Ik zoek tips om mijn dochter wat anders te laten drinken. Hoofd wordt meteen weg gedraaid zodra we een poging wagen. Uit fles met speen wil ze niet en diverse tuitbekers ook niet. Het wordt warmer en ik wil dat ze wat drinkt tussendoor....!
Misschien het opwarmen eerst? Toen ik begon met babyfruitsap enz. Moest de mijne er ook niet van weten tot ik het opwarmde. Na 1 week dronk hij het ook koud.
Dat kan ik wel doen op flessentemperatuur. Had het cb gebeld voor advies en zij vond eigenlijk dat ze wel genoeg vocht binnen krijgt. De kinderarts had nl gezegd dat ze minimaal 400cc flesvoeding nodig heeft en dan aangevuld tot 800 met ander vocht inclusief wat al in groente en fruit zit. Maar de cb verpleegkundige zegt dat ze eigenlijk nooit meemaakt dat een kind er nog zoveel naast drinkt. Dus nu ben ik benieuwd hoe het bij andere kindjes van (net) 8 maanden is.... Schema hier: 200 fv/pap om 6-7uur 1 stuk fruit rond 10.00 200 fv/pap rond 12.00 met een halve boterham diksap/roosvicee met tussendoortje rond 15.00 en omdat ze nog amper drinkt biedt ik toch wat fv aan maar dat kan stop als ze noemenswaardig drinkt. 150 gr. groente en een halve aardappen tussen 17.00-17.30 135 flesvoeding rond 21.00 gaat soms maar 60 van op soms meer Het is verder en enorme slaapkop en vandaar dat we de laatste fles niet meteen na het warme eten geven. Volgens mij heeft dat ook geen zin want dan heeft ze echt genoeg.
Onze meid wilde eerste ook nooit uit een tuitbeker drinken maar wel uit een normale beker. dit dus gedaan bij dr hielp haar wel.
Hier zag ze het licht bij 11 maanden... In een keer had ze door dat water uit een tuitbeker ook lekker is, zeker als het warm is! Sindsdien is het geen probleem... Daarvoor deed ik altijd extra water bij de flessen, dan ging het wel op!
Of bijv 's middags wat thee mengen met melk, en dan steeds meer thee erin totdat je helemaal geen melk meer hoeft toe te voegen??