Is deze schoenmaat dan wel goed ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Afgelopen zaterdag heb ik opnieuw de maat van onze zoon zijn voetjes laten opmeten in een kinder schoenen zaak en dit is nu maatje 22 half

Dus dan moeten we schoentjes pakken in maatje 23

Nu vraag ik me af of dit dan wel goed is

Hy is nu 16 maand en loopt pas sinds een paar weken en dit worden dus zijn eerste loopschoentjes met buigbare zool
    Kan het dan geen kwaad dat hy een schoentje draagt in maat 23 terwijl zijn schoenmaat 22 half is ?
    want hy heeft dan tog een half maatje over in zijn schoenen waar hy op moet lopen

Ik wil deze week de schoentjes met hem gaan halen maar vroeg me dit toch ff af voordat ik ze zou gaan kopen

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als hij 22 en een half heeft kun je inderdaad beter gaan voor maatje 23.

Ik kreeg van een schoenverkoopster de volgende tip (was in een duurdere schoenenzaak).

Maak de schoen goed open (dus veter goed los maken), doe de schoen aan en druk het voetje van je kindje helemaal met de tenen in de neus, kun je er dan een vinger achter steken (ruim) dan is de schoen goed.
    Past je vinger er moeilijk achter dan is het eigenlijk al te klein en kun je beter een grotere maat proberen.

Groetjes Anita

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat een goede tip Pluk. Die moet ik onthouden.

4. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Hoi Pluk

Dit is idd wat ik ook altijd doe bij ons zoontje als we schoentjes gaan kopen ( weet ik nog van mijn moeder toen mijn zusje en ik klein waren )
    Bedankt :)

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    inderdaad hier doe ik ook mijn vinger aan de achterkant.

6. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

dat is inderdaad de beste manier om te weten of de maat goed is. Je kindje moet dan wel recht staan op de grond en niet hangen of zitten.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier idd ook zo:

Maak de schoen goed open (dus veter goed los maken), doe de schoen aan en druk het voetje van je kindje helemaal met de tenen in de neus, kun je er dan een vinger achter steken (ruim) dan is de schoen goed.
    Past je vinger er moeilijk achter dan is het eigenlijk al te klein en kun je beter een grotere maat proberen.

Deel Deze Pagina