De 22e heb ik de 20 weken echo en ben best zenuwachtig.. Dit komt ook een beetje door mijn feest verleden waarbij ik niet alleen alcohol heb genuttigd. Na carnaval kwam ik erachter en ook toen goed gefeest.. was toen net 3 of 4 weken zwanger. Hoop zo dat het geen schade heeft aangericht. Nu is het sowieso spannend want ook zonder gefeest was ik toch wel zenuwachtig geweest. Maar voor wie is dit herkenbaar en was alles toch goed?
Hier ook de 20 weken echo op 22 juni. Als je alcohol gehad hebt rond 3 of 4 weken zwangerschap dan denk ik dat dit niet meteen schade voor je kindje betekend hoor. Hoe waren je voorgaande echo's? Ik denk altijd maar dat als de voorgaande echo's goed waren dit ook goed zal zijn. Spanning heeft je kindje niks aan. Alvast heel veel succes
Mikkie32 misschien geeft mijn antwoord je geen geruststelling, maar wilde het toch delen. Ik werk met tienermoeders met gedragsproblematiek en verslaving. Dit zijn tieners die ondanks hun zwangerschap ervoor kiezen om te roken, drinken en drugs gebruiken (9 maanden lang!!!) Op de een of andere manier krijgen deze meiden ook gewoon 'gezonde' baby's. Jij hebt het over dat je hebt gefeest toen je net zwanger was. Denk zelf dat dit geen kwaad kan en dat je spanning en stress meer kwaad kan voor je kindje op dot moment. Haal diep adem en probeer te genieten!
In die tijd dat jij gefeest hebt groeide jouw baby van het dooierzakje. Je placenta moet zich nog vormen op dat moment. De baby had dus nog geen bloedband met jou.
Hoi Mikki32 Ook ik snap je onzekerheid maar al te goed! Ik ben besmet geraakt met de vijfde ziekte in het prille begin van mijn zwangerschap. Kans op miskraam en aangeboren afwijkingen. Nu is de fase van miskraam voorbij en 13 juni heb ik mijn 20 weken echo.. Ben er ook erg zenuwachtig voor. Het enige waar ik aan probeer te denken is dat ik inderdaad nog geen bloedband had met het kindje en dat de kans veel groter is dat het allemaal oke is. Maar het blijft spannend. Succes met aftellen en de echo!
Tnx voor alle reacties. Ik kan het wel redelijk los laten. Het is idd wel even spannend maar gelukkig geen stress! Ik blijf positief ☺