tijd, sept 2008) verkocht via hen. Ik vond het heel fijn om zelf de bezichtigingen te doen. Ik kon in ieder geval alles vertellen over het huis wat ik wilde vertellen. We waren flexibel in de tijden. We kregen zelf een indruk van de potentiele kopers. En ik had zelf veel negatieve ervaringen met makelaars toen ik zelf een huis ging kopen (niet flexibel in het maken van afspraken, weinig kunnen vertellen over het huis, je niet even alleen in het huis laten rond kijken enz enz). Bovendien is de prijs natuurlijk erg interessant!

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij zitten nu bij makelaarsland en tot nu toe bevalt het wel. Het huis is nog niet verkocht, maar dat zou het bij een gewone makelaar waarschijnlijk ook nog niet geweest zijn. En het scheelt toch een hoop geld.

6. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Dank dames. We denken er toch over om het te doen. Ik geloof meteen dat het wat vrijblijvender voelt maar uiteindelijk zie ik zelf ook niet echt wat een gewone makelaar meer zou toevoegen dan een internetmakelaar. Moeilijke tijd om te verkopen hoor maar hier is ons huis veel te klein voor een 2e uk. Das toekomtsmuziek..;)
    Nog meer dames met ervaringen met makelaarsland?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@belleroos: dat was ons idee er ook bij hoor :)

En wie niet waagt...

8. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    wij hadden ons huis te koop staan bij Makelaarsland. Is paar weken geleden verkocht. Heeft wel een poos te koop gestaan, maar dat komt ook omdat wij op het begin niet zo'n haast hadden om weg te komen. Met de komst van de kleine wilde we het wel graag kwijt.

Ik weet niet of het bij een andere makelaar sneller verkocht had geweest. Wij hebben zelf geen negatieve reacties gehad op het feit dat je als verkoper zelf de bezichtigingen moet doen.

Ikzelf ben niet het type om de kijker te bellen voor een afspraak enz. Maar dat heeft mijn man allemaal gedaan.

Wij zijn dus wel tevreden, maar heb geen andere ervaring.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat je vooral ook zelf moet kunnen 'verkopen'. Wij hebben meerdere malen bij mensen gekeken die zelf de rondleiding deden, maar soms viel het zo tegen.
    Als potentiele koper wil je niet alle ellende horen waarom een huis te koop staat. Of hoe moeilijk ze het vinden. Dus probeer professioneel over te komen ;)

Hoe dan ook, succes bij de verkoop.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dit! Vorig jaar in 2 maanden verkocht!

11. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Wat goed om te horen, ook veel positieve reacties. Als het goed is sturen we morgen alles in, betalen en dan komt het over 2 weken te koop. spannend! De bezichtigingen lijken mij juist leuk om zelf te doen. Zorg je dat het huis naar verse koffie en flappen ruikt:)
    Kacheltje aan...heerlijk. Moet goedkomen toch?

12. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Qua bezichtigingen idd zorgen dat je dit niet te persoonlijk gaat doen. Je moet ondanks dat het je eigen huis is, je toch proberen wat zakelijk te houden.
    Idd geen persoonlijke verhalen gaan vertellen. Maar de dingen die er toe doen voor een potentiële koper.

Ook moet je er wel tegen kunnen dat de evt kopers negatieve reacties geven op jou mooie huis.

Ze zeggen idd dat je huis naar appeltaart moet ruiken enz. Ik heb dat wel een paar keer gedaan, maar er is niemand geweest die iets wilde hebben ;). Laatste keer door tijdgebrek (hoogzwanger en kijker wilde dezelfde dag nog komen terwijl wij al half in een verhuizing zaten...) niets gemaakt en dit is de koper geworden.

13. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij hebben ook een goede ervaring met Makelaarsland. Of je je huis verkoopt weet je natuurlijk nooit, ook niet met een gewone makelaar. Maar ik vond de begeleiding vanuit Makelaarsland wel professioneel. Het was fijn dat ze mee dachten over de foto's en het proces van bieden overnamen en hierbij adviseerden, alsmede de verkoopcontracten maakten. Wij hebben ons huis gelukkig verkocht, mede omdat we mee hebben gedaan met de open huizenroute. Ik zou het in ieder geval zeker proberen!

Succes!

14. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    We gaan het morgen gewoon doen....er zal toch ooit beweging in de huizenmarkt moeten komen? Hoop dat we quit kunnen spelen maar zal waarschijnlijk wel met verlies moeten worden verkocht...

15. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou mensen ook altijd even zelf laten rondkijken. Ik vond het zelf altijd zo vervelend, zo'n makelaar die continu achter je aan liep. Wees gewoon enthousiast over je huis. Je zult het zelf ook niet voor niks ooit gekocht hebben. Verder zou ik meedoen aan de open huizen dagen. Wij hoefden daar toen niet voor bij te betalen. Bij veel reguliere makelaars is dat wel het geval. We hebben toen wel een extra bedrag betaald om een maand lang ons huis als "tophuis" op funda naar voren te laten komen. Het blijkt dat veel mensen dan denken dat het letterlijk een "tophuis" is. Maar dit is niet meer dan dat je huis altijd boven in de lijst komt te staan. Wees kritisch op de foto's. Laat ze evt. maken. En als je een beetje aardig kunt schrijven, schrijf dan zelf ook de verkooptekst. Met een beetje rondkijken op funda kom je een heel eind. Sommige makelaars schrijven zo'n korte tekst, daar heb je als koper helemaal niks aan. Als iemand echt geinteresseerd is in een huis, wil je zoveel mogelijk foto's en een uitgebreide tekst kunnen lezen denk ik.

En inderdaad, als het op bieden en op de contracten aankomt nemen zij het weer over. Bovendien doen ze ook de taxatie. Nee, ik vind het echt een gat in de markt! Wat heb ik me vaak geergerd aan makelaars, fantastisch om nu zelf het e.e.a. in de hand te hebben. Succes!

Deel Deze Pagina