Mensen worden toch zo onverdraagzaam.... Het warme weer werkt blijkbaar bij sommigen al averechts. In plaats van blij en gelukkig te genieten van het zonnetje vinden sommige mensen altijd wel iets om over te zeuren. Een hond blaft, inderdaad. Dat is nu eenmaal eigen aan een hond. Als er rond mijn huis iemand komt die er helemaal niet moet zijn, dan slaat mijn hond ook aan. Ik wijs hem meestal terecht want eigenlijk is dit niet netjes en zou hij het moeten afleren, maar het geeft me wel een veilig gevoel als mijn man s nachts moet werken. Mocht er iemand met slechte bedoelingen komen, dan zijn ze meteen afgeschrikt. En hoe ik zou reageren? Ik weet het niet. Misschien zeg ik hen wel dat hij de vorige nacht geblaft heeft omdat er iemand in hun tuin liep
inderdaad kunnen de mensen niets meer van elkaar verdragen! ze zegt wel iedere keer dat ze niet meer bang is omdat wij de hond hebben ongelooflijk. ik kan me ook niet druk maken wat andere mensen doen echt niet ik zal ook nooit gaan klagen ofzo,al had de buurvrouw 50 hoopjes poep in de tuin!
Allereerst: knijp je in je handjes met zulke rustige buurtjes Maar dan nog is dit wel vervelend. Ik dacht eerst: bespreek het eens met haar. Dat jullie zulke fijne buurtjes zijn, maar dat ze je toch liet schrikken laatst door wat ze zei over je hond. Maar toen las ik dat iemand dat advies al had gegeven en dat mogelijk (beginnende) dementie een rol speelt. Dus in het verlengde daarvan: heeft ze kinderen die (nog) over de vloer komen? Misschien kun je het eens met hen bespreekbaar maken. Dat ze zo lief en gezellig is (vind je volgens mij toch ook?) en dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden, maar dat je laatst ineens iets naars opving over je hond terwijl ze jou verder de indruk geeft dat ze je hond juist lief vindt. En dat je je daar zorgen over maakt want je hond is nog maar zo jong (ofzo). Misschien hebben ze haar wisselende houding nog niet zo in de gaten, of wel een beetje, maar durven ze dementie nog niet als optie te nemen. Het lijkt me ook echt heel moeilijk en verdrietig om dat over je ouders onder ogen te zien! En verder: op een boerenerf heeft een waakhond (of hond die aanslaat op geluid) zin, in een woonwijk kan het nu eenmaal voor overlast zorgen. Bovendien is het harstikke leuk om een hondentraining te volgen! #love Offtopic: wat betreft iemands opmerking over geen begrip hebben van buren over hondenpoepgeklaag en 'als die een olifant nemen zeur ik daar toch ook niet over?' - heb je wel eens gezien hoeveel poep olifanten veroorzaken?? Sterkte als die in of naast of voor jouw tuin zouden poepen!
Nou sorry maar wie is zij om jouw hond te bedreigen met een sponsje? Tuurlijk is het irritant als een hond 24/7 zou blaffen, maar dan nóg vind ik niet dat ze zoiets mag zeggen, en dat terwijl jouw hond niet eens zovaak blaft.. Ik zou hier zelf wel wat van zeggen als ik jou was, want wat als ze een keer de kolder in de kop krijgt en het echt doet? Enne, die kopjes koffie samen drinken zou ik per direct staken
inderdaad je hebt helemaal gelijk Nadine! alleen durf ik nooit snel wat te zeggen,maar als ik boos word komt het ook allemaal eruit!
Dat snap ik heel goed hoor, ik ben zelf ook zo.. durf nooit wat te zeggen en wanneer de emmer dan ineens overloopt dan durf ik wel degelijk wat te zeggen maar op de verkeerde manier ik heb het topic nog even doorgelezen en lees dat ze dementerend is.. in dit geval is het echt heel belangrijk dat je je hond goed in de gaten houd, en ook even je tuin goed controleren voordat je je hond de tuin in laat. Iemand had het al eerder genoemd, maar bij dementie vallen alle remmingen weg en zijn ze in staat om dingen te doen die je nooit van ze zou verwachten. En, als je het enigzins aandurft, toch het gesprek met haar aangaan heel veel sterkte meid!
De hond slaat alleen aan als hij wat hoort!? Geboeg te horen buiten lijkt me!?!? Breselijk irritant, ik snap dat wel zou er ook echt niet blij mee zijn. Misschien eens in gesprek gaan met haar. Op een normale manier.
Nee is geen stroomband wat ik bedoelde. Deze geeft een hele irritant toon af wanneer de hond blaft. Hij stopt dan ook per direct met blaffen.
nee hij slaat uiteraard niet aan bij alle kleine dingen!! alleen als iemand erg kort langs de schutting loopt in de steeg of in de tuin. verder is de hond ook niet de hele dag buiten hoor! en ik bedoel dus ook met alles eruit komt kwa vertellen! ik ben helemaal geen ruzie maker,daar altijd iedereen tegen me zegt dat ik mijn mond eens moet opendoen!
nu zitten ook aan beide kanten overal mensen buiten,spelen kinderen nog in de tuinen en ligt hij ook rustig!