Hoe zwaar en lang is jullie 2,5 jarigen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Love M, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mijn dochter is 2 jaar en 1 maand en weegt 13,5 kg en is rond de 94 cm

Best wel groot vergeleken met jullie kindjes :eek:

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik zijn lengte en gewicht in de groeicurve bekijk, zijn die prima met elkaar in verhouding: beiden tussen 0 en -1. Ik snap echt niet waar het CB dan moeilijk over doet.
    Hier een dame die qua lengte iets bovengemiddeld gaat en qua gewicht ondergemiddeld. Kinderarts vindt het allemaal helemaal netjes en CB-arts vond 'r maar tenger. Tja, waren wij vroeger zelf ook, en zijn nog steeds slank ;)

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Vandaag cb geweest met dochter(28mnd) is ook een smalle meid, eten doet ze redelijk, zit nu wel in een fase dat ze veel dingen niet lust of wilt..12 kilo nu en 87 cm dus ook nog een kleine meid ;)

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Net 3 geworden en 97 cm en 15 kilo

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Onze dochter is 2,5 jaar, 96 cm en weegt 12,5 kilo. Dus in verhouding nog lichter dan jouw zoontje. Geen commentaar gehad. Ze is enorm beweeglijk, een echt buitenkind en ook geen grote eter maar eet wel goed gezond: veel fruit en vooral veel groente, vindt ze heerlijk. We letten wel goed op dat ze voldoende eet als is dat moeilijk, je kan het ook niet naar binnen proppen.
    Toen ze anderhalf was kregen we wel commentaar: ze moest echt aankomen. We kregen toen als tip om Nibbit chips te geven en volle kwark met slagroom als toetje. Volle melk, volle boter op brood.
    Dit doen we nog steeds want ze heeft het echt nodig, vooral in de winter. Ze is nu in haar wangen ietsje voller.

succes ermee!

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Bij overgeven en diarree valt een kind al snel af volgens mij. Bij verkoudheid eten ze vaak minder. Ons meisje is een keer of 4 ziek geweest tot nu toe en elke keer minstens een halve kg afgevallen. Later kwam dat er wel weer snel bij gelukkig.

Een kind dat veel slaapt is vaak ook lichter. Omdat je minder wakker bent eet je minder en omdat je veel slaapt is je darmwerking ook sneller of zoiets.

7. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Nou hij slaapt juist heel weing eigenlijk. Ik zou er blij zijn als hij 12 uren in 24 uur slaapt, maar slaapt minder natuurlijk. Hij is nou afgelopen week een hele week ziek geweest en kreeg dus ook AB. Nu geen koorts meer gelukkig maar sinds een paar dagen moet ik hem bijna dwingen om wat te eten en hij lijkt ook iets af gevallen te zijn. :(

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is net 3 geworden en van de week naar het cb geweest, 103 cm en 16.9 kilo...en is een goeie slaper dus die theorie gaat hier ook niet op.

Je hebt er meer aan om naar z'n eigen lijntje te kijken dan naar andere kinderen en hier keek ze nav onze lengtes er niet van op dat zoontje wat boven het gemiddelde zit....

9. misa

misa Niet meer actief

2,5 jaar, 98 cm en 15,2 kilo. Maar ze is dan ook vrij groot voor haar leeftijd.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    2,5 deze maand, 90 cm, 12 kilo

11. raspberry

Meer dan 4 keer per jaar een oorontsteking is volgens protocol reden om door te verwijzen naar de KNO-arts. Bij steeds zo verkouden, (mogelijk zonder oorontsteking? Of heeft hij ook echt ontstekingen?) met afvallen en AB nodig, zou ik die verwijzing vragen en kijken of de KNO iets kan betekenen.
    Jongste boog vorige winter echt af met groeicurve, omdat ze nauwelijks nog at. Na knippen van de amandelen ging ze inhalen en trok het weer bij.

12. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hij heeft verder nooit last van zijn oortjes, het waren altijd zijn keelamandelen die licht ontstoken waren. Inmiddels zijn de keel en neusamandelen ook verwijderderd maar toch nog tot nu toe twee keer verkouden geweest met koorts en al.
    Van niet voldoende eten tijdens ziek zijn, valt hij dan ook af natuurlijk :(

13. raspberry

Amandelen eruit betekent natuurlijk niet dat ze niet meer ziek worden. Maar als het goed is verloopt het dan wel een stuk rustiger. Oudste knapte enorm op van enkel buisjes en neusamandel eruit, bij de jongste zijn ook de keelamandelen eruit gegaan. De eerste tijd was ze nog net zo vaak ziek als daarvoor, alleen geen ontstekingen meer. Pas na een maand of 2 was het echt rustiger met ook echt wat minder ziek zijn.
    Nu de herfst/winter begonnen is, merken we wel dat ze gewoon wat kwetsbaarder blijft, maar zo heftig als vorige winter is het niet meer.

Voor jullie zou ik denken dat je z'n groei echt even in de gaten moet houden: als zijn groeilijn echt afbuigt, kun je met de arts overleggen voor bijvoorbeeld voeding die extra verrijkt is, om in ieder geval, ondanks slecht eten, wel voldoende calorieen binnen te krijgen. Want afvallen en weinig bij te zetten hebben, helpt niet echt voor de weerstand :(

14. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    ik hoop dat hij deze winter minder ziek wordt. Tot nu toe wel 2 x ziek geweest waarvan de laatste keer met AB, omdat hij al meer dan 5 dagen koorts had en geen verbetering te zien was.
    zijn gewicht wordt idd in de gaten gehouden omdat hij wat te licht is voor zijn leeftijd.

Deel Deze Pagina