Hoi meiden, Wie kan mij van mijn onzekerheid afhelpen?!?! Gister bij de verloskundige geweest voor de eerste echo en wat was dit spannend! Nu was er via een inwendige echo alleen het vruchtwaterzakje nog maar te zien en deze was 1,3cm. Volgens de verloskundige zou dit kunnen passen bij een zwangerschap van 6 weken. Nu lees ik op verschillende forums gelukkige zwangere die met 6 weken zelfs al een kloppend hartje hebben gezien... Is het nog niet zien van een vruchtje een slecht teken of zijn er meerdere zwangere die dit hebben meegemaakt en bij de volgende echo wel een vruchtje met kloppend hartje zagen??? Mijn volgende echo is pas over 2 weken... Ik hoop op goed nieuws! Alvast bedankt voor reacties! Liefs Roos
met 6 weken hoef je nog geen kloppend hartje te zien hoor. Meestal is er wel een vruchtje te zien, maar kan je ook niet gewoon een paar dagen korter zwanger zijn, want met 5,5 week kan het makkelijk zijn dat je alleen een vruchtzakje ziet.
Bij deze zwangerschap had ik met 6w1d ook een kloppend hartje maar dat is per persoon en per zwangerschap verschillend. Het kan nu nog 2 kanten op. Kan je niet vragen of je volgende week een echo mag?
Bedankt voor je reactie Tulip! Het probleem is dat ik niet exact weet hoe lang ik zwanger ben.. Mijn laatste menstruatie was 5 juni.. Ik hoop dat je gelijk hebt en ik gewoon nog korter zwanger ben..
Zomerr, jij ook bedankt voor je reactie! Ik ga morgen op vakantie ( nu helaas.... ) , vandaar nu pas over 2 weken. Ik hoop het in mijn vakantie een beetje van me af te kunnen zetten en me er niet te druk om ga maken..
Dit is precies de reden dat onze vk geen echo's maakt voor de 9 a 10 weken, de uitslag kan zo verschillen en het zegt nog helemaal niets.
als je eerder een mk bv gehad hebt, is het wel heel fijn om eerder een echo te hebben hoor, voor je tot 10 weken blij bent dat je zwanger bent en dan erachter komt dat je kindje niet verder dan 7 weken is gekomen. Dus dat gaat niet altijd op.
Hear hear! Zes weken is erg vroeg, maar bij een week of 7 a 8 zou je al wel wat moeten zien. En het is heel fijn om dan te weten dat je niet (weer) met een tikkende tijdbom zit. Dus: over twee weken weer. Het wachten is hartstikke rot en moeilijk, dat wel. Sterkte!
Er is vaker nog niks te zien , soms bij 5 weken alleen verdikt slijm . Pas bij 7 weken moet er hartactie te zien zijn ! Had daarom zelf me echo met 7 weken geplant scheelt een hoop gestres . Had de verloskundige wel even mogen zeggen!
Ik had precies hetzelfde en nu een kerngezonde dochter. Mij is toen verteld dat dit heel normaal is bij deze termijn en volgens mij was ik toen al een week verder...je zal zien over een paar weekjes zal je ook het hartje kunnen zien!
Hier precies hetzelfde gehad. Dacht 7 weken te zijn en was dus alleen een leeg vruchtzakje te zien. Week erna terug moeten komen, bleek dat ik toen 7 weken was (week ervoor dus 6 weken) en was een mooi kloppend hartje te zien! Het wachten tot de volgende echo is echt niet leuk, maar je zult zien dat over 2 weekjes alles goed is! Sterkte
Ik vind trouwens twee weken wel lang hoor! Dat je nu moet wachten! Ik had toch gevraagd of ik na een week weer mocht komen...
Ontzettend fijn al jullie reacties! Het stelt me in ieder geval gerust, positieve verhalen hoor ik nu graag! De reden van mijn vroege echo is, omdat het hier om een ongeplande zwangerschap gaat die kwam als een grote verrassing, maar heel erg gewenst is!
hallo, van mij was er op 6weken ook alleen een vruchtzakje te zien. En de week erop zat er een vruchtje met kloppend hart!!! Was dit een uitwendige of inwendige echo? Bij uitwendige is het heel normaal dat je niks ziet, en bij een inwendige eigenlijk ook hoor. Verschilt echt van persoon tot persoon. Ik maakte mij ook heeel erg ongerust toen er niks te zien was. Maar het komt heeel vaak voor hoor meid. Mij hebben ze ook verteld dat je gewoon op 7-8weken wel zeker hartactiviteit moet zien!! probeer niet te stressen, Al begrijp ik het wel hoor ik heb mij ook doodongerust gemaakt hierover, terwijl dat eigenlijk niet hoefde. Hopelijk ben je toch al beetje meer gerust!!!!
hey ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor.. ik had namelijk bij 5 weken en 3 dagen ook enkel een vruchtzakje en voor de rest was er nog niks te zien, 2 weken later een vruchtje van 1.5 cm en een kloppend hartje.. mss ben je iets minder lang zwanger en anders heb je gewoon een late innesteling gehad ofzo... ik weet dat het niet leuk is omdat je gewoon nog niks weet maar ben er zeker van dat je binnen 2 weken al veel meer gaat zien hoor. heb namelijk ook onzeker liggen afwachten terwijl het niet nodig was , succes alvast groetjes kelly
Hier bij 5+5 hetzelfde. Ging op internet allemaal vergelijken en maakte mezelf helemaal gek daarmee. Helaas kun je niks anders doen dan afwachten. Ik moest bij 9 weken terug en toen was er wel een kloppend hartje en de contouren van een kindje te zien.
hoi roos. ik zit bijna precies in dezelfde situatie als jij. mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 6 juni. ik ben ook zwanger en heb vorige week dinsdag mijn eerste echo gehad, daar was wel wat op te zien, en ook een zwangerschapsringetje (geen idee wat het is haha, moet het nog vragen of voor diegene hier die het weten, let me know) maar dat was in ieder geval een goed teken. ik moet volgende week donderdag terug voor 2e echo, dan zou ik 8.1 weken zijn, dus hoop dat ze dan een hartje kunnen zien/horen. maar 6 weken is geloof ik wel erg vroeg om iets te kunnen zien/horen kloppen. succes meid! groetjes beebie1601