Bij het CB, als ze rare dingen zeggen, altijd vragen naar onderbouwing. "Waar staat dan, dat dit gewicht te zwaar is?"
Vind het raar dat ze dit tegen jou gezegd hebben. Mijn dochtertje was rond die leeftijd 97 cm en 13 kilo. Zij is altijd zo geweest lang en slank en dit werd ook gewoon gezegd door het cb. Het is een lange slanke dame, zolang ze goed eet kun je er weinig aan doen, kreeg ik altijd te horen. Een jaar later was ze 15 kilo en 105 cm en hebben ze haar bmi berekent maar was niet verontrustend werd gezegd.
Met +- 2 jaar en 9 maanden was mijn oudste 11,3kg en 86cm. Erg klein en smal dus. Met 3 jaar en 9 maanden zat hij overigens op dezelfde cijfers als jouw zoon, ts: 12,6kg en 93cm.
Met 2 jaar en 10 maanden woog mijn dochter 12400 gram (niet gemeten toen). Met 3 jaar 13000 bij 95,5cm. Ze zit daarmee net onder de 0 lijn qua lengte en net onder de -1 lijn qua gewicht. Hier ook altijd een smal kindje geweest met normale lengte. Ook een slechter eter trouwens. Hier hebben ze er nooit wat van gezegd "past bij haar en jullie" maar ik moet wel zeggen dat ze altijd haar eigen lijntje volgt, het buigt nergens ineens hard af.
Ik maakte me opzich geen zorgen om zijn gewicht maar als ik zie hoe vaak hij verkouden is en iedere keer toch wel een week goed ziek is, dan maak ik me wel soms zorgen om. Want na iedere verkoudheid valt hij ook wel een beetje of