Mijn advies, "plan" voor jezelf meerdere situaties. Bij beide bevallingen kwamen veel dingen onverwacht en liep het totaal anders dan ik had gehoopt. Dus denk aan wat als alles goed gaat of dingen fout, wat als bijv je toch thuis/in het ziekenhuis wil/moet bevallen en laat het los als dingen anders gaan dan je dacht. Bijvoorbeeld,bij de eerste dacht ik thuis te willen bevallen en tijdens de bevalling wilde ik perse naar het ziekenhuis en zelfs pijnbestrijding terwijl ik van te voren dat absoluut niet wilde. Bij de 2e dachten we dat we nog wel even konden verhuizen voor de bevalling en maakte we grappen over wat als,en je raad het al tijdens het verhuizen moesten we dus naar het ziekenhuis en de oudste bij mijn schoonouders laten.we zijn letterlijk verhuist in de kraamweek.....dus kijk ook naar wat als het plotseling toch een keizersnede word blijft je partner dan bij jou of bij de baby?en meer van dat soort situaties Bovenal voel je niet schuldig als dingen anders gaan dan je van te voren had gedacht. Ik denk dat bijna geen een bevalling gaat zoals je dacht.
ik wil zelf in het ziekenhuis maar ml graag thuis dus doen we nu ook.. het liefst moet het gebeuren als dl op school is en als ze thuis komt haar broertje of zusje heeft. ook ik wil graag dat ml het kindje aanpakt. foto's mogen pas als de kleine er is.. die actie foto's pas ik voor. zou ook wel pijnbestrijding willen maar thuis lukt dat niet echt..
Ik wil weer net zo'n vlotte en makkelijke bevalling als bij mijn jongens. Maar dan deze keer thuis, met niet al te veel bemoeienis maar wél begeleiding van de vk. Mijn moeder en mijn Lief erbij, de jongens bij mijn vader. Geen foto's tijdens de bevalling maar meteen daarna wel. Ik wil mijn kindje weer zelf aanpakken, net als bij de jongens en meteen op mijn buik leggen. Zelf naar de borst laten zoeken en zeker een uur bij me laten liggen, de controles kunnen ook daar. De navelstreng laten uitkloppen, minstens een half uur en dan afbinden. Absoluut géén spuit om de placenta sneller geboren te laten worden maar dat zal niet nodig zijn, bij de jongens was die er telkens met 6 minuten. Alleen hechten als het echt perse nodig is, anders blijven ze eraf! Ow en liefst weer overdag, dat vond ik erg fijn Ik zal denk ik sowieso thuis moeten bevallen want de jongens waren er binnen 6 en 5 uur en deze zal er naar mijn idee nog sneller zijn, dan halen we het ziekenhuis niet eens (bij de jongste lag ik amper op het bevalbed en toen was hij er al )
Mijn wens was om thuis te bevallen, dat VL haar aan zou pakken en op mij zou leggen, de navelstreng niet meteen te laten knippen en dat VL hem zou doorknippen en dat VL later de kleine zou aankleden. Helaas was alleen dat laatste mogelijk. DL besloot met bijna 36 weken dat ze ter wereld wilde komen, dus ik moest naar het ziekenhuis. DL is met een spoedkeizersnee te wereld gekomen. Toen ik terug was op de verloskamer en DL eerst een tijd bij me heeft gelegen, heb ik aangegeven dat VL haar graag wilde aankleden, dus dat heeft hij wel gedaan. Bij een volgende moet ik sowieso naar het ziekenhuis. Hopelijk wordt het dan wel een natuurlijke bevalling en kan mijn vriend de kleine aanpakken en de navelstreng doorknippen. Maar dat zien we dan wel weer.
gewoon lekker in ziekenhuis bevallen en er een dag of 4 blijven zoals bij vorige bevallingen, de eerste dagen zonder stress, thuis zie ik niet zitten, pff zou al beginnen alles terug op te ruimen zodra baby eruit is, en met drie grotere kinderen in huis, is ook niet altijd gemakkelijk, ze komen contstant aan mij vanalles vragen, hoor nu al hele dagen wanneer komt het babytje nu